IZBOR na Miss Indije naišao je na lavinu kritika zbog nedostatka raznolikosti među finalisticama.
Finalistice za Miss Indije osvojile su regionalna natjecanja diljem zemlje i sudjelovat će u nacionalnom finalu sljedećeg mjeseca. Ususret finalu, Times of India (čiji vlasnici organiziraju natjecanje) posvetio je naslovnicu natjecanju, na kojoj su bile fotografije svih žena s kratkim profilima svih 30 žena koje se bore za krunu.
Fotografija se proširila društvenim mrežama nakon što ju je objavio korisnik Twittera LeBrown James. "Što nije u redu s ovom fotografijom?", napisao je uz nju.
Brojni kritičari kolaž fotografije tvrde da su organizatori natjecanja opsjednuti svijetlom bojom kože. Drugi su primijetili da žene izgledaju gotovo identično, a neki su se šalili kako je riječ o jednoj osobi.
Ta opsjednutost svjetlijom bojom kože ne iznenađuje, piše BBC. Datira još iz doba kad se društvena hijerarhija temeljila na sustavu kasta, a radnici koji su radili vani imali su tamniju boju kože, zbog čega je bilo poželjnije imati svjetliju.
To se duboko ukorijenilo u društvo, a još je više naglašeno od sedamdesetih godina prošlog stoljeća kad je predstavljena prva indijska krema "pravednosti", Fair and Lovely. Kozmetika za izbjeljivanje kože među najprodavanijima je u zemlji, tijekom godina u reklamama za tu vrstu proizvoda pojavljivali su se brojni vrhunski glumci i glumice iz Bollywooda, a natjecanja poput ovoga koja favoriziraju određeni tip kože služe samo perpetuiranju tog stereotipa.