Spremni za Super Bowl? Od ovih brojki će vam se zavrtjeti u glavi

Foto: Facebook

 
NOĆ s nedjelje na ponedjeljak svaki ljubitelj američkog nogometa kojeg neće spriječiti neka viša sila provest će dobar dio večeri budan. Razlog je vrlo jednostavan, 48. Super Bowl po redu na rasporedu je na MetLife Stadimu u New Jerseyu, Denver Broncosi i Seattle Seahawksi od ponedjeljka u 0:30 po srednjoeuropskom vremenu tražit će svoj komadić sna.
 
Sportski aspekt osnova je ovog događaja, no Super Bowl je u skladu s običajima aktualnog vremena i društva odavno prekoračio isključivo sportske granice, o kojima ćemo samo ukratko na početku teksta.
 
Od klubova, rekorderi su Pittsburgh Steelersi sa šest naslova, dok lanjski prvaci Baltimore Ravensi ove sezone, primjerice, nisu ušli u doigravanje. No, više o sportskoj strani Super Bowla, o lovu na naslov Peytona Manninga kao najvećoj priči finala i okršaju najbolje obrane, one Seahawksa, i najboljeg napada, Broncosa, tek će biti riječi. Usredotočit ćemo se na ono drugo lice u posljednje četiri godine najgledanijeg TV događaja u SAD-u, koje ove godine prema najavama ima priliku srušiti rekord iz 2012. godine, kad je u SAD-u Super Bowl putem televizijskih ekrana gledalo 111,3 milijuna ljudi.
 
Ulaznica od 50 tisuća dolara
 
Na početku, ulaznicu za ovaj događaj vjerojatno nemate, a ukoliko nakon čitanja teksta odlučite pohoditi MetLife Stadium, prosječna cijena dostupnih ulaznica se vrti oko 3449 dolara, s tim da je prije odigravanja konferencijskih finala taj prosjek bio 4064 dolara. Inače, najskuplja ulaznica dostupna u legalnoj prodaji stajala je 50 tisuća dolara, dok je najjeftinija kupljena prije tjedan dana i neimenovani sretnik je došao u njen posjed za 1150 dolara.
 
Reklame
 
Sitnica je to u odnosu na brojke koje se vrte oko reklama, razloga zbog kojeg i dobar broj onih koje sport ne zanima prate ovaj događaj. Jedna sekunda reklame prikazane tijekom ovog događaja cijeni se na 100 tisuća dolara, što znači da prosječna reklama od 30 sekundi dođe četiri milijuna eura. Najskuplja reklama u povijesti je ona Chryslera, koji je za emitiranje na 45. Super Bowlu platio 12,4 milijuna dolara. Ove godine će, prema CNN-u, biti emitirane 43 reklame.
 
"Težina" klubova i vlasnika
 
Kad smo kod novca, vlasnik Seattle Seahawksa, a i Portland Trail Blazersa, Paul Allen najbogatiji je vlasnik nekog NFL kluba. Bogatstvo suosnivača Microsofta vrti se oko 15,8 milijardi dolara. S druge strane, Peyton Manning iz ranijeg dijela teksta na tjednoj bazi na ime plaće primi 882,353 dolara, dok vrijedi dodati kako će igrači pobjedničke ekipe u noći s nedjelje na ponedjeljak postati bogatiji za 92 tisuće dolara, oni poraženi morat će se zadovoljiti su upola manjim iznosom.
 
Forbes donosi i procjene klubova koji će se pojaviti u Super Bowlu, vrijednost Seahawksa je 1,08, a Broncosa 1,16 milijardi  dolara. Izgradnja MetLife Stadiuma stajala je, pak 1,6 milijardi dolara pa ulazi u povijest kao najskuplje zdanje na kojem je odigran Super Bowl. Dolazimo i do oklada, neizostavne popratne pojave, službeni podaci o legalnim okladama donose podatak o lanjskom rekordu od 99 milijuna dolara uplaćenih na legalne oklade vezane uz Super Bowl. 
 
Oklade i hrana
 
Možemo samo nagađati koji se još iznosi okrenu na ilegalnim okladama, ali ponekad je teško i pomisliti na što se sve možete kladiti.  Primjerice, koga će MVP Super Bowla prvog spomenuti u govoru, favoriti su suigrači i bog, dok je moguće i pogađati koje će boje biti napitak Gatorade kojim se po običaju zalije trenera pobjedničke momčadi.
 
S novca prelazimo na hranu, ali ostajemo u milijardama. Naime, podaci govore kako se na dan borbe za naslov u NFL-u u SAD-u pojede 1,25 milijardi pilećih krilaca. Također, očekuje sa da tijekom nedjelje u Americi bude dostavljeno 48 milijuna pizza, a konzumira se preko 13 milijuna kilograma čipsa. Sve zajedno dan Super Bowla stavlja na red drugog dana u godini po konzumaciji hrane u SAD-u, odmah iza Dana zahvalnosti.
 
Weed Bowl 
 
Jedna od zanimljivosti vezana uz ovaj Super Bowl je da Broncosi i Seahawksi dolaze iz jedine dvije države u kojima je legalizirana konzumacija marihuane, Seattle je u državi Washington, Denver u Coloradu. Dostatno je to bilo da se nedjeljna utakmica prozove i Weed Bowl.
 
Također, mogao bi ovo biti jedan od najhladnijih NFL finala u povijesti jer se nakon nekog vremena igra na otvorenom stadionu, prognozira se i temperaturni minus, što se celzijeve ljestvice tiče, u New Jerseyu tog dana. Neće to previše razveseliti izvođače na poluvremenu, ove godine tu čast i zaradu nose Bruno Mars i Red Hot Chilli Peppersi.
 
Sve to donosi, dakle, još jedna velika američka nedjelja, a uzmite u obzir da smo se sportske strane Super Bowla jedva i dotaknuli.
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.