Ništa, osim što sam propustio priliku zaigrati se riječima i staviti "Što S.A.D.?" u naslov.
Amerikanci imaju mali milijun aplikacija za gubljenje vremena. Snapchat ako ste mlađi i volite slati prijateljicama iz 4.b svoju facu svakih 10 minuta, Facebook ako vam nije dovoljno imati bolju sarmu samo od neposrednih susjeda, Instagram ako pratite ŠRNGKNUSDP, Twitter/X ako imate nešto cinično za reći, ali ne želite to baš razraditi, Reddit ako želite to malo razraditi, Telegram ako volite osvetničku pornografiju, Threads ako… OK, ne znam zašto Threads, ali, eto, postoji i ta mogućnost.
A gdje su LinkedIn, Twitch, YouTube, Discord, pa čak i Tumblr ako ste baš toliko alternativni?
Gubljenje vremena je moderna epidemija
Digitalni marketing izdominirao je klasične oblike oglašavanja u ovih 15 godina. Nakon ekonomske krize krajem pretprošlog desetljeća, digitalni marketing je preuzeo primat zahvaljujući boljem praćenju potrošnje, ciljanju konkretnih grupa potrošača i - načelno - više rezultata za manje novca. Dok su oglašivači nekad morali baciti mrežu najšire moguće i biti sretni ako se išta ulovi, sad možete naciljati one koji zarađuju više od 3000 eura mjesečno, nisu baš socijalni, vole trošiti pare na streličarstvo i jedva čekaju kupiti vaš Flatline 460 samostrijel i, ne znam, gađati u nekakvu metu vikendom.
Ova zvijer može biti tvoja za samo 2500 eura
Velik pomak u odnosu na naše roditelje, koje biste trebali gađati dok su pred TV-om: strogo kontrolirani standardi, previsoka ulaganja u samu reklamu, preskupi i prekratki oglasi, opcija ustajanja po pivu ili na WC dok traje reklama… Nije bilo bajno jadnim oglašivačima, evo točno mi suze naviru.
TikTok & co. su druga priča
Zainteresiraju te viralnim sadržajem koji MORAŠ vidjeti ODMAH, pratiš par kanala i nasumično skrolaš dok se algoritam ne rafinira, a onda si gotov. Sadržaja ima više nego što možeš zamisliti, a mozak ti proizvodi dopamin dok beskrajno skrolaš - zato što je svjestan da moraš izdržati ne bi li dobio onaj jedan dobar tik tok kao nagradu. Što mislite kako bi preživjeli naši preci dok bi satima lovili bez ikakvog uspjeha? Društveni mediji su skrojeni po baznim mehanizmima o kojima nam doslovno opstanak ovisi!
Ja na TikToku, ulje na platnu, Josip Bošnjak 2024.
Društveni mediji toliko su adiktivni da su se i filmovi počeli raditi po "second-screen-friendly" principu - nije unosno da su komplicirani jer se pretpostavlja da ćeš držati mobitel u ruci dok usputno gledaš. Nije ni čudo da ljudi provode oko 2 i pol sata dnevno na njima. Isto kao što nije čudo što je izraz brainrot (truljenje mozga) postao riječ godine 2024.
Nakon nekog vremena praktički si hipnotiziran. Skrolanje se u stanju transa obavlja mimo tvoje volje, čemu svjedoči i činjenica da izgubiš pojam o vremenu. Kakav trenutak da ugledaš logo nekog brenda nekoliko puta!
Gubljenje vremena je moderna epidemija, ali…
Nisu oglašivači jedini koji su to shvatili
Dobro, živimo u svijetu showbiznisa, alternativnih činjenica i neposredne komunikacije s biračima - političari su također brendovi, i to više očito nego što su ikad bili. I još važnije, apsolutno svi se mogu uključiti u politiku.
>> Kako Severina svira, tako svi plešu
Zašto je DP toliko izdominirao na parlamentarnim izborima? Možda zbog cvjetanja nove desnice na društvenim medijima i činjenici da teorije Velimira Bujanca nisu ograničene na Bujicu, nego opsjedaju news feed mnogih novopečenijih fejsbučara?
Zašto Milanović uživa toliku potporu iako javnost manje-više nema pojma o njegovom djelovanju - ako izuzmemo benigno dobacivanje s Plenkovićem koje obojici odgovara?
>> Milanović je na Tiku Toku seks simbol generacije Z
Zašto je Srbiji sve teže mazati oči javnosti kad je u pitanju Vučićeva autokracija? Čak se i RTS nedavno osvrnuo na prosvjede, što je nevjerojatno za televiziju koja je pune ulice nekoć potpuno ignorirala. Uz svu silu botova i stvarnih osoba, uz tužne prizore pojedinih obitelji čija su djeca stradala pod nadstrešnicom da bi oni sad plakali na Pinku i zahvaljivali Vučiću što ih je posjetio pa kritizirali prosvjednike što im ne daju da tuguju u miru i tišini (ozbiljno!), uz Informerove lude tvrdnje o infiltraciji hrvatskih špijuna koji su došli rušiti Srbiju - ništa ne pomaže protiv složne mase kojoj ne treba posrednik da bi pustila u javnost nešto poput onog zalijetanja autom neki dan.
TikTok se možda i permanentno ugasi u Americi - iako sumnjam - ali sve što se na njemu događa ionako će se lako nastaviti drugdje. Ovaj mehanizam previše je koristan previsokom broju prebogatih ljudi i korporacija da bi imalo smisla boriti se protiv njega ozbiljno. Ako će Amerika išta dobiti od zabrane TikToka, to je mogućnost veće manipulacije nekog drugog kanala. Pogotovo sad kad su vlasnici doslovno svakog postojećeg američkog društvenog medija postali agresivni tech bro alt-right Trump proponenti. Musk je već desna ruka američkog predsjednika, a ne bi me začudilo kad bi ga rebrendirani robot Marko Šećerbeg slijedio u stopu.
U vrlom novom dobu protivnik najmoćnijih nisu druge korporacije. Jedini protivnik može im postati narod - a društveni mediji se svakodnevno brinu da se to nikad ne dogodi.
Uglavnom, nama TikTok još radi. MORATE VIDJETI OVO!!!!!!!
@wormlapseplus Replying to @Amirul🤍💫 mealworms vs ball of beef #mealworms #timelapse ♬ A Shaman’s Mantra - Ummet Ozcan
I OVO!!!!!
A TEK OVO:
@mariovanjorek @Raul Vanjorek #viral #forupage ♬ original sound - Ellen1ELITAlive🎀
Jadni Amerikanci. :(((
*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.