Glazbenici na svojim turnejama zarađuju sve više novca, a dio njihove zarade dolazi i od prodanih ulaznica. Karte za koncerte svjetskih izvođača poskupjele su. Bad Bunny, koji ima turneju Most Wanted po Americi, izazvao je burne reakcije obožavatelja koji su se požalili da jedna karta, ovisno o poziciji sjedala, košta između 150 i 250 dolara (između 140 i 233 eura).
Nije to slučaj samo s njim. Za koncert najveće pop zvijezde današnjice u Americi Taylor Swift fanovi su izdvajali u prosjeku 245 dolara (230 eura), a cijene karata za njezin koncert u Beču kretale su se od 69 do 211 eura, ne računajući VIP pakete. Trenutno su u prodaji ulaznice za Taylorin koncert u Brazilu, a cijene su 280 eura i više. Prema pisanju Bloomberga, Taylor Swift od prodaje karata za koncerte u sklopu turneje zaradi više od 13 milijuna dolara za noć.
>> Kad vidite proces kupnje karata za Taylor Swift, križat ćete se lijevom i desnom
Elton John je prošle godine od svoje turneje zaradio 393 milijuna dolara, što je najviše u 2022. godini da je netko zaradio od svojih koncerata. Što se tiče zvijezda koje nastupaju u Hrvatskoj, cijena ulaznica za koncert Eda Sheerana je između 74.90 i 129.90 eura.
Kako izvještava Pollstar, cijene ulaznica porasle su za 35 posto od 2019. godine. Ali zašto?
Iako su cijene visoke, potražnja i dalje postoji
Eric Frankenberg, viši analitičar podataka u Billboardu, naveo je dinamičko određivanje cijena i rastuće tržište preprodaje kao razloge za novi trend, piše Variety.
"Dinamičko određivanje cijena nova je strateška praksa prodaje karata u kojoj cijene karata za koncerte rastu na način na koji cijene avionskih karata ili cijena vožnje taksijem raste kada postoji velika potražnja", rekao je Frankenberg.
"Također, postoji i mogućnost preprodaje karata. Vjerojatno se puno novca zaradilo na sekundarnom tržištu", dodaje. Iako su posjetitelji koncerta očito ogorčeni sve većim cijenama ulaznica, Catherine Yi, izvršna direktorica strategije za talente u UTA-i, otkrila je da to ne sprječava obožavatelje da troše novac na ulaznice.
Ljudi nakon pandemije željni su koncerata
"Kada je ljudima stvarno stalo do koncerta, učinit će sve da odu na njega. Ljudi su spremni trošiti novac s kreditnih kartica, napraviti plan raspodjele prihoda ili se razbacivati novcem kada su u pitanju koncerti", rekla je.
Za Jema Aswada, izvršnog glazbenog urednika u Varietyju, val porasta cijena je svojstven današnjoj ekonomiji, i krivnja se zapravo ne može usmjeriti na tvrtke za prodaju karata ili čak na umjetnike. "Svi krive Ticketmaster, Live Nation i umjetnike za ove cijene - ali ako je to ono što će tržište podnijeti, što bi oni trebali učiniti?" rekao je.
Također, nakon pandemije koja je zadesila cijeli svijet i restrikcija koje su uslijedile, ljudi se sve više odlučuju ići na koncerte, s obzirom na to da su oni bili ograničeni u doba pandemije. Takva potražnja za aktivnostima izvan doma stvorila je ogromnu priliku za umjetnike.