KORONAVIRUS možda nije potpuno promijenio svijet, ali je potpuno promijenio Instagram. Milijuni korisnika najpopularnije društvene mreže posljednjih 40-ak dana gledaju većinom takozvane "lajvove" i stare slike poznatih influencera. Bussines Insider piše da je promet Instagram livea porastao za više od 200%.
BBC piše da je Instagram biznisu za sada odzvonilo i da je koronavirus definitivno ubio glamurozni život influencera.
Ekonomske posljedice pandemije koronavirusa su dalekosežne, a proračuni za oglašavanje i marketing među prvima su koji se smanjuju dok poduzetnici pokušavaju preživjeti.
To će stvoriti probleme i najvećim medijima, ali će ipak najpogođeniji biti influenceri na Instagramu i ostalim društvenim mrežama. Kompanije im jednostavno neće moći plaćati reklame.
Ne samo da će ostati bez sponzorstava nego su ostali i bez mogućnosti stvaranja sadržaja na društvenim mrežama. Proizvodnja je stala pa nemaju što reklamirati. Putovati se ne može pa moraju ostati doma.
"Moje posljednje putovanje bilo je u veljači. Trebala sam otići u Finsku u ožujku, u Etiopiju u travnju i na Maldive sljedeći tjedan - vjerojatno provodim više od pola godine izvan zemlje", za BBC kaže travel blogerica, Alex Outhwaite.
Lova se topi, a novu još dugo neće zaraditi
Prihod od oglasa samo s njenog YouTube kanala smanjio se na manje od 100 funti, što je pad za oko 1000 funti mjesečno. Izgubila je novac i za letove za putovanja koja su sada otkazana.
"Sve se okrenulo naglavačke", kaže. "Od prihoda koje imam i ušteđevine neću još dugo moći živjeti."
Karen Beddow napustila je posao odvjetnice prije četiri godine kako bi vodila svoj blog o obiteljskim putovanjima Mini Travellers.
Ovaj mjesec zaradila je samo 350 funti, što je 95% manje nego u siječnju.
"To je mali posao koji sam gradila zadnjih šest godina i u to sam uložila puno vremena", kaže ona. "Mislim da ljudi ne vide koliko se truda odvija iza kulisa - morate biti u mogućnosti snimiti fotografije, uređivati videozapise, slati račune, popravljati web stranicu, odgovarati na e-poštu", požalila se.
Svi događaji su otkazani, influenceri posuđuju novac od roditelja
Koronavirus je upropastio posao i Birkin Boyu.
Israel Cassol, poznatiji kao Birkin Boy po svojoj kolekciji dizajnerskih torbica u vrijednosti većoj od 100 000 funti, bio je masno plaćen za pojavljivanje na događajima i predstavljanje brendova na svom Instagramu. Sada kaže da mora posuditi novac od svog oca kako bi sastavio kraj s krajem.
"Sve je otkazano", objašnjava. "Obično objavljujem slike s torbama i luksuznom odjećom, ali to trenutno nitko ne želi vidjeti - nikoga ne zanima moda jer nitko nikamo ne ide", kaže Birkin Boy.