PROŠLOG tjedna mnogi su se iznenadili kada su naišli na naslove koji su najnoviji film Woodyja Allena proglašavali trenutno najuspješnijim filmom na svijetu. Naravno, čim malo razmislite o okolnostima, postaje jasno da je ovo idealna situacija u kojoj manje popularni filmovi dobivaju prostor koji bi im inače oduzeli razvikani blockbusteri.
Upravo se to dogodilo i Allenovom A Rainy Day in New York, koji je unatoč tome što se zbog optužbi za seksualno zlostavljanje vjerojatno nikada neće prikazati u SAD-u, uspio ostvariti impresivnih 20 milijuna dolara na svjetskom tržištu.
No za razliku od Južne Koreje i ostalih zemalja koje su odlučile restartati svoju ekonomiju, mnogi su i dalje prepušteni streaming servisima koji su doživjeli neke uistinu zanimljive trendove, a jedan od njih je oživljavanje i sve veća popularnost zaboravljenih b-filmova i filmova koji su podbacili na kino blagajnama. Primjerice, na Netflixovoj listi najpopularnijih filmova našli su se teen horor House at the End of the Street, akcijski trileri Sleepless i Den of Thieves, drama Soul Surfer, kopija SWF-a The Roommate i SF Lockout. Ono što je svim navedenim filmovima zajedničko je to da u glavnoj ulozi imaju neku zvijezdu i da su svi podbacili u kinima. Stoga su završili na Netflixu, gdje je dovoljno da publika prepoznaje glumce.
U kinima flop, na Netflixu hit
Primjerice, znate li koji je najrentaniji film 2017.? Mnogi će pretpostaviti da se radi o filmovima kao što su Wonder Woman, Rogue One ili Thor: Ragnarok, ali radilo se o filmu The Accountant Bena Afflecka. Iako je prošao solidno u kinima, tek je u domovima dostigao savršenu cijenu jer gledatelji su zaključili da se ne radi o filmu koji bi htjeli pogledati u kinu, ali bili su spremni platiti da ga pogledaju kod kuće.
Što se Netflixa tiče, tu je psihologija gledanja dosta drukčija jer filmovi nemaju pojedinačnu cijenu, a u tom pogledu podbacit će i mnogi filmovi koji u glavnim ulogama imaju zvijezde.
Prvi takav slučaj pojavio se još 2015. kada je na Netflix stigao A Very Brady Sequel, komedija koja je u kinima zaradila 22 milijuna dolara, ali je na Netflixu postala pravi hit, pa čak izrodila i seriju memeova.
Novi dom za B-ligu
U svibnju ove godine mnogi bi u normalnoj situaciji imali priliku pogledati Fast & Furious 9 ili Black Widow, ali umjesto toga, masovno se gleda House at the End of the Street, loše ocijenjeni triler iz 2012. s Jennifer Lawrence u glavnoj ulozi, a slično se dogodilo i s trilerom Jamieja Foxxa Sleepless koji je 2017. zaradio skromnih 20 milijuna dolara, da bi se ove godine pojavio u top 10 najgledanijih filmova na ovom streaming servisu.
Ovo je savršena vijest za male studije koji će se rasporediti po postojećim servisima i pokušati vratiti dio novca koji su neki njihovi filmovi izgubili u kinima. Disney+ imat će sve Disneyjeve filmove i neke s Foxa, Hulu će preuzeti Foxove filmove i Searchlight, Peacock će se pobrinuti za Universal, HBO Max za Warner i New Line, a CBS All Access za Paramountov katalog.
Neki novi hitovi
Upravo zato Netflix i ulaže toliko u vlastiti katalog jer samo je pitanje vremena kada će pronaći način da i originalnu produkciju pretvore u magnet za klikove.
Njihovi Spenser Confidential i Extraction savršeni su primjeri b-produkcije koja skuplja loše kritike, ali i milijune klikova. Ovo su ujedno i filmovi koji bi u kinima prošli vrlo loše, ali bez problema skupljaju 85 milijuna ili 90 milijuna pregleda na Netflixu pa ne čudi što je u planu i nastavak Extractiona, novi film Marka Wahlberga i nova akcijska franšiza s danas gotovo zaboravljenom Jessicom Albom.
Budimo realni, ovo su filmovi koji nikada ne bi postigli velik kino uspjeh jer publika u kina više ne ide gledati takve filmove, ali na streaming servisima to će biti potpuno druga priča.