ZAGREBAČKA publika jučer je u sklopu Zagrebačkih ljetnih večeri mogla uživati u predstavi "Judita" koju je izveo ansambl Dialogos. Kako stoji i u samom imenu predstave, "Juditu", biblijsku pripovijest iz renesansne Hrvatske, prema tekstu Marka Marulića izveo je ansambl Dialogos pod umjetničkim ravnanjem utemeljiteljice i voditeljice Katarine Livljanić.
Katarina Livljanić, naša stručnjakinja za srednjovjekovnu glazbu, ali i predstojnica vlastite katedre na pariškom sveučilištu, u svoj novi projekt po predlošku "oca hrvatske književnosti" uključila je dalmatinske gregorijanske rukopise iz Marulićevog doba i narativne napjeve za epsku poeziju iz splitske regije, a instrumentalne su dionice temeljene na načelima višeglasne improvizacije iz 16. stoljeća.
Zahtjevna predstava koju je publika dostojno nagradila
U "Juditi", uz Katarinu Livljanić, sudjeluju i dvojica njemačkih glazbenika, Albrecht Maurer koji svira vielu i liricu i Norbert Rodenkirchen koji svira poprečne i tradicijske flaute. Svih 70 minuta ove glazbene monodrame iznosi sama Katarina Livljanić, čiji glas prate dva glazbenika koja sviraju hrvatske tradicijske instrumente. Predstava je to koja svojom zahtjevnošću traži pozornost publike u svakoj od 70 minuta trajanja, ali koja istovremeno svakom gledatelju daje izniman doživljaj renesansnoga predloška i tradicijske glazbe koji je u suvremenom svijetu jako teško pronaći. Zagrebačka publika to je jučer pokazala i dugotrajnim pljeskom članovima ansambla.
Od osnutka 1997., Dialogos se razvio u jedan od najvrsnijih ansambala nove generacije za srednjovjekovnu glazbu. Nastupao je na svim važnijim festivalima rane glazbe u Europi, SAD-u, Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, a nosači im zvuka Terra Adriatica (Empreinte digitale), Lombards & Barbares i La Vision de Tondal (Arcana) te Chant Wars (u koprodukciji s ansamblom Sequentia, Sony-BMG) osvajaju nagrade kritike međunarodnih glazbenih časopisa kao što su Diapason d'or, Choc du Monde de la musique i Goldberg 5 Stars.