Sadržaj nastao u suradnji s: Erste banka
PRTLJAŽNICI automobila nakupljeni ispred stadiona i pretvoreni u mini štandove s kobasicama i pivom. Navijači koji se druže i dijele hranu, dok se u zraku istovremeno osjeća i napetost i zajedništvo. Ako se nađete u SAD-u tijekom važnih sportskih događaja, ovo bi mogao biti prizor koji ćete često zateći na parkiralištima stadiona. Riječ je o tailgate partyju.
U Hrvatskoj smo ga najčešće mogli vidjeti u američkim serijama i filmovima, točnije u scenama navijača koji uz roštilj, pivo i dobru atmosferu iščekuju početak utakmice. No tailgate party nije samo zabava, već je dio kulture.
Istraživanje Nacionalne sportske zaklade (National Sporting Foundation) pokazuje da više od 20 milijuna Amerikanaca svake godine sudjeluje u barem jednom tailgate partyju. Osim toga, tailgate partyji stvaraju prihode za lokalne zajednice i industrije. Procjenjuje se da samo u SAD-u industrija tailgate opreme, koja uključuje prijenosne roštilje, hladnjake, sklopive stolice i ukrase u bojama omiljenih timova, vrijedi više od milijardu dolara godišnje.
Na velikim događajima, poput Super Bowla, mnogi lokalni restorani, pekarnice i pivovare ostvaruju rekordne prodaje upravo zbog povećane potražnje za hranom i pićem koji se nose na tailgate. Amerikanci su poznati, osim po strasti prema sportu, i po kreativnim načinima kako slave velike događaje. Posebnu pažnju pridaju jednom od najvećih svjetskih sportskih događanja, Super Bowlu.
Prema podacima koje su prenijeli strani mediji, ovogodišnje izdanje Super Bowla održanog u Las Vegasu pratilo je više od 123 milijuna gledatelja širom svijeta. Super Bowl predstavlja finale američkog nogometa (NLF-a) pa je između ostalog i zato ovoliko praćena aktivnost. Milijuni ljudi u Americi tih dana nose dresove svojih klubova, vode djecu na utakmice, okupljaju se i žive za pobjedu svog tima.
Prilika da doživite spektakl
Ako kroz opis niste uspjeli vizualizirati spektakl, možete ga doživjeti i stvoriti trajnu uspomenu. Erste banka organizira nagradnu igru u kojoj dobitnici osvajaju putovanje na Super Bowl, uključujući ulaznice za utakmicu i putne troškove.
Za sudjelovanje u nagradnoj igri potrebno je napraviti barem jednu transakciju Erste Visa karticom u razdoblju od 1. studenog do 8. prosinca 2024. Minimalna transakcija je 20 eura i nema ograničenja u broju transakcija. Nakon prijave sudionici automatski ulaze u izbor za jednu od 50 dostupnih nagrada.
Glavna nagrada uključuje četverodnevno putovanje u New Orleans, smještaj u hotelu s četiri zvjezdice, prepaid Visa karticu s 400 dolara, povratne avionske karte, prijevoz na stadion i dvije ulaznice za Super Bowl LIX. Detalje i mogućnost prijave možete pronaći na službenim stranicama Erste banke. Cijeli spektakl Super Bowla može trajati i do tri sata, a u poluvremenu se svake godine organizira koncert na kojem nastupaju svjetske zvijezde. Upravo zbog rekordne gledanosti, reklama u trajanju do 30 sekundi za vrijeme poluvremena košta oko 7 milijuna dolara. Iduće će godine stanku svojim koncertom popuniti Kendrick Lamar.
Iskustvo naspram rezultata
Moguće da vas je priča o Super Bowlu i zajedništvu vratila u vremena Vatrenih i njihovih uspjeha, kada je cijela Hrvatska živjela u euforiji. Slična stvar je i s tailgate partyjima, a razlika je u tome što se takvi partyji organiziraju za vrijeme gotovo svih većih utakmica, a naročito Super Bowla.
Neki spisi govore da se običaj okupljanja i dijeljenja hrane s drugima u Americi vidio još u 19. stoljeću kada su se koristila putna kola, no popularnost je doživio u modernoj eri, zajedno s popularizacijom sportova poput američkog nogometa.
Često značajnije od sporta
Možda i najveća razlika između europskog i američkog slavlja leži u tome što se Amerikanci za vrijeme tailgate partyja ne fokusiraju na rezultat, koliko na iskustvo. Prema pisanjima američkih portala, nerijetko se na ukusnoj hrani i pokojoj čašici zadrže i oni koji nisu planirali pratiti utakmicu.
Jedan od zanimljivih aspekata tailgate partyja je i natjecateljski duh koji nadilazi sam sport. U američkim zajednicama organiziraju se natjecanja u pripremi najboljih roštilja, marinada ili deserata. Neki čak sudjeluju u takozvanim "chili cook-off" natjecanjima, gdje se ocjenjuje tko je napravio najbolji chili. Ova natjecanja postala su tradicija koja privlači tisuće sudionika i gledatelja.
Osim kulinarskih natjecanja, popularan je i izbor najuređenijeg tailgate prostora. Ljubitelji sporta nerijetko dolaze s velikim kamionima ili kombijima ukrašenim zastavama, lampicama i tematskim detaljima svojih omiljenih momčadi. Neki čak unajmljuju profesionalne dekoratere kako bi njihovi tailgate prostori unutar vozila postali prava atrakcija, a na društvenim mrežama hashtagovi poput #TailgateGoals broje milijune objava.
Index promocija d.o.o. nema pristup podacima o kontaktima niti o podacima iz bilo koje forme putem koje se možete izravno obraditi pravnoj osobi čiji promo članak objavljujemo. Pravne osobe na čijem web mjestu ispunjavate forme samostalni su voditelji obrade podataka. Više o samostalnom voditelju obrada podataka i vašim pravima pročitajte u njihovim politikama zaštite osobnih podataka.
Sponzorirani sadržaj donose Index i Erste banka u skladu s najvišim profesionalnim standardima.