Dr. Ranko Rajović jednu stvar bi zabranio u školama: "To blokira dječju kreativnost"

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL, Davor Javorovic/PIXSELL

Sve više djece već u nižim razredima osnovne škole gubi interes za učenje, a neki čak razvijaju otpor prema školi. Prema riječima dr. Ranka Rajovića, specijalista interne medicine i stručnjaka za neuroznanost, glavni razlog za to leži u zastarjelim metodama poučavanja koje ne prate prirodni razvoj dječjeg mozga.

Dr. Rajović, osnivač NTC programa učenja i voditelj Katedre za obrazovne neuroznanosti, ističe da se djeca najbolje razvijaju kroz igru, a ne kroz mehaničko učenje napamet. Na svom Instagram profilu podijelio je video u kojem objašnjava kako i zašto djeca u prvim godinama vole školu, dok se već u trećem razredu kod mnogih javlja otpor.

"Djeca su prirodno radoznala. Kada se u prvom razredu suoče s prvim definicijama i pjesmicama koje moraju učiti napamet, to kod njih izaziva stres – srce im lupa, dlanovi se znoje, a mozak šalje poruku: 'Bježi, spašavaj se!'" objašnjava dr. Rajović. "I što djeca rade? Manji se sakrivaju ispod klupa, stariji odlaze u WC, a najstariji bježe iz škole."

Zašto učenje napamet koči razvoj?

Dr. Rajović tvrdi da učenje napamet blokira dječju kreativnost i funkcionalno znanje. "Učenje napamet je zastarjela metoda koja ubija dječju sposobnost za kreativno razmišljanje. Djeca bi trebala učiti kroz metode koje nalikuju igri jer tada kapacitet za učenje postaje neograničen", kaže Rajović.

Prema njegovim riječima, djeca ne bi trebala učiti za ocjenu, već za trajno i primjenjivo znanje. Naglašava da bi cilj svake ozbiljne države trebao biti razvoj funkcionalnog znanja koje će omogućiti mladima da sutra riješe stvarne probleme, bilo da se radi o liječenju ljudi ili rješavanju drugih izazova.

Kako igra postaje alat za učenje?

Rajović objašnjava da bi škole trebale biti mjesta gdje se djeca igraju dok uče. "Škola u kojoj se djeca smiju i misle da se igraju zapravo je najbolja škola. Tada nema primarnog odgovora na stres, već se razvija razmišljanje bez stresa."

U zaključku dr. Rajović poručuje da je potrebno mijenjati obrazovni sustav od vrtića nadalje, stvarajući okruženje u kojem se djeca razvijaju kroz igru i kreativno razmišljanje, umjesto pukog učenja napamet.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.