Vodič za navijače: Kako bojkotirati FIFA-u, ali zadržati ljubav prema nogometu

Foto: Twitter

U SRIJEDU je FIFA doživjela najveći udarac u svojoj povijesti. Masovno hapšenje vodećih ljudi krovne nogometne organizacije zbog reketarenja, iznuda, pranja novca, mita, korupcije, odnosno organiziranog kriminala, dovelo je u pitanje budućnost same FIFA-e, ali je i izazvalo golemo ogorčenje nogometnih zaljubljenika širom svijeta. 

The Independent je donio zanimljiv vodič za nogometne navijače u kojem ih kroz nekoliko točaka savjetuje kako se postaviti prema aktualnim događanjima.
 
Ako ste mislili otići na Svjetsko prvenstvo, nemojte
 
Naravno, lakše je to reći nego napraviti, premda su Mundijali kruna svega što nogomet nudi, najveći udar na blagajnu FIFA-e bio bi bojkot Svjetskih prvenstava 2018. i 2022., jer čak 93 posto svih prihoda FIFA-e povezano je na ovaj ili onaj način s Mundijalima. "Guska sa zlatnim jajima", kako je opisao Sepp Blatter.
 
Bojkotirajte i kvalifikacije za Svjetsko prvenstvo
 
FIFA posjeduje i sva prava emitiranja kvalifikacijskih utakmica, a prihodi koji su se slili u njihovu blagajnu u posljednjih deset godina su se udvostručili. Zarada koja je 2004. iznosila 385 milijuna dolara lani se povećala na 742 milijuna.
 
Izbjegavajte kupovinu igara i svih suvenira s logom FIFA-e
 
Ogroman novac Blatter i društvo ubiru od video igrica i sličnih suvenira koji imaju FIFA-inu licencu. U periodu od 2007. do 2010. zarada od tih proizvoda iznosila je 37 milijuna dolara, dok čak osam milijuna dolara FIFA godišnje ubire od lopti s njihovim logom.
 
Ignorirajte sponzore i tvrtke povezane s FIFA-om
 
Ogroman novac FIFA svake godine izvlači od svojih poslovnih partnera, koji masno plaćaju da bi bili njeni sponzori. Najbolji je primjer Sonyja koji je za osam godine vjernosti FIFA-i uplatio čak 280 dolara godišnje. Uz Sony, najjači FIFA-ini ''igrači'' u poslovnom svijetu su i Adidas, Coca-Cola, Visa, Gazprom i Hyundai, dok su pokrovitelji Mundijala i McDonald's te Budweiser. 
 
Ipak, ako baš ne možete promijeniti svoje navike, odbaciti korištenje kreditnih kartica koje godinama posjedujete ili ako ne možete zamisliti mogućnost da tu i tamo ne popijete hladnu Coca-Colu, možete barem izvršiti pritisak na upravna tijela tih tvrtki da one revidiraju svoje ugovore s pokvarenom FIFA-om.
 
Ovo su adrese preko kojih možete kontaktirati navedene firme i upozoriti ih:
 
Coca-Cola: Email consumerresponse@cokecce.com ili tweet @COcaColaCo
 
Adidas: Contact here ili tweet @adidas
 
Visa: Email enquiries.europe@visa.com ili tweet @visa
 
Gazprom: Email gazprom@gazprom.ru ili tweet @GazpromFootball
 
Hyundai: Contact here ili tweet @hyundai_global
 
McDonald’s: Contact here or tweet @McDonalds
 
Budweiser: Contact here ili tweet @Budweiser
 
Ali, nemojte nikad prestati voljeti nogomet
 
Nogomet nije FIFA, niti se on igra zbog zarade nogometne mafije. 
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.