Foto: Press
DENIS Matvienko, prvak Marijinskog teatra iz Sankt Petersburga, jedan od najboljih baletana današnjice, stiže u Zagreb sljedeći tjedan kako bi nastupio u baletnim predstavama „Radio&Juliet“ te „Quatro“ 20. travnja u KD Vatroslava Lisinskog. Po broju osvojenih nagrada na najprestižnijim natjecanjima te broju otplesanih glavnih uloga, Matvienko se svrstava među najbolje baletane svijeta. Umijeće Matvienka najbolje je opisala legendarna Natalija Makarova: „On je Barišnikov, Nurejev i Godunov u jednoj osobi. Balet nije video takav fenomen već duže vrijeme.“
Nakon što je postigao sve osobne ciljeve kao plesač klasičnog baleta, u njemu se javila želja ovladati koreografijama modernog baleta. Započeo je suradnju s poznatim koreografom Edwardom Clugom, koja je rezultirala nastankom modernih baleta „Radio&Juliet“ te „Quatro“, a isti su odmah po premijerama izazvali veliki interes javnosti. Budući da se u „Radio&Juliet“ za glazbenu podlogu koristi isključivo glazba benda Radiohead, interes se proširio na širok spektar pojedinaca koji su složni u jednom: ovo je izniman spoj koji ostavlja bez daha.
„Može se plesati čak i na zvuk kiše ili otkucaje srca, zato su balet i rok muzika odličan spoj” rekao je Matvienko. “Edward Clug je u predstavi Radio&Julijet koristio poznate pjesme Radioheada, otud naziv spektakla – to je igra riječi. No, iako se u pjesmama Radioheada ne spominju veronski ljubavnici, one stvaraju neponovljivu emocionalnu pozadinu spektakla koja u potpunosti odgovara priči.“ Iako, Clugova interpretacija Shakespearove tragedije pomalo je uvrnuta verzija poznate priče o Romeu i Juliji. Julija u ovoj verziji ne umire već se radnja odvija iz njene perspektive.
Denis Matvienko 20. travnja u Lisinkom nosi glavne uloge u obje predstave raspoređene u dva čina – prvi čin „Quatro“ te drugi, „Radio&Juliet“ dok će ulogu Julie iznijeti mlada i perspektivna balerina, Olga Tymosheva.
„Balet „Quatro“ Clug je izvorno postavio posebno za mene, Leonida Sarafanova, moju ženu Anastasiju i Leonidovu ženu Olesiju Novikovu“ otkrio je Matvienko. Iako će postava u Zagrebu biti drugačija od izvorne, nadodaje: „Za razliku od „Radio&Juliet“, u baletu „Quatro“ ne postoji jasan slijed radnje. Pri stvaranju ove predstave Clug je krenuo od karaktera umjetnika, dao nam obrise priče, a mi smo je dopunili svatko na svoj način. Gledatelji, s druge strane, također smišljaju svoju priču gledajući četiri umjetnika na pozornici. I to je vrlo interesantan i jedinstven doživljaj.“
Od kada su navedene predstave najavljene, u baletnim krugovima Hrvatske nastalo je poprilično oduševljenje. Azamat Nabiullin, prvak baleta HNK-a, ovako je komentirao dolazak Denisa Matvienka u Zagreb – „Denis Matvienko je sigurno jedna od najvećih baletnih zvijezda na međunarodnoj sceni. Radi se o miljeniku publike i kritike, umjetniku čije ime u pravilu rasprodaje predstave. Klasični primjer vrhunskog školovanja u bivšem Sovjetskom savezu. Gotovo je nemoguće ukratko nabrojati sve nagrade koje je osvojio ili uloge koje je otplesao, ali u svakom slučaju, to je plesač koji u malom prstu ima kompletan zahtjevan klasični repertoar, a iskazao se i u modernom izričaju. Njegov dolazak puno znači za zagrebačku publiku.“