Živciraju li vas QR kodovi umjesto normalnih jelovnika u restoranima?

Foto: Shutterstock

Eater, najutjecajniji američki gastronomski medij, ovih je dana objavio listu najgorih restoranskih trendova u 2024. godini. Na visokom drugom mjestu našli su se QR kodovi.

Evo što je Eaterova urednica napisala o QR kodovima: "Željela bih misliti da se restoranski svijet definitivno udaljio od mračnih dana početka pandemije. Na mnogo uzbudljivih načina to se i dogodilo. Ali jedna stvar doslovno vrišti '2020. godina'. Riječ je o menijima na QR kodu. Razumijem da će neki restorani najvjerojatnije nastaviti koristiti QR kodove jer su praktični i jeftini.

No QR kodovi tjeraju restoranskog gosta da meditira o rastućem otuđenju od stvarnog, prirodnog svijeta i našem dobrovoljnom zatočeništvu u svijetu mobitela. Dajte mi papirnati jelovnik! Ili crnu ploču. Samo me nemojte tjerati da i za čitanje menija koristim mobitel jer mobitel koristim cijeli dan za sve drugo i ne želim ga upotrebljavati za naručivanje u restoranu", apelira Rebecca Flint Marx.

Iskustvo u restoranu mora biti drukčije od dnevne rutine

Apsolutno podržavamo Eaterov stav prema QR menijima. Odlazak u restoran nije, naime, dio funkcionalnog procesa hranjenja. Odlazak u restoran je izlazak, provod i doživljaj. Veliki tiskani meniji i uzbudljive crne ploče s kojih se stalno nešto briše pa dopisuje, esencijalni su dio restoranskog iskustva, izlaska, provoda i doživljaja.

Meni na QR kodovima svodi restoransko iskustvo na doživljaj hranjenja u McDonald’su, kupnje kino ulaznica ili karata za javni prijevoz. Samim tim restoransko iskustvo prestaje biti iskustvo i pretvara se u još jednu od rutinskih, bezveznih, bezznačenjskih dnevnih radnji. Restoransko iskustvo mora se razlikovati od dnevne rutine, ne samo po sadržaju hrane nego i po ambijentu i ritualu. 

QR kodovi su za fast food restorane

Zašto, pobogu, plaćamo restoranske cijene? Sigurno ne zato da bismo se u restoranu osjećali kao u supermarketu. Restoranski meniji spadaju među one rijetke tiskane proizvode koji će nastaviti živjeti u digitalnom dobu, baš kao i knjige. Elektronske knjige nisu uništile tiskane knjige. Naprotiv, Barnes & Noble lani je u Sjedinjenim Državama otvorio 60 novih knjižara. Zašto?

Zato što knjige ne čitamo radi informacije kao dnevne novine (koje su u tiskanom obliku zapravo davno izumrle) nego radi zadovoljstva i intelektualnog i emotivnog iskustva. Riječ je o sličnim razlozima zbog kojih idemo u prave restorane.

Stoga molimo hrvatske restoratere da ukinu QR kodove i da nam donose isključivo tiskane menije, ili da jelovnike ispisuju na crnim pločama. Menije ne QR kodovima treba prepustiti lancima brze hrane, jeftinim zalogajnicama ili onom besmislenom žanru robotiziranih restorana koji se izvan fast food segmenta baš nigdje nije osobito dobro primio.

Tekst je, uz dozvolu, u cijelosti prenesen s portala Kult Plave Kamenice.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.