Sadržaj nastao u suradnji s: Erste bankom
U SAD-u postoje četiri velika blagdana: Dan nezavisnosti, Dan zahvalnosti, Božić i Super Bowl. Za razliku od prva tri, potonji je događaj pravi sportski i zabavni spektakl.
Iako nije odmah stekao status blagdana, danas je duboko ukorijenjen u američkom društvu. Super Bowl, koji će se 9. veljače 2025. godine slaviti 59. put, postao je simbol američkog identiteta i ključni dio američke kulture.
Tog dana milijuni ljudi diljem SAD-a, a i svijeta, gledat će istu stvar – finale doigravanja Nacionalne lige američkog nogometa (NFL). Za Amerikance je to puno više od običnog finala nekog natjecanja. Cijeli pobjednički tim steći će neopisivu slavu, a kao uspomenu ponijeti personalizirana odličja.
Na poluvremenu će se odviti, možda i najgledaniji, koncert, a u domovima iza malih ekrana spremat će se posebna jela i u ekstazi pratiti svaka minuta prijenosa.
Ove godine svekoliku publiku zabavljat će nastup osebujnog Kendricka Lamara, a dobra je vijest da će cijeli Super Bowl uživo moći gledati klijenti Erste banke. Naime, korisnici Erste Visa kartica imaju priliku osvojiti putovanje u New Orleans na sportski događaj godine.
Za sudjelovanje u nagradnoj igri potrebno je plaćati Erste Visa karticom u razdoblju od 1.11. do 8.12.2024. te se prijaviti na web-stranici Erste banke. Minimalna transakcija je 20 eura i nema ograničenja u broju transakcija. Nakon prijave, sudionici automatski ulaze u izbor za jednu od nagrada.
Glavna nagrada uključuje četverodnevno putovanje u New Orleans, smještaj u hotelu s četiri zvjezdice, prepaid Visa karticu s 400 USD, povratne avionske karte, prijevoz na stadion i dvije ulaznice za Super Bowl LIX.
Osim glavne nagrade, moguće je osvojiti i druge vrijedne nagrade, kao što su polo majice, torbe i termosice s logotipom Super Bowla.
Iako je sam Super Bowl relativno mlad kao "blagdan" — ove godine obilježio je 58. izdanje — njegov uspon u popularnosti bio je brz i nezaustavljiv. Na početku je američki nogomet bio tek još jedan sport, ali s vremenom je stekao status nacionalnog blaga, gotovo kao simbol jedinstvene američke kulture.
Od običnog baseballa do grandioznog američkog nogometa
Povijest američkog sporta bila je nekada utemeljena na baseballu, koji je s vremenom postao nedovoljno zanimljiv, budući da je radnja sporija te ga je vrlo jednostavno pratiti dok se radi nešto drugo. Nasuprot tome, američki nogomet nudi brzinu, dinamičnost i uzbuđenje, što zahtijeva potpunu pažnju.
Put Super Bowla kao najveće sportske priredbe započeo je šezdesetih godina, a spajanje NFL-a i AFL-a 1970-ih godina donijelo je novu dimenziju. Specijalizacija i fizičke karakteristike igrača ubrzali su igru, a razvoj televizije učinio američki nogomet savršenim za prenošenje na ekrane.
Na utakmicama koje traju oko tri sata, ključne su kratke intenzivne akcije koje traju svega nekoliko sekundi. No ti su trenuci dovoljno dramatični da privuku gledatelje svih dobnih skupina.
Tako je sraz San Francisco 49ersa i Kansas City Chiefsa ove godine uživo na stadionu Allegiant u Las Vegasu pratilo 61.6 tisuća, a preko televizora više od impozantna 123 milijuna ljudi, odnosno oko svaki treći Amerikanac. Prenosio se još u 195 svjetskih zemalja na 25 jezika, gdje ga je pratilo još 62.5 milijuna ljudi.
Jedini gledaniji prijenos u američkoj televizijskoj povijesti bilo je slijetanje misije Apollo 11 na Mjesec 1969. godine. Hoće li ove godine rekord Super Bowl skinuti taj rekord?
30 sekundi reklamnog prostora za sedam milijuna dolara
S razvojem show businessa ili industrije zabave, Super Bowl je stekao još jednu dimenziju – medijsku i oglašivačku. Kako bi privukla širu publiku, liga je tijekom godina uvela zabavu na poluvremenu, s nastupima poznatih glazbenika poput Michaela Jacksona, Beyoncé i Rihanne.
Super Bowl je tako postao događaj za cijelo društvo, ne samo za ljubitelje sporta. Rado se prati diljem svijeta. U spomenutoj nagradnoj igri Erste nudi svojim klijentima priliku da osvoje putovanje na Super Bowl u New Orleans, uz brojne druge vrijedne nagrade, sudjelovanjem u jednostavnom postupku uz korištenje Visa kartica.
U veljači ove godine na predahu nastupio je pjevač Usher, a televizijske kuće su iskoristile visoku gledanost za prodaju skupih reklama. Tako je 30 sekundi reklamnog prostora u Super Bowl pauzi prodano za sedam milijuna američkih dolara, što je 6.58 milijuna eura.
Dan kad Amerikanci pojedu najviše pilećih krilaca
Ova fešta od američkog nogometa ne privlači samo pažnju ljubitelja sporta; to je dan kada se u Sjedinjenim Državama proda ogromna količina hrane — najviše pilećih krilaca i pizza.
Procjenjuje se da se tijekom Super Bowla u SAD-u pojedu milijarde pilećih krilaca, a prodaja piva doseže visoke brojke.
Pobjednici doma odnose trofej iz tvornice Tiffany & Co.
Trofej Vincea Lombardija, koji se dodjeljuje pobjednicima, jedno je od najprestižnijih priznanja u sportu, a svake godine ga kreira renomirani proizvođač nakita Tiffany & Co.
Njegova vrijednost iznosi oko 25.000 dolara, a sam proces izrade traje gotovo četiri mjeseca.
Index promocija d.o.o. nema pristup podacima o kontaktima niti o podacima iz bilo koje forme putem koje se možete izravno obraditi pravnoj osobi čiji promo članak objavljujemo. Pravne osobe na čijem web mjestu ispunjavate forme samostalni su voditelji obrade podataka. Više o samostalnom voditelju obrada podataka i vašim pravima pročitajte u njihovim politikama zaštite osobnih podataka.
Sponzorirani sadržaj donose Index i Erste banka u skladu s najvišim profesionalnim standardima.