Veliki okršaj turističkih spotova

ULAZIMO već u peti dan laprdanja o jednom te istom. Prvo premijerka udara po spotu, zatim portali i novine po premijerki, pa udruge po guzici, pa portali, novine i čitatelji po udrugama, a ako ustrajemo mogli bi od ovog napraviti veliku mjesečnu temu. Vrijeme je da ovo goruće pitanje riješimo jednom za svagda i organiziramo veliki okršaj turističkih spotova. Tko je bolji? Tko je uložio više truda? Tko vas je privukao? Gdje ćemo ljetovati?

ALBANIJA

Žena izlazi iz bazena i to ne u ronilačkom odijelu već u kupaćem kostimu što je neviđena bezobraština i čisti neukus. Naravno, tu je i neizbježna snimka stražnjice koja užasava i tjera da se zapitamo nije li objektifikacija žena otišla ipak predaleko. Kvalitetom nimalo ne zaostajemo za albanskim pokušajem privlačenja turista, ali iskreno gledajući, ni albanska reklama nije ništa specijalno.

AUSTRALIJA

Nasmijana djevojka u bikiniju poziva vas u Australiju riječima "gdje ste, dovraga?". Dakle, ne samo da je gola već se koristi i grubim riječima, a to stvarno nije način. Pa koga bi za ime boga simpatična i lagano obučena australka mogla privući? I još takvim rječnikom. Odgovor na to pitanje je - sve slobodne heteroseksualce i sve one koji su zainteresirani za nešto više od klokana, a imaju smisao za humor.

BERMUDI

Promovirati turizam kroz žene u bikinijima i golf  mogu samo apsolutni ignoranti. Svi jako dobro znamo čime se bave igrači golfa. Varanjem žena i slanjem SMS poruka lascivnog sadržaja, a ako neki smatraju da je to dobar način promoviranja turizma to ne znači da tako moramo i mi. Cilj naših reklama mora biti privući što više parova s djecom ili što više ljubitelja čistog mora, a ne seksualnih manijaka poput Tigera Woodsa. Njegov nam novac ne treba. Na kraju krajeva, što očekivati od onih s "mudima" u imenu.

CRNA GORA

Pitanje je bi li ova, zaista kvalitetna crnogorska reklama mogla proći i kod nas jer ne samo da prikazuje atraktivnu crnku na plaži (a ako ste pomislili da na ležaljci leži u zimskoj jakni, prevarili ste se) već i leteću ženu. Ovakav spot mogao bi svijetu poslati pogrešnu poruku jer neki bi mogli pomisliti da u Crnoj Gori žive vještice. Čarobnice koje uokolo letaju izazovno obučene, a budimo iskreni, nitko ne želi završiti kao žrtva crne magije. Informacije radi, ove nadnaravne pojave u promotivnim spotovima nazivamo „maštovitost“, „umjetnička sloboda“ ili „originalnost“, a prikaz žena u kupaćim kostimima „ljeto“, nikako „seksizam“. I za razliku od nimalo spektakularne domaće reklame (što je trebala biti osnovna zamjerka), ova bi mogla nekog i privući.  

GRČKA

Žena liže lizaljku? U bikiniju?!? Muškarac joj stavlja slatkiše u usta? Pokušajte samo zamisliti premijerkinu reakciju na ovakav neukusni pornografski sadržaj koji bi s emitiranjem trebao započeti tek poslije ponoći kada su najmanji u krevetima. Naravno, ne radi se o ničem šokantnom već najobičnijoj turističkoj reklami koja između ostalog prikazuje djevojku na plaži i par u šetnji gradom. Ništa spektakularno ili posebno originalno, ali neki su očito zaboravili na dobar ukus jer bikiniju i slatkišima mjesto je u spavaćoj sobi, a ne na televiziji.

HRVATSKA

Bacimo pogled i na našu „spornu“ reklamu. Realno gledajući, nije to ništa specijalno. Nije očajna kao što mnogi tvrde, ali nije ni nešto što bi vam istog trena privuklo pažnju. Drugim riječima, ako vam se prošlog ljeta svidjelo u Hrvatskoj, doći ćete opet neovisno o reklami, a ako do sad niste bili, sama reklama teško da će vas natjerati. No, postoji jedan detalj na koji treba obratiti pažnju. Naime, maknete li guzicu, dobit ćete 30 sekundi reklame za vino. Postoji nekoliko scena, a u svakoj drugoj netko pije. Malo crnog vina, pa malo bijelog, a za kraj opet nazdravljanje za stolom. Svi oni koji paničare oko guzice potpuno su promašili poantu. Naime, poruka nije „žene su dio ponude jer imaju dobre guzice“ već „dođite u Hrvatsku i budite pijani ko guzice“. Živjeli!

IZRAEL

E, u ovom slučaju već možemo govoriti o igranju s vatrom. Naime, ako ste odlučili zemlju promovirati kroz aludiranje na oralni seks, pripremite se na odmazdu dušobrižnika. Iako je riječ o klasičnoj fori koja u bilo kojem drugom slučaju ne bi privukla pozornost, ova kanadska reklama definitivno se izdvaja u masi jer ne samo da će vas zainteresirati i odvesti na službenu stranicu (http://sizedoesntmatter.ca/home) već se ni previše ne bavi standardnim prikazom prirodnih ljepota. Ipak, na kraju se postavlja pitanje hoće li vas ovo natjerati da posjetite zemlju ili samo Internet stranicu. Bilo kako bilo, originalno je. 

Izrael je očito leglo razvrata jer ponovno nas žele šokirati svojim reklamama u kojima su žene u bikinijima. I napaljeni muškarci. Nema otoka, nema galebova, nema šuma i potoka, jezera i jata riba. Samo žene. Budimo realni, nekima je dovoljno reći da je neka zemlja „leglo razvrata“ i spakirat će svoje torbe i zauvijek zaboraviti državu iz koje dolaze. Neke će potaknuti reklama sa ženama u bikiniju. Drugim riječima, nismo svi zaljubljenici u čiste šume, razvedenu obalu i bogatu kulturnu baštinu. Neki od nas na ljetovanje odlaze s namjerom da se zabave. 

TURSKA

Djevojka u bikiniju pretvara se u sliku, slika u kip, kip u kamenog orla, a igra se i golf. Očito je da su ovaj spot pravili muškarci prljavih misli jer samo pravi šovinisti (i čarobnjak Merlin) ženu mogu pretvoriti u stvar. Recimo napokon jedno odlučno „ne“ prikazivanju scena kupanja u moru ili ležanja na plaži jer iza ovog perfidnog marketinškog trika krije se čisti seksizam.

> Ostale komentare autora možete pročitati ovdje

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.