Foto: Press
"SAMO zamislite koliko daleko možete stići - uz malo engleskog jezika", poruka je koju ste posljednjih dana zasigurno vidjeli na Facebooku.
Uz nju je na plakatu Američkog instituta, udruge za promicanje engleskog jezika i američke kulture, lik Melanije Trump, žene koja je uz malo (ili malo više) engleskog jezika stigla do pozicije prve dame najmoćnije države svijeta.
Plakat je djelo Ivis Burić, 26-godišnje stručnjakinje za marketing i odnose s javnošću koja, sudeći po tome da se naš razgovor odvijao u gluho doba noći, nikad ne spava.
Odgovor na pitanje zašto Melania, zapravo se nameće sam.
"Melania Trump je prva dama Sjedinjenih Američkih Država te je jedna od najmoćnijih žena svijeta. Kakvo god ljudi mišljenje imali o njoj, ostaje činjenica da Melania svoj put iz Sevnice do Washingtona sigurno nije mogla ostvariti bez (kvalitetnog) znanja engleskog jezika. Intenzivna maratonska predsjednička kampanja te javni nastupi i govori samo su dio onoga u čemu je Melania morala sudjelovati - s fluentnim engleskim jezikom. Našu zemlju već godinama pogađa velika emigracija, velikim dijelom u zemlje u kojima je engleski jezik primarni. A Melania je trenutno najpoznatija emigrantica s ovih prostora", govori Ivis za Index.
Uz nju su na kampanji radili Brett i Maša Campbell, osnivači i vlasnici Američkog instituta koji su, prema Ivisinim riječima, iznimno otvoreni i hrabri klijenti. S obzirom na to da su fotografije za ove svrhe nedostupne, za Melanijin lik na kampanji zaslužan je ilustrator Ivan Turčin.
"Mislim da se svaka kampanja na koju ljudi ne ostaju ravnodušni može nazvati kontroverznom. S druge strane, bilo kakvo vrijeđanje i omalovažavanje nije ni slučajno bila naša namjera niti poruka. Jedna jedina rečenica koju smo stavili na plakat je činjenica i neporeciva istina. Naša kampanja jest provokativna, ali provokacija ne znači nužno nešto loše. Ljudi osjećaju nešto kad vide naš plakat i to su zasad sve reakcije jasno pokazale. Posao oglašavanja jest da nadilazi ljudsku indiferentnost, a osobno mislim da su rijetki indiferentni na našu poruku", dodaje autorica kampanje.
O kampanji je već pisao Associated Press, vijest o njoj prenijeli su američki mediji, a čak se i mediji u regiji bave njom. No na sve to su u Američkom institutu bili spremni.
"Naša strategija bila je usmjerena isključivo akviziciji novih polaznika na lokalnoj razini (Zagreb). Već nam je nacionalna pozornost bila više nego dovoljna. Regionalna pokrivenost nas je ugodno iznenadila, a trenutna svjetska pažnja s medijima poput New York Timesa, Washington Posta, Telegrapha i NewsWeeka je uistinu nevjerojatna. Nadali smo se “viralnom” efektu, ali sadašnji rezultati pozornosti svjetskih medija i ogromna popularnost na društvenim mrežama je iznad svih naših očekivanja. Ono na što smo posebno ponosni je potpuno organski razvoj ove kampanje. Naime, samo pet postavljenih plakata na ulicama grada Zagreba ostvaruje rezultate primjerene velikim i skupim globalnim kampanjama", ističe Ivis.
Nakon što je Melania postala prva dama, Slovenci su njezin lik "lijepili" doslovno na sve, dok se ona nije razbjesnila i tužila ih. Zanimalo nas je jesu li taj najgori ishod razmotrili i u Američkom institutu.
"Naravno da jesmo. Naša kampanja promovira važnost znanja stranog jezika i kao takva je plasirana. Američki mediji, za razliku od nekih lokalnih, ovu vijest prenijeli su s naslovom u kojem je Melania uzeta kao “uzor/primjer” te važnosti. Mi se s tim u potpunosti slažemo, stoga smo je zato i koristili u kampanji", zaključuje naša sugovornica.