Doznajemo: Ivan Šuker ne smije biti predsjednik HKS-a! U sukobu interesa i Ante Kulušić

Foto: Hina

SUKLADNO Zakonu o sportu saborski zastupnik HDZ-a Ivan Šuker zbog sukoba interesa ne smije biti predsjednik Hrvatskog košarkaškog saveza, konačno se na navode Indexa o političarima koji zastupaju ili sudjeluju u radu tijela sportskih saveza i udruga očitovalo nadležno ministarstvo. 

>>> Ivan Šuker već krši zakon! Vlada ne zna što se s HDZ-ovcima u sportu

U odnosu na isti zakon, odnosno njegove izmjene iz 2013. godine, Ante Kulušić - dopredsjednik Davor Šukeru te član IO-a HNS-a, bivši sudac, a ujedno i ratni invalid u nogu, HDZ-ov moćnik i saborski zastupnik - ne smije obnašati spomenute funkcije u nogometnom savezu, što mu je uostalom ukazalo i Povjerenstvo za sprječavanje sukoba interesa 4. prosinca 2014. godine. Zanimljivo da je rješenje o svom statusu zatražio sam Kulušić, ali ne zbog sukoba interesa već zbog naknade za sudačkog kontrolora. Zanimalo ga je smije li kao saborski zastupnik i dopredsjednik HNS-a primati naknadu za kontrolore, na što je povjerenstvo negativno očitovalo. Nakon Kulušićeve žalbe, mijenjao se i Zakon o sportu, pa mu je u odgovoru napomenuto i da više ne smije biti na mjestu dopredsjednika HNS-a, gdje Kulušić sjedi i danas.

Na to rješenje Index ukazuje već duže od pola godine. Danas kada je pred nama i očitovanje ministarstva sporta, jasno je da je u sukobu interesa prema Zakonu u sportu i Božo Galić, HDZ-ov župan vukovarsko-srijemski.

Paradoksalno je da dužnosnicima rad u upravnim tijelima sporta zabranjuje Zakon o sportu, ali ne i Paradoksalno je što im to brani Zakon o sportu, a ne Zakon o sukobu sprječavanja sukoba interesa prema kojem dužnosnici smiju biti članovi upravnih i nadzornih tijela u najviše dvije udruge, što sportski savezi i jesu. No, izmjene Zakona o sportu, koji se naslanja upravo na Zakon o sukobu sprječavanja interesa, danas to zabranjuju! Ivan Šuker saborski je zastupnik, dakle državni dužnosnik, što znači da ne može biti istovremeno i predsjednikom sportskog saveza. Šuker je proteklog vikenda izabran na to mjesto, a pitanje je kako će se nakon očitovanja MZOS  ponašati Ured državne uprave u Zagrebu, odnosno hoće li registrirati HDZ-ovog zastupnika na mjesto predsjednika udruge HKS.

Sportska inspekcija može izdati rješenje o zabrani rada

Aco Petrović, jedan od čelnih ljudi Cibone i Šukerov pobočnik Indexu je nakon izbora kazao da su bili spremni na pitanja o sukobu interesa te da su "dobili mnoga vrsna pravna mišljenja prema kojima novi predsjednik (ako ga se tako uopće može zvati, op.a) nije u sukobu interesa. Ministar  Mornar kazao je, pak, da će o tome odlučiti sportska inspekcija. Index je u međuvremenu dobio mišljenje Mornarovog ministarstva u kojem stoji da su sukladno Zakonu o sportu Šuker i ostatak već spomenute družine u sukobu interesa.

No, postavlja se pitanje koje su pravne posljedice? Članak 18. Zakona o sportskoj inspekciji kazuje da sportski inspektor može izreći naredbu ili zabranu te izdati prekršajni nalog, odnosno podnijeti optužni prijedlog nadležnom prekršajnom sudu ako je povredom propisa počinjen prekršaj. Index je Mornarovom ministarstvu poslao upit da se odredi i po tom pitanju, obzirom da pojedinii dužnosnici poput Ante Kulušića već dugo vremena obnašaju funkcije u upravnim tijelima sportskih tijela protivno Zakonu o sportu.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ODGOVOR  MZOS  NA UPIT  INDEXA:

"Vezano za vaš upit, ukratko, saborski zastupnici su dužnosnici i u sukobu su interesa prema Zakonu o sportu"

Obrazloženje:
u skladu s odredbom članka 27. stavka 3. alineje 1. Zakona o sportu (Narodne novine, broj: 71/06, 124/10, 124/11, 86/12 i 94/13) članovi tijela sportskog kluba – udruge za natjecanje, između ostaloga, ne mogu biti osobe koje ne mogu biti članovi uprave odnosno nadzornog odbora dioničkog društva prema odredbama Zakona o trgovačkim društvima i Zakona o sprečavanju sukoba interesa u obnašanju javnih dužnosti

Nadalje, sukladno odredbi članka 46. stavka 5. alineje 4. Zakona o sportu u skupštini i izvršnom tijelu sportskog saveza ne mogu biti i imati ovlasti u zastupanju, između ostaloga osobe koje ne mogu biti članovi uprave, odnosno nadzornog odbora dioničkog društva prema odredbama Zakona o trgovačkim društvima i zakona kojim se uređuje sprječavanje sukoba interesa u obnašanju javnih dužnosti.

Zakon o trgovačkim društvima ne propisuje zapreku državnim dužnosnicima da budu članovi uprave odnosno nadzornog odbora dioničkog društva. Međutim, iako Zakon o sprečavanju sukoba interesa (Narodne novine, broj: 26/11, 12/12 i 126/12) u članku 14. stavku 5. propisuje da dužnosnici smiju biti članovi upravnih i nadzornih tijela, najviše dviju, neprofitnih udruga i zaklada (bez prava na naknadu ili primanje dara u toj ulozi, osim prava na naknadu putnih i drugih opravdanih troškova) isti u stavku 1. navedenoga članka propisuje da dužnosnici ne mogu biti članovi upravnih tijela i nadzornih odbora trgovačkih društava, upravnih vijeća ustanova, odnosno nadzornih odbora izvanproračunskih fondova niti obavljati poslove upravljanja u poslovnim subjektima.

Slijedom navedenoga, kako Zakon o sportu propisuje da članovi tijela sportskog kluba – udruge za natjecanje ne mogu biti osobe koje ne mogu biti članovi uprave odnosno nadzornog odbora dioničkog društva prema odredbama Zakona o sprečavanju sukoba interesa u obnašanju javnih dužnosti odnosno da u skupštini i izvršnom tijelu sportskog saveza ne mogu biti i imati ovlasti u zastupanju osobe koje ne mogu biti članovi uprave, odnosno nadzornog odbora dioničkog društva prema odredbama zakona kojim se uređuje sprječavanje sukoba interesa u obnašanju javnih dužnosti, a Zakon o sprečavanju sukoba interesa u članku 14. stavku 1. propisuje da dužnosnici ne mogu biti članovi upravnih tijela i nadzornih odbora trgovačkih društava, upravnih vijeća ustanova, odnosno nadzornih odbora izvanproračunskih fondova niti obavljati poslove upravljanja u poslovnim subjektima, proizlazi da dužnosnici ne mogu biti ni u skupštini i izvršnom tijelu sportskog saveza odnosno ne mogu biti članovi tijela sportskih klubova – udruga za natjecanje.

Ujedno napominjemo kako je Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa na 76. sjednici održanoj 4. prosinca 2014. godine donijelo Mišljenje, Broj: M-120/14 u kojem, između ostaloga ukazuje dužnosniku da je člankom 46. stavkom 5. podstavkom 4. Zakona o sportu propisano da u izvršnom tijelu sportskog saveza ne mogu biti i imati ovlasti u zastupanju osobe koje ne mogu biti članovi uprave, odnosno nadzornog odbora dioničkog društva prema odredbama Zakona o trgovačkim društvima i zakona kojim se uređuje sprječavanje sukoba interesa u obnašanju javnih dužnosti. Obzirom da je člankom 14. stavkom 1. Zakona o sprečavanju sukoba interesa propisano da dužnosnici ne mogu biti članovi upravnih tijela i nadzornih odbora trgovačkih društava, Povjerenstvo je ukazalo dužnosniku da njegovo članstvo u Izvršnom odboru Hrvatskog nogometnog saveza nije u skladu s člankom 46. stavkom 5. podstavkom 4. Zakona o sportu.

ZAKON O SPORTSKOJ INSPEKCIJI 

Članak 17.

(1) Ako uoči povredu propisa nad čijom primjenom nadzor obavlja druga inspekcija ili drugo tijelo državne uprave, inspektor će o povredi izvijestiti nadležnu inspekciju, odnosno nadležno tijelo državne uprave.

(2) Ako uoči povredu pravila za čiju provedbu je nadležno neko od sportskih tijela, inspektor će o povredi izvijestiti to tijelo.

(3) Ako ocijeni da postoji sumnja u počinjenje kaznenog djela, inspektor će o tome izvijestiti nadležno tijelo progona.

Članak 18.

(1) Na temelju utvrđenih činjenica inspektor može izreći naredbu ili zabranu te izdati prekršajni nalog, odnosno podnijeti optužni prijedlog nadležnom prekršajnom sudu ako je povredom propisa počinjen prekršaj.

(2) Naredbe i zabrane izriču se rješenjem.

(3) Izdavanje prekršajnog naloga i podnošenje optužnog prijedloga provodi se pod uvjetima, na način i u postupku koje propisuje Zakon o prekršajima.

 
 
 
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.