Ovi filmovi trenutno su među najgledanijima, a u kinima su doživjeli potop

Foto: Press

PROŠLOG tjedna mnogi su se iznenadili kada su naišli na naslove koji su najnoviji film Woodyja Allena proglašavali trenutno najuspješnijim filmom na svijetu. Naravno, čim malo razmislite o okolnostima, postaje jasno da je ovo idealna situacija u kojoj manje popularni filmovi dobivaju prostor koji bi im inače oduzeli razvikani blockbusteri.

Upravo se to dogodilo i Allenovom A Rainy Day in New York, koji je unatoč tome što se zbog optužbi za seksualno zlostavljanje vjerojatno nikada neće prikazati u SAD-u, uspio ostvariti impresivnih 20 milijuna dolara na svjetskom tržištu.

No za razliku od Južne Koreje i ostalih zemalja koje su odlučile restartati svoju ekonomiju, mnogi su i dalje prepušteni streaming servisima koji su doživjeli neke uistinu zanimljive trendove, a jedan od njih je oživljavanje i sve veća popularnost zaboravljenih b-filmova i filmova koji su podbacili na kino blagajnama. Primjerice, na Netflixovoj listi najpopularnijih filmova našli su se teen horor House at the End of the Street, akcijski trileri Sleepless i Den of Thieves, drama Soul Surfer, kopija SWF-a The Roommate i SF Lockout. Ono što je svim navedenim filmovima zajedničko je to da u glavnoj ulozi imaju neku zvijezdu i da su svi podbacili u kinima. Stoga su završili na Netflixu, gdje je dovoljno da publika prepoznaje glumce.

U kinima flop, na Netflixu hit

Primjerice, znate li koji je najrentaniji film 2017.? Mnogi će pretpostaviti da se radi o filmovima kao što su Wonder Woman, Rogue One ili Thor: Ragnarok, ali radilo se o filmu The Accountant Bena Afflecka. Iako je prošao solidno u kinima, tek je u domovima dostigao savršenu cijenu jer gledatelji su zaključili da se ne radi o filmu koji bi htjeli pogledati u kinu, ali bili su spremni platiti da ga pogledaju kod kuće.

Što se Netflixa tiče, tu je psihologija gledanja dosta drukčija jer filmovi nemaju pojedinačnu cijenu, a u tom pogledu podbacit će i mnogi filmovi koji u glavnim ulogama imaju zvijezde.

Prvi takav slučaj pojavio se još 2015. kada je na Netflix stigao A Very Brady Sequel, komedija koja je u kinima zaradila 22 milijuna dolara, ali je na Netflixu postala pravi hit, pa čak izrodila i seriju memeova.

Novi dom za B-ligu

U svibnju ove godine mnogi bi u normalnoj situaciji imali priliku pogledati Fast & Furious 9 ili Black Widow, ali umjesto toga, masovno se gleda House at the End of the Street, loše ocijenjeni triler iz 2012. s Jennifer Lawrence u glavnoj ulozi, a slično se dogodilo i s trilerom Jamieja Foxxa Sleepless koji je 2017. zaradio skromnih 20 milijuna dolara, da bi se ove godine pojavio u top 10 najgledanijih filmova na ovom streaming servisu.

Ovo je savršena vijest za male studije koji će se rasporediti po postojećim servisima i pokušati vratiti dio novca koji su neki njihovi filmovi izgubili u kinima. Disney+ imat će sve Disneyjeve filmove i neke s Foxa, Hulu će preuzeti Foxove filmove i Searchlight, Peacock će se pobrinuti za Universal, HBO Max za Warner i New Line, a CBS All Access za Paramountov katalog.

Neki novi hitovi

Upravo zato Netflix i ulaže toliko u vlastiti katalog jer samo je pitanje vremena kada će pronaći način da i originalnu produkciju pretvore u magnet za klikove.

Njihovi Spenser Confidential i Extraction savršeni su primjeri b-produkcije koja skuplja loše kritike, ali i milijune klikova. Ovo su ujedno i filmovi koji bi u kinima prošli vrlo loše, ali bez problema skupljaju 85 milijuna ili 90 milijuna pregleda na Netflixu pa ne čudi što je u planu i nastavak Extractiona, novi film Marka Wahlberga i nova akcijska franšiza s danas gotovo zaboravljenom Jessicom Albom.

Budimo realni, ovo su filmovi koji nikada ne bi postigli velik kino uspjeh jer publika u kina više ne ide gledati takve filmove, ali na streaming servisima to će biti potpuno druga priča.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.