BEZ ABA lige nema kvalitetne košarke u regiji! To je zaključak panel razgovora na kojem je u sklopu međunarodne sportske konferencije SPORTO u slovenskom Portorožu predstavljena ABA liga. U panelu su sudjelovali predstavnici košarkaških klubova Cedevite Zagreb i Olimpije Ljubljana, predstavnik tvrtke MYD, vlasnika svih medijskih i marketinških TV prava u ovom regionalnom natjecanju, te predstavnik ABA lige zajedno s legendarnim košarkašem Žarkom Paspaljem, ambasadorom ABA lige.
U zanimljivom razgovoru sudionici su se dotaknuli brojnih tema važnih za rad ovog najjačeg regionalnog sportskog natjecanja, a poseban osvrt bio je na ambicijama i planovima Lige do 2025. godine od strane novog partnera, tvrtke MYD i njenog predstavnika, Željka Vele.
"Prepoznali smo ABA ligu kao najbolje sportsko natjecanje u regiji, nešto što je najkvalitetnije i s najvećim potencijalom, a naš cilj je da ABA liga za nekoliko godina bude među tri najjače košarkaške lige u Europi. Stoga ćemo u razdoblju koje je pred nama investirati minimalno 15 milijuna eura u sam razvoj Lige. Naša ideja nije pronaći nekakav proizvod ili natjecanje, kupiti ga na brzinu i zatim ga pustiti da se sam razvija ili ga prepustiti samom sebi. Naprotiv, MYD u ABA ligi vidi partnera i želimo da Liga raste iz godine u godinu. Već smo pokrenuli određene korake, a dobar pokazatelj je da je ABA liga poznata izvan granica država koje sudjeluju u natjecanju. Utakmice se već sada, upravo zahvaljujući MYD-u mogu gledati u Češkoj, Slovačkoj i Gruziji, uz činjenicu da smo u pregovorima s nekim još zemljama. Namjera nam je ovo najveće regionalno natjecanje učiniti još kompleksnijim, s velikim brojem utakmica i sa strukturom u kojoj uz prvu ABA ligu imamo i drugu ABA ligu koja je za mene hit, zatim juniorsko natjecanje te Super kup."
Vela je pritom objasnio i kakva snaga leži u tvrtki MYD.
"MYD je agencija za medijska prava i marketing sa sjedištem u Švicarskoj, ali radi po cijelom svijetu, individualno na agencijskim projektima ili s partnerima. Najatraktivniji podatak za javnost mogao bi biti taj što je MYD za nekoliko engleskih premijerligaša pronašao sponzore za majice, kao i sponzora za novi stadion Atletico Madrida. Iako je to inozemna kompanija, gledano iz naše perspektive, područje Jugoistočne Europe, pa tako i ove zemlje bivše Jugoslavije, za nas je izuzetno važno. Gledano lokalno mi smo sigurno lider po broju ljudi koji svakog dana rade na poslovnom razvoju raznih sportskih projekata. U našim uredima u Beogradu, Zagrebu i Ateni svakodnevno na medijskim i marketinškim pravima rade veliki timovi ljudi."
Uz Velu, na panelu je govorio i Krešimir Novosel, direktor ABA lige, istaknuvši kako se Liga u regiji već pozicionirala kao pokretač košarke.
"ABA liga se već pozicionirala kao najjače košarkaško natjecanje u našoj regiji. Samim time što smo se izborili da se prvak ABA lige može natjecati s najjačim klubovima u Europi, dajemo dodatnu sportsku draž ali i potvrdu kako imamo izuzetno takmičenje. Naveo bih jednu bitnu činjenicu, a ta je da mi pomažemo klubovima time što je Liga potpuno besplatna, od putovanja preko sudskih troškova i smještaju na svim utakmicama i po tome smo jedinstveni u Europi, i na tome ćemo još raditi zahvaljujući našem partneru MYD-u s kojima smo u partnerstvu već nekoliko godina te idućih 7 godina!"
Jedna od kvaliteta ABA lige je i broj mladih igrača koji igraju u svjetskim i europskim klubovima i natjecanjima.
"Mislim da smo po tome poznati. Mi smo jedna od liga koja je dala najviše igrača na NBA draftu kroz prošle godine, u najjačim europskim timovima nisu samo igrači nego i treneri što su se hranili kroz Jadransku ligu, i ona se pokazala kao jedna vrsta razvojne lige, ali isto tako kao i kvalitetno natjecanje kroz koje se mogu razviti košarkaški talenti, kako kod igrača tako i kod trener", istaknuo je Novosel.
ABA liga je projekt koji je jedinstven u regiji u kojoj se igra. Nastala je na temelju nekada najjače lige u Europi, na području na kojem je košarka uvijek bila više od igre, koja je donijela sedam titula klupskih i europskih prvaka, zlato i 6 srebrnih medalja s Olimpijskih igara, 5 svjetskih i 8 europskih zlatnih medalja. Danas je ABA liga natjecanje koje pokriva 6 zemalja s ukupno više od 20 milijuna stanovnika.
"Bez ABA lige, odnosno regionalnog natjecanja poput ovog nema Cedevite na nivou o kome sada govorimo i na kojem djelujemo. Postoje tu legendarna imena koja su osvojila klupske naslove prvaka Europe, mnogi igrača igrali su i igraju za reprezentacije i u NBA-u. To je ono što privlači igrače, ta tradicija i to rivalstvo u kojem je Cedevita jedan novi igrač. Liga klubovima donosi priliku za sponzore - tržište od 20 milijuna ljudi kojima se oni mogu obraćati, koje je veće od bilo kojeg koje imamo. Donosi klubovima priliku za razvijanje igrača, izlaz u Europu, prodaju TV prava, prodaju marketinških prava, što sve pokazuje kako ova liga ima kako sportski tako i financijski i marketinški potencijal", istaknuo je Arsen Šolić, direktor marketinga KK Cedevite.
ABA liga danas ima 4 natjecanja pod svojim okriljem, sve veću gledanost u dvoranama te sve veći angažman na društvenim mrežama. Istaknimo kako je u manje od mjesec dana tijekom play-offa Liga imala doseg na Facebooku, Twitteru i YouTubeu veći od 1,800.000 korisnika, dok je na Instagramu premašila brojku od 70 tisuća pratitelja koja se u posljednjih 8 kola nove sezone i značajno povećala.