Uredski poslovi novi su trend generacije Z. TikTok prepun videa "korporativnih cura"

Screenshot: TikTok

Generacija Z poslove dijeli na dva polja, blue-collar i white-collar poslove. Većina njih se vidi u blue-collar poslovima, što je naziv za fizička i tehnička zanimanja kao što su građevinarstvo, strojarstvo, vodoinstalaterstvo. White-collar poslovi su uglavnom uredski, "9-5" poslovi. Takve poslove dio generacije Z, koja ih radi, želi popularizirati kroz videe na TikToku.

Glamurozan prikaz uredskog posla

Novi trend naziva se OfficeTok, a objavljenim videima pokušavaju na glamurozan način prikazati uredski posao od 9 do 5. Na TikToku ima mnogo videozapisa mladih žena koje pokazuju "dan u životu" korporacijske djevojke koja radi u velikom gradu. Ovi isječci sadrže sva obilježja stila života influencera – ranojutarnje rutine njege kože i vježbanja, zobene kaše za stolom, redovitu hidrataciju i ručak na poslu, a sve je popraćeno tihim pripovijedanjem, odnosno opisivanjem dana na poslu.

Jedna od njih je Cherise Silavant (23). "Dobro došli u još jedan dan u životu djevojke za odnose s javnošću i društvene mreže koja živi u Londonu", govori ona na početku svojih videa u kojima opisuje svoju svakodnevicu.

@bychxrise Another office day in the life of a social influencer PR girlie working in LDN 🩷🫧💅🏽✨🩷 @Adanola @Primark @Cantu Beauty @CANTU BEAUTY (kindly gifted) @byoma @ISOCLEAN (kindly gifted) @Vichy Laboratoires @Caudalie @asos #prgirlie #prgirly #corporatevlog #beautyprgirl #socialmediamanager #dayinmylife #dayinthelife #corporatevlogs #corporategirlies ♬ original sound - Storage

"Videi s posla su moj najgledaniji sadržaj i zbog toga sam dobila najviše pratitelja. Osjećam da je na TikToku došlo do populariziranja estetike 'korporacijske djevojke'", rekla je nedavno u razgovoru za The Times.

Nije u krivu. Na TikToku trenutno postoji 1.7 milijuna videa s hashtagom #OfficeLife, a 880.000 s hashtagom #CorporateLife.

Mladi vole gledati takve videe

Clouds Joo, koja sebe opisuje kao korporativnu djevojku, ima 400.000 pratitelja na svojim društvenim mrežama zahvaljujući svojim objavama o tome kako izgleda uredski posao. "Ljudi stvarno uživaju gledati rad u uredu, možda zato što se mogu lako povezati s time. Možda zato što žele vidjeti više o tome kako izgleda takav životni stil", kaže Clouds.

@cloudsjoo when the office is so big that you bike between buildings 🤯🚲 #9to5 #corporatevlog #bigtech #workingintech #9tothrive #corporate #corporatelife #siliconvalley #sanfrancisco #southbay ♬ original sound - sp99d.s0ngs

Fascinacija videima o uredskom poslu može biti rezultat pandemije jer su mnogi propustili doživjeti takav posao zbog nje. Puno pripadnika generacije Z otišlo je ravno s online predavanja na fakultetu na posao od kuće. Pet godina kasnije, to je još uvijek stvarnost za neke od njih.

Marketinški trik korporacija

Velike korporacije iskoristile su ovaj trend i sada imaju vlastite "influencere iz ureda" koji objavljuju takve snimke kako bi povećali svoju vidljivost na društvenim mrežama i privukli mlade ljude. Ta strategija ide ruku pod ruku s politikom tvrtki, uključujući Amazon, Barclays i JPMorgan Chase, koja tjera zaposlenike da se vrate u ured na puno radno vrijeme - htjeli oni to ili ne.

@georgiasianxx time stamped spend the day with me as a corporate girl 🩵👩🏼‍💻🚆 #dayinthelife #corporatelife #corporatetiktok #officelife #officetok ♬ sonido original - SONIDOS LARGOS

Mnogi radnici koji rade od kuće kažu kako bi radije dali otkaz nego se vratili u ured pet dana tjedno, kaže istraživanje u Ujedinjenom Kraljevstvu. OfficeTok bi, dakle, mogao biti prijeko potreban i učinkovit propagandni alat koji poručuje: "Dođite i radite za nas u uredu svaki dan, to je kul i zabavno."

Je li sve tako glamurozno kako korporativne djevojke prikazuju?

Ono što se prikazuje na internetu ne mora nužno biti tako u stvarnosti. Mnogi preskoče prikazati one iritantne stvari kod uredskog posla - putovanje kroz gužvu, glavobolju od pretjeranog gledanja u ekran i rasvjete iznad glave, česte prekovremene koje te djevojke zanemaruju...

@iamsofiajavier this may or may not be my last 🎀corporate girly🎀 vlog on here 😭😭 will be posting these on ig reels! follow me @iamsofiajavier 🙈 #anotherdayanotherdollar #corporateamerica #corporategirlies #workvlogs #timestamps ♬ original sound - Sofia Javier

Uredski posao nije loš, naravno, ali TikTokovi daju sve od sebe da bi estetski prikazali svoj posao koji to većinom nije. Ono što propuštaju pokazati je atmosfera na poslu koja uredski posao može učiniti zabavnim, a to su šale i tračevi s kolegama, anegdote, smijeh - nematerijalne stvari zbog kojih se isplati odlazak u ured. Dakle, nije do uredskog posla, nego do kolega s kojima sjedite pola dana u tom uredu.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.