GOOGLEOV CEO Sundar Pichai morao je pred američkim Kongresom odgovoriti na neka neobična pitanja. Između ostalog, morao je objasniti zašto kad upišete u Google riječ "idiot", u rezultatima pretraga dobijete Trumpove slike.
Pichai je objasnio da se ne radi o političkim stavovima kompanije te da takvi rezultati nisu namješteni s njihove strane, već je riječ o tome da se takve slike automatski prikazuju jer ljudi često uz sliku Donalda Trumpa pišu riječ "idiot".
Googleov algoritam za pretraživanje relevantnost rezultata rangira povezujući iste fraze s određenim sadržajem, a ako se dovoljno dugo na različitim platformama povezuju određene riječi, Google će ih početi automatski prikazivati.
Vjeruje se da se to počelo događati još 2004. kad je pjesma American Idiot grupe Green Day postala veliki hit na britanskim top listama baš dok je Trump bio u četverodnevnom posjetu Velikoj Britaniji.
Situaciju su iskoristili aktivisti koji se protive Trumpovoj politici pa su na raznim platformama objavljivali tu riječ i Trumpovu sliku, a kad je sve izašlo u medije, ta je veza samo ojačala u Googleovu algoritmu.
Tu dolazi do efekta takozvanog "Google bombinga", a Donald Trump nije prvi političar koji se s tim susreo. Neko vrijeme se uz pretragu riječi "miserable failure" pojavljivala slika Georgea Busha, a ako ste tražili fotke Michelle Obame, pojavila bi se rasistička fotografija majmuna koji nosi naušnice.