Uništit će influencere? Ekipa odlazi s Instagrama na mrežu koja nije za "starce"

Foto: Press

AKO NE znate što je TikTok, vjerojatno ste još uvijek na Facebooku ili - jednostavnije rečeno - prestari ste. 

I baš kao što su se nekadašnji klinci preselili na Instagram nakon što su Facebook zaposjeli starci sa svojim fotografijama djece i unuka, čestitanjem imendana i statusima o dnevnopolitičkim temama, nešto se slično upravo događa s mlađim korisnicima Instagrama koji sve više sele na novu popularnu platformu za objavljivanje kratkih videozapisa, a mediji TikTok već nazivaju "novim Instagramom". 

Neki se vjerojatno sjećaju kratkog, ali relativno uspješnog Vinea koji je također funkcionirao kao platforma za kratki videosadržaj, ali TikTok je u tom pogledu već učinio daleko više i djeluje kao nešto što će se dulje održati. 

U svakom slučaju, korisnici TikToka (mahom mlađa populacija) snimaju kratka videa koja objavljuju svojim fanovima pa ovdje imamo i jači element online slave nego što je to slučaj s Instagramom ili Snapchatom, ali se u isto vrijeme radi o sličnom pristupu s naglaskom na videosadržaju. Na kraju dana, svatko tko želi postati influencer, prolazit će kroz isti proces na objema platformama. 

Preuranjeno je predviđati radi li se o još jednom kratkotrajnom trendu koji će nestati kao i Vine, ali u obzir treba uzeti da je ova uspješna kineska aplikacija stekla masovnu popularnost diljem svijeta (što kod Vinea nije bio slučaj), dok u isto vrijeme ima neuspjeh prijašnjih platformi kao primjer kako nešto ne činiti. 

Isto tako, TikTok očito radi na tome da bude što sličniji ostalim uspješnim društvenim mrežama pa su korisnici sredinom godine primijetili da platforma sve više nalikuje Instagramu, što bi također moglo biti presudno za opstanak na tržištu koje "drma" jaka konkurencija. 

Kako je sve počelo?

Aplikacija Musical.ly privukla je veliku pažnju korisnika kao jedna od klasičnih lip sync aplikacija koja vam je omogućavala da snimate videa u kojima pjevate / plešete / bilo što drugo na playback. Međutim, kompaniju je u kolovozu prošle godine preuzela kineska kompanija ByteDance i sve je korisnike preselila na novonastali TikTok. 

TikTok je već krajem prošle godine postao aplikacija s najviše downloada u Apple storeu, a ubrzo je dogurala do 500 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika. Globalno je prerasla više od milijardu skidanja diljem svijeta, a u tom je pogledu prestigla i Facebook i Instagram. 

Velik dio popularnosti može zahvaliti slavnima poput voditelja Jimmyja Fallona koji je aplikaciju koristio u svom showu, da bi uskoro započeo i suradnju s kompanijom pa je TikTok dobivao sve više i više medijske pažnje, a Fallon je i sve svoje gledatelje poticao na to da koriste TikTok i objavljuju videa. 

I ovo je samo jedan od mnogih primjera jer kompanija je u namjeri da privuče sve veći broj korisnika strategiju utemeljila upravo na suradnjama sa slavnima koji ne samo da snimaju vlastita videa već i potiču milijune svojih sljedbenika da učine isto. 

Iako se radi o globalnoj aplikaciji, TikTok fokusiran je na lokalizaciju sadržaja pa je većina onoga što vidite specifična za zemlju u kojoj živite, s posebnim naglaskom na izazovima koja kompanija organizira kako bi korisnike potaknula na stvaranje sadržaja. 

Primjerice, jedan od izazova koji je pokrenut u Rusiji u rujnu prošle godine skupio je preko 31 tisuću videa i milijune pregleda, a samim je time i promovirao aplikaciju u Rusiji. 

Jedna od prednosti je svakako i to da nema klasičnih reklama pa "feedovi" korisnika ne izgledaju kao oglasne ploče. To, naravno, ne znači da brendovi ne koriste izazove kako bi oglašavali svoj brand kroz aktivno uključivanje korisnika, ali i suradnju sa slavnima koji TikTok koriste. 

Može li popularnije od Instagrama?

Sa svim ovim informacijama na umu, postavlja se pitanje može li TikTok postati popularniji od Instagrama. 

Na prvi pogled, imaju apsolutno sve da to učine. Naime, Instagram je, baš poput Facebooka, polagano zaokrenuo u smjeru bombardiranja oglasima, ali i influencerima čije pretjerano dotjerane fotke ne samo da su postale neizdrživo lažirane već ih je i više od 90 posto na ovaj ili onaj način sponzorirano. 

Zvijezde TikToka estetski se razlikuju, a njihove objave imaju drugačiji ton od onoga na što smo navikli na Instagramu. To TikToku daje barem početnu prednost kod mlađih korisnika u potrazi za nečim novim, originalnim i prije svega - potpuno nejasnim njihovim roditeljima. 

Budući da se radi o svježem trendu, teško je procijeniti može li se održati i kako će to učiniti. Jedan od načina je svakako da što dulje održi sustav bez klasičnih oglasa iako je već sad jasno da se kod svih platformi na kraju dana sve svede na jedno te isto i zaista nije bitno zovemo li to klasični oglas ili "kratki sponzorirani TikTok video" u režiji neke plaćene zvijezde ili influencera. 

Sve to ne garantira opstanak na tržištu jer je kroz vrlo sličnu priču prošao i već spomenuti Vine koji je uživao veliku popularnost da bi odjednom nestao, kao i sve zvijezde Vinea. 

Sve se svodi na inovativne načine da korisnike potaknete da nastave koristiti aplikaciju i u isto vrijeme privučete oglašivače, što će osigurati TikToku mogućnost da se nastavi natjecati s ostalim velikim platformama. Posebno je bitno da kompanija ubuduće stavi veći naglasak na zaštitu svojih mladih korisnika jer ByteDance se već našao na udaru kritike upravo iz tog razloga. Naime, neki su maloljetni korisnici izloženi pogledima punoljetnih stranaca od kojih su neki pokušali s njima stupiti u kontakt. Ipak, nije fer ovo ograničiti isključivo na TikTok, posebno ako u obzir uzmemo Facebook i njegovu katastrofalnu brigu o zaštiti svojih korisnika. No, u ovo vrijeme i s obzirom na profil korisnika, izuzetno je bitno staviti naglasak upravo na ovu stavku, a iz kompanije tvrde da aktivno rade na tome.

Bilo kako bilo, TikTok je trenutno zabavan, a klinci provode sate gledajući i snimajući videa. Popularnost mu raste iz dana u dan, a vrijeme će pokazati hoće li se ovaj trend nastaviti.  

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.