Zaposlenici jedne hrvatske tvrtke imat će uniforme kakve svi žele, donosimo detalje

Foto: Press

SVATKO od nas bar jednom je u životu stajao pred ormarom prije posla razmišljajući kako nema što obući.

Poslovna odjeća mora odašiljati poruku profesionalnosti i urednosti, ali i biti udobna jer u njoj provodimo po osam sati dnevno i nije uvijek lako odabrati savršenu kombinaciju. Za neke profesije, poput medicinske ili policijske, taj problem riješen je nošenjem uniformi, no nošenje uniformi i na drugim poslovima ima pozitivne strane.

Olakšava komunikaciju i suradnju u tvrtki

U velikim kompanijama vrlo je važno da se zaposlenici osjećaju ravnopravno i kao dio tima, posebice jer je ponekad teško prići nadređenome. Pokazalo se da je nošenjem uniformi olakšana komunikacija i suradnja između nadređenih i podređenih te se stvara timski duh i povezanost među zaposlenicima. Uniforme značajno pomažu i prepoznavanju zaposlenika na javnim mjestima ili u specijaliziranim poslovnicama. Ako, na primjer, dolazite u poslovnicu neke tvrtke koja ima više šaltera i unutra je već desetak ljudi, puno će vam lakše biti prepoznati zaposlenike ako nose iste uniforme.

Još jedan plus nošenja uniformi je što time zaposlenici štede novac i vrijeme koje bi proveli odlučujući što će nositi na posao, a time se osigurava i održanje imidža koji tvrtka ili brend želi prezentirati javnosti. 

Također, uniforma je odličan način za promociju samoga brenda ili tvrtke, posebice ako se radi o kvalitetnom dizajnu s upečatljivim logotipom ili dobrim odabirom boja, koje pristaju svakom zaposleniku čineći ga privlačnijim i samopouzdanijim u kontaktu s klijentima.

Kreiranje uniforme prema potrebama zaposlenika

Istraživanja su pokazala kako nošenje uniformi pozitivno utječe na zaposlenike, posebice ako su sudjelovali u odabiru dizajna, kao što je slučaj s natječajem "Ti kreiraš" koji provodi A1 Hrvatska.

Naime, A1 Hrvatska pokrenuo je nagradni natječaj "Ti kreiraš" za dizajn nove radne odjeće za zaposlenike tvrtke A1 Hrvatska. Na natječaj kojim se traži nova, moderna i praktična radna odjeća pristiglo je 47 rješenja koja potpisuju 32 dizajnera ili dizajnerska tima.

Foto: Press

Nakon pomnog razmatranja svih prijava koje su stigle stručni žiri, u kojem su sudjelovali i zaposlenici A1 Hrvatska dućana, koji će nove uniforme i nositi, odabrao je troje finalista. Oni su Nives Dravinec, Sara Lončarić i Robert Sever, koji su svojim idejama pokazali da razumiju potrebe zaposlenika i tvrtke.

"Kad kreiraš modu za ljude, trebaš znati koje su njihove potrebe"

Prva od troje finalista je Nives Dravinec koja je u uži izbor ušla kreacijom na koju ju je potaknuo posjet zaposlenicima A1 Hrvatska poslovnice. Nives je podijelila s nama što za nju znači ovaj uspjeh, koja je njezina vizija uniforme, ali i kako se počela baviti modnim dizajnom.

"Završila sam Ekonomski fakultet u Dubrovniku s puno uspjeha, no uvijek je u meni tinjala ta kreativna strana koja se odražavala na različite načine, bilo fotografiranjem, šminkanjem… A onda, kada sam završila i Školu za modu i dizajn, odlučila sam spojiti svoje dvije ljubavi otvaranjem obrta Figurai. Održavanje poslovanja doprinosi mojoj poduzetničkoj strani, dok dizajniranjem uspijevam utažiti i svoju želju za kreativnošću", iskrena je Nives. 

Kada je pročitala tekst natječaja, nije odmah krenula sa skiciranjem. Zapravo, najprije se zaputila prema zagrebačkom Cityju i otišla u poslovnicu tvrtke A1 Hrvatska.

"Kada kreiraš modu za ljude, trebaš znati koje su njihove potrebe. Osobito je to važno kada je u pitanju radna odjeća. Htjela sam znati koliko se ti ljudi kreću, koliko sjede, što su im najveći izazovi kada je u pitanju radna odjeća. Znala sam da odgovore na ta pitanja mogu dobiti jedino iz prve ruke", ističe Nives. 

Primijetila je kako zaposlenici često koriste kemijske olovke zbog kojih ponekad uprljaju bijele košulje pa je došla do kreativnog rješenja tog problema. Na rukav je umetnula džepić za kemijsku olovku kako bi im ona uvijek bila pri ruci, a radna odjeća ostala čista i uredna.

Nives također smatra kako odjeća mora ispričati i priču o brendu.

"Pristupačnost, u smislu da smo mi uvijek ovdje za vas, doza profesionalnosti, ali i izvrsnosti koju njeguje A1 Hrvatska, osnovne su karakteristike kojima sam se vodila prilikom dizajniranja. Naravno, u svemu su mi puno pomogle i kasnije upute tvrtke. Odlično je kada ljudi znaju što hoće, a na meni je da se tome prilagodim i dodam i osobni štih", zaključuje Nives.

Kreativna snaga domaćih poduzetnika

Prodajna savjetnica u A1 Hrvatska Nikolina Vratić bila je članica žirija koji je birao finaliste, a uskoro i pobjednički dizajn, i oduševljena je idejama dizajnera:

"Nakon što sam vidjela sva tri prototipa, ali i isprobala ih, mogu samo reći - wow! Bit će mi teško odlučiti se za jedan od njih. Jako mi se svidjela modularnost koju je osmislio Robert, a moram priznati i da su mi dvoslojni rukavi kao dio Sarine vizije baš super. Rješenje za kemijsku olovku u džepiću u rukavu je doista nesvakidašnje, a vrlo praktično. Iskreno, jako se radujem trenutku kada ću ponosno moći uskočiti u svoju novu uniformu i nastaviti pružati što ugodnije iskustvo svim našim korisnicima/ama", izjavila je Nikolina Vratić. 

Dizajn uniforme pobjednika natječaja šivat će se u Naftalini kao poticaj hrvatskoj tekstilnoj industriji.

Naime, A1 Hrvatska ovim natječajem, koji je osmišljen u sklopu programa održivosti "Čini pravu stvar", promiče pomaganje zajednici i brigu o zaposlenicima. Ovaj način društveno odgovornog i ekološkog poslovanja, kojim se želi istaknuti kreativna snaga malih obrta i tvrtki, korak je prema osnaživanju malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj koji time pokazuju što je domaća kvaliteta.

Sadržaj donosi Index u suradnji s A1 Hrvatska te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.