U svijetu modernog dejtanja pojavio se novi trend zbog kojeg situationship (op. a. nedefinirani ljubavni odnos između dviju osoba) pada polako u zaborav. Radi se o novom načinu na koji pripadnici generacije Z upoznaju ljude i povezuju se s njima. U njihovom rječniku to je ponašanje poznato kao nanoship.
Naime, aplikacije za upoznavanje svake godine rade istraživanje bazirano na navikama svojih korisnika kako bi otkrili nove trendove.
Tinder je objavio svoje godišnje izvješće pod nazivom Year In Swipe, kojim je donio pregled dejtanja u 2024. godini. Ovo je istraživanje provedeno na 8000 samaca i ljudi u dobi od 18 do 34 godine koji aktivno traže partnera. U to se izvješću posebno ističe pojam nanoship.
Što je nanoship?
To je naziv koji je skovao Tinder. Rezultati njihove ankete pokazali su da korisnici Tindera cijene čak i najmanju interakciju s drugom osobom ako im je ona svojim ponašanjem uljepšala dan. Samci dolaze do zaključka da čak i kratki razgovori ili samo susret mogu dovesti do velike radosti.
"Samci pronalaze smisao čak i u najsitnijim interakcijama - bilo da je riječ o nečemu ozbiljnom ili samo radi zabave, ti mali mikrotrenuci vode do stvarnih mogućnosti", objašnjava Tinder.
Radost je u sitnicama
Nekad ne mora biti interakcija u pitanju, već samo kontakt očima s drugom osobom ili osmijeh. Dakle, nanoship je susret koji je donio dašak romantike u nečiji život i zbog čega će se osoba toga dana osjećati sretno.
Smatra se da će nanoship biti trend o kojem će se pričati u 2025. godini i da će se fokus prebaciti na sitnice koje izazivaju radost. S druge strane, situationship ima negativnu konotaciju - jedna osoba ne želi biti u vezi, druga želi, pa je njihov odnos kompliciran. Također, u većini situacija situationship traje dugo, dok nanoship je samo jedan trenutak.