OSIJEK je drugi dio sezone započeo na način na koji se nije nadao. U prvom kolu nastavka izgubio je od Slaven Belupa u Gradskom vrtu, a u prošlom kolu teškom je mukom svladao Hrvatski dragovoljac, davljenika koji je u čitavoj sezoni upisao jednu pobjedu i ima sedam bodova.
To je povećalo napetosti na relaciji navijači-klub započete još nakon transfera Petra Bočkaja u Dinamo na Badnjak. Igrači su loše reagirali na navijačku kritiku i nisu ih ni došli pozdraviti poslije susreta u Kranjčevićevoj. Igrači su, kao i Bjelica kasnijom izjavom, poslali sasvim krivu poruku.
Navijači imaju pravo biti ljuti, nezadovoljni i razočarani. Imaju pravo to nezadovoljstvo iskazati na način na koji ga navijači iskazuju otkad je pamtivijeka. Sukob između Bjelice i igrača s jedne te Kohorte s druge strane je onaj u kojem ne može biti pobjednika. Jedini gubitnik je NK Osijek.
Igrači su krivo reagirali nakon muke u Kranjčevićevoj, a Bjelica je samo pogoršao stvari
Naime, najžešći Osijekovi navijači su tijekom susreta protiv Dragovoljca u Kranjčevićevoj vrijeđali i sprdali vlastite igrače frustrirani situacijom na terenu. Poslije susreta, koji je ipak okončan pobjedom za Bijelo-plave, igrači nisu po običaju pozdravili navijače.
U razgovoru za Sportske novosti, Bjelica je u potpunosti stao iza takve odluke igrača. "Sramotno je bilo čuti vrijeđanje umjesto bodrenja naših igrača od strane nekoliko pojedinaca. Čemu se onda čuditi reakciji igrača? Ne bih ni ja otišao na kavu s onime tko me vrijeđa i zahvaljivao mu se na 'podršci'", rekao je strateg Osijeka.
"Kod drugih klubova i navijača to ne vidim. Ne znam kakva je to frustracija i što to tjera pojedince da dođu na utakmicu i vrijeđaju svoje igrače. Ne treba nam takva podrška. U trenucima kada se borimo s jačima od sebe, ne trebaju nam još i, na neki način, unutarnji neprijatelji. Ovo nisam doživio ni u jednoj državi u kojoj sam igrao i radio i to se ne treba tolerirati", dodao je.
Bjelica govori gluposti
Najbolji trener HNL-a je tu, vjerojatno pod naletom emocija, izrekao puno stvari koje su iz nekog paralelnog svemira. Baš svaki klub u HNL-u ima navijače koji omalovažavaju, vrijeđaju ili provociraju svoje igrače ako osjete da klub podbacuje ili da je njihovo zalaganje upitno.
Dapače, imali smo i puno radikalnijih primjera u Hrvatskoj, poput onih kada je Torcida svoje nezadovoljstvo igrama Bijelih izražavala prijetnjama smrću ili fizičkim napadima na igrače. Naravno, svi ti primjeri spadaju s one strane ukusnog i zakonitog. Nipošto ih ne treba opravdavati, ali teza da su Osijekovi igrači pod većim pritiskom navijača nego igrači Dinama, Hajduka ili Rijeke nije točna.
Ista stvar je i s drugim zemljama u kojima je Bjelica radio. Legijini navijači presreli su prije tri mjeseca bus s igračima, vrijeđali ih, a trojicu čak i fizički napali. I u Španjolskoj i u Italiji je verbalna agresija savršeno normalan navijački folklor, nerijetko usmjerena prema "unutra". To što Bjelica kritike koje dolaze kod kuće doživljava puno osobnije ne mijenja tu činjenicu.
Razumljivo je da ni igrači ni Bjelica nisu roboti, nego ljudi od krvi i mesa koji su emocionalni i koje takve stvari mogu povrijediti, rastužiti ili naljutiti. Ipak, oni kao osobe koje službeno predstavljaju klub imaju dužnost i odgovornost od koje se uporno miču.
Bjelica je već kod Bočkajevog transfera poslao krivu poruku
Naznake problema vidjeli smo krajem prošle godine, kada je Dinamo na Badnjak objavio da je doveo najboljeg igrača direktnog konkurenta za naslov. Osijekovi navijači s pravom su tada napali klub na svim društvenim mrežama.
Prodaja igrača najvećem rivalu usred sezone bila je nedvosmislena poruka da Osijek ne vjeruje u naslov i da će radije uživati u imidžu malog kluba koji može hrabro prkositi najvećima, ali se zbog objektivnih okolnosti ne može boriti s njima do samog kraja. Bio je to u svakom pogledu jedan od najvećih PR promašaja hrvatskog kluba u modernoj HNL povijesti.
Bjelica se tada javio i rekao kako shvaća navijače, ali ih je ipak već tada počeo dijeliti na "prave" i one druge. "Poštujem različitost mišljenja... Svim nezadovoljnicima koji se zbog ove odluke osjećaju prevareni i žele povrat novca za godišnje karte poručujem da se mogu javiti u tajništvo kluba i novac će im biti vraćen", napisao je na Facebooku.
"Trebaju nam navijači koji su uz nas i u dobru i u zlu, navijači koji vole NK Osijek neovisno tko u njemu igra i tko ga trenira. Iako smo u podređenom položaju u 90% stvari, želimo se boriti za najviše ciljeve i za to nam treba podrška pravih navijača", zaključio je.
Implikacije da netko nije poželjan kao navijač Osijeka jer je bijesan zbog prodaje Bočkaja ispod je razine javnog dijaloga. Netko ne može biti ili ne biti navijač jer se ne slaže s onim kako klub posluje ili kako momčad igra. Dociranje i postavljanje u ulogu žrtve do te mjere da se priča o unutarnjim neprijateljima nešto je najgore što Osijek može raditi.
Osijek tjera od sebe one koji su mu najvjerniji
Tih 50-ak pripadnika Kohorte su ono najvjernije što Osijek ima. Za razliku od trenera i igrača koji odlaze i dolaze, oni su uvijek tu. Bodrili su Osijek i kad je jedva ostao u ligi, bodre ga i danas kada se nalazi u utrci za naslov. Ulažu svoje emocije na dnevnoj bazi, a jednom ili više puta tjedno i svoje vrijeme i novac.
Baš svatko tko dođe na utakmicu jednog nogometnog kluba ima puno racionalnijih i produktivnijih načina za iskoristiti vrijeme. Pa ipak tamo dolaze, jer u nogometu je emocija ispred razuma. A ta emocija često zna biti negativna i ružno izražena. Svatko čiji je rad javan i čije postupanje utječe na širu zajednicu podložan je kritici.
U svijetu u kojem svatko ima profil na deset društvenih mreža, nalazimo se u realnosti da će ta kritika često prerasti u napad. Nije ugodno to doživjeti, ali to je porez koji se plaća ako se bavite takvim poslom. Na koncu, nije ugodno ni uzeti slobodan dan ili vikend i dati 10% plaće za to da biste gledali splačinu od igre kluba koji volite, nakon čega vas se igrači ne udostoje ni pozdraviti.
Osijek već neko vrijeme igra loše. Navijači koji plaćaju ulaznicu za taj proizvod imaju pravo reći da im se ta usluga ne sviđa. Ne samo da imaju pravo nego i moraju kritizirati jer je često to jedini realan način korekcije poslovanja jednog nogometnog kluba i točka od koje se može napredovati.
Stoljetno pravo navijača da se izraze mora biti ispred pojedinačnih taština. Ako netko misli da je to nepošteno i da radi u neprijateljskom okruženju, onda taj posao jednostavno nije za njega. Ne može se obitavati u javnom prostoru tako da se prihvaćaju pohvale i panegirici, a odbijaju i diskreditiraju kritike. To su dvije strane iste medalje.
U trenutku u kojem devet od deset klubova prve lige muku muči s posjetom, Osijek dijeli navijače i tjera one koji su mu najvjerniji. Dugoročno je to sukob u kojem nitko ne može pobijediti, a izgubiti može jedino klub.