VEĆINA ljudi smatra da su oni koje skoro svi vole rođeni pod sretnom zvijezdom i da im je priroda takva da su simpatični na prvi pogled. Ipak, to nije točno. Ovi ljudi imaju neke osobine koje drugi nemaju, od kojih je jedan dio razvijen tijekom odgoja, dok su drugi dio izgradili sami, trudeći se biti najbolja verzija sebe, piše Business Insider.
Kvalitete kao što su pristupačnost, pozitivnost i umjerenost osobine su ljudi koji imaju visok koeficijent emocionalne inteligencije, ali i vi možete postati omiljeni u društvu ako radite na sebi. Razvijete li ove osobine, bit ćete u grupi onih koje svi vole i u isto ćete vrijeme poboljšati svoju emocionalnu inteligenciju.
1. Budite iskreni
Iskrenost je najvažnija osobina koja vam je potrebna da bi ljudi imali lijepo mišljenje o vama. Nitko ne voli lažnjake. Ljudi se oslanjaju na iskrene osobe, jer znaju da im mogu vjerovati. Teško je vjerovati nekome ako ne znate kada je ono što priča istinito, a kada nije. Najvoljeniji ljudi znaju tko su i imaju dovoljno samopouzdanja osjećati se dobro u svojoj koži i izraziti svoje mišljenje.
2. Postavljajte promišljena pitanja
Najveća greška koju ljudi rade kada nekog slušaju je što su fokusirani na ono što će reći poslije njega ili na to kako će ono što osoba priča utjecati na njih pa često ne čuju pravo značenje onog što je rečeno. To ćete najjednostavnije izbjeći postavljanjem pitanja. Ljudi vole vidjeti da ih netko sluša, pa su potpitanja koja im postavljate znak da vas zanima njihova priča. Bit ćete iznenađeni koliko će vas cijeniti kada vide da znate slušati.
3. Ne osuđujte
Oslobodite se predrasuda ako želite da vas ljudi vole. To vas čini pristupačnim i zanimljivim. Nitko ne želi razgovarati s nekim tko je već stvorio negativno mišljenje o njemu na osnovi predrasuda koje ne želi promijeniti.
4. Ne tražite pažnju
Većina ljudi ne voli biti u društvu onih koji očajnički žele biti u centru pažnje. Ne trebate biti ekstrovert da biste se svidjeli ljudima, nego samo prijateljski nastrojeni i obzirni. Ako ste druželjubivi, samouvjereni i koncizni, primijetit ćete koliko vas ljudi više poštuju nego ako ste puni sebe. Ako vas netko pohvali za nešto, skrenite pažnju i na sve one koji su vam pomogli doći do toga, jer ljudi vole znati da se i njihov trud računa.
5. Budite dosljedni
Kada ljudi pričaju s nekim, oni vole znati s kim imaju posla i kakav odgovor mogu očekivati. Da biste bili dosljedni, morate pokazati drugima da čak i pri promjenama raspoloženja ne mijenjate svoje ponašanje prema drugima.
6. Koristite pozitivan govor tijela
Postanite svjesni svojih gesta, izraza lica i visine tona kojim razgovarate. Ako ste entuzijastični, nemate prekrižene ruke, održavate kontakt očima i nagnuti ste prema osobi s kojom razgovarate, bit ćete poželjniji sugovornik. Imajte na umu da je često važnije kako ćete nešto reći nego što ćete reći.
7. Ostavite dobar prvi dojam
I u ovome vam može pomoći pozitivan govor tijela. Istraživanja su pokazala da ljudi odlučuju o tome sviđate li im se ili ne u prvih sedam sekundi od upoznavanja. Poslije toga ostatak razgovora protekne u sjeni prvog dojma. Zbog toga trebate paziti da imate čvrst stav, jak stisak prilikom rukovanja i da stojite uspravno pred sugovornikom, okrenuti u potpunosti prema njemu.
8. Oslovljavajte ljude imenom
Ime je jedan od osnovnih dijelova našeg identiteta i ljudi vole kada ih zovete imenom. Oni koji se sviđaju većini ljudi znaju svačije ime i koriste ga kad god se sretnu s tom osobom. Istraživanja su pokazala da se ljudi osjećaju kao da ih onaj s kojim pričaju više poštuje ako upotrijebi njihovo ime tijekom razgovora.
9. Smijte se
Ako se tijekom razgovora s ljudima budete osmjehivali, oni će vam uzvratiti istom mjerom i nakon konverzacije ostat će vam dojam o ugodnom razgovoru.
10. Napravite ravnotežu između strasti i zabave
Ljudi su naklonjeni onima koji su strastveni, ali oni mogu biti shvaćeni kao previše ozbiljni zbog toga. Zato je važno izbalansirati svoju strast sa sposobnošću da se opustite i zabavite. Na poslu budite ozbiljni, ali prijateljski nastrojeni. Ljudi koji su omiljeni u društvu izbjegavaju tračanja i koncentriraju se na važne razgovore sa svojim kolegama.