Američki znanstvenici sa Sveučilišta Southern Illinois pronašli su alternativu potpunoj zabrani korištenja pametnih telefona među učenicima. Utvrđeno je da im kratki odmori tijekom kojih učenici mogu provjeriti svoje uređaje pomažu da se bolje fokusiraju na nastavi. Studija je objavljena u znanstvenom časopisu Frontiers in Education (FIE).
Tijekom jednog polugodišta, stručnjaci su eksperimentalno procijenili učinkovitost takvih tehnoloških pauza koje su trajale jednu, dvije, odnosno četiri minute.
Tijekom istraživanja, znanstvenici su uveli i dvotjedna razdoblja u kojima je učenicima potpuno zabranjeno korištenje ili čak dodirivanje telefona tijekom nastave. Rezultati su pokazali da su jednominutne pauze u procesu najučinkovitije rješenje.
Stručnjaci su, također, otkrili da su u razredima s jednominutnim odmorima prosječni rezultati testova učenika bili najviši. Prema znanstvenicima, učenici su bili manje rastreseni, što im je omogućilo da se usredotoče na gradivo i zarade bolje ocjene.