Smijte se! To aktivira čak 80 mišića u tijelu i djeluje kao 15 minuta vježbanja

Foto: Shutterstock

Sadržaj nastao u suradnji s: dm

JESTE li se danas nasmijali? Ako niste, imate izgovor da se krenete smijati, a da vas nitko čudno ne pogleda.

Naime, 10. siječnja obilježavamo Svjetski dan smijeha - dan posvećen radosti, spontanosti i povezanosti među ljudima. Smijeh je univerzalan, ali i osoban - od zaraznog kikotanja do tihog osmijeha - jer, baš kao i otisak prsta, smijeh je jedinstven i otkriva mnogo o nama. Ovaj dan obilježava se od 1998. godine na inicijativu indijskog liječnika Madana Katarie.

No, smijeh nije samo zabavan - on je i vrlo koristan za naše zdravlje.

Smijemo se od rođenja

Znanstveno je dokazano da se djeca smiju i do tristo puta dnevno, dok odrasli to čine tek dvadesetak puta. Pokazuje se da što smo stariji, to više zaboravljamo na kratke trenutke radosti. A upravo ti trenuci mogu činiti razliku.

Foto: Shutterstock

Već nakon nekoliko minuta smijanja smanjuje se razina kortizola, hormona stresa, što ublažava anksioznost i pomaže pri opuštanju te povećava proizvodnju endorfina, hormona sreće. Također stimulira mozak i poboljšava koncentraciju, što može utjecati na bolje pamćenje.

Smijeh sagorijeva kalorije

Osim što podiže raspoloženje, smijeh potiče tijelo na fizičku aktivnost - desetak minuta smijanja može sagorjeti do četrdeset kalorija. Aktivira čak 80 mišića u tijelu, uključujući 17 na licu. Nekoliko minuta smijanja može imati sličan učinak kao 15 minuta vježbanja na sobnom biciklu.

Smijanje s drugima dodatno stvara osjećaj povezanosti, gradi međusobno povjerenje i pozitivnu sliku o nama samima, što dugoročno doprinosi većem samopouzdanju.

Foto: Shutterstock

Kako bi nas podsjetio na važnost prihvaćanja sebe i radosti koja proizlazi iz autentičnosti, dm je ove godine pokrenuo kampanju #bašja s ciljem da potakne prihvaćanje različitosti i slavljenje onoga što nas čini jedinstvenima. Njihova poruka je jasna - ljepota nije u savršenstvu, već u prihvaćanju onoga što nas čini drugačijima. 

Na jučerašnjem događaju u zagrebačkom Hotelu Esplanade dm je predstavio kampanju videom koji slavi individualnost pričama ljudi koji su odlučili živjeti svoju jedinstvenost.

Pročelje hotela oživjelo je svjetlosnom projekcijom s porukom #bašja, dok je revija Hippy Gardena, domaćeg modnog brenda, odstupila od očekivanih ideja - nosili su je modeli čiji izgled i osobnost naglašavaju različitosti.

Modna revija ilustrirala je kako razlike, bilo fizičke ili karakterne, gube na značaju kada ih pojedinci prihvate kao dio svog identiteta. 

Nakon revije okupljeni su mogli poslušati koncert uživo kantautorice Lu Jakelić, čije pjesme progovaraju o osobnom putovanju i autentičnosti. Poznati gosti i influenceri podijelili su svoja iskustva i priče o prihvaćanju sebe te su time dali dodatnu dimenziju kampanji. 

Kampanja #bašja, iza koje stoji dm, stavlja u fokus ideju da prava ljepota dolazi iznutra - iz svijesti o vlastitoj vrijednosti i jedinstvenosti. Smijeh je jedan od načina na koji se unutarnja radost manifestira.

Foto: Shutterstock

Prihvaćanje vlastitog osmijeha podrazumijeva prihvaćanje svih osobina koje definiraju ljude. Svjetski dan smijeha pruža priliku za promicanje nježnosti prema sebi i drugima, bez obzira na različitosti.

Svi se smijemo drugačije?

Svaki smijeh je drugačiji jer je rezultat jedinstvene kombinacije anatomske građe glasnica i mišića lica, genetskih predispozicija, osobnosti, socijalnih navika i kulturnog okruženja.

Neki ljudi pri smijanju koriste veće grupe mišića, zbog čega njihov osmijeh djeluje izražajnije i glasnije.

Kod introvertiranih osoba smijeh je najčešće tiši i diskretniji, dok ekstroverti nemaju zadrške i često se glasno smiju. Kulturni utjecaji također igraju važnu ulogu - u nekim kulturama smijeh je tih znak poštovanja, dok u drugima predstavlja eksploziju emocija i slobode izražavanja.  

Sponzorirani sadržaj donose Index i dm u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.