GEJMERI NISU GEEKOVI, NEGO SPORTAŠI NOVE ERE Mjesečno zarađuju preko 200 tisuća kuna!

Foto: Riot games
 
KADA vijesti poput prelaska Nikole "NiKo" Kovača u FaZe Clan za 500 tisuća dolara stignu u ''mainstream'' medije, najčešće slijedi začuđenost mnogih koji su se prvi put susreli s esportom - natjecanjima u videoigrama. Iako je termin ''esport'' donekle nov,  profesionalni gameri postoje već dugo, a esport industrija bilježi strelovit rast od 2010. godine
 
Nagradni fond za 'The International' iznosi pola godišnjeg proračuna Velike Gorice
 
''The International'' je turnir u igri DOTA 2 koji se održava jednom godišnje i okuplja najbolje ekipe iz cijelog svijeta, a prošlogodišnje izdanje turnira imalo je nagradni fond od čak 20,7 milijuna dolara. Pet igrača iz prvoplasirane ekipe Wings Gaming vratili su se doma svaki bogatiji za 1,8 milijuna dolara (usporedbe radi, isti iznos je 2016. osvojio golfer Dustin Johnson za pobjedu na US Openu), dok je makedonski igrač Martin "Saksa" Sazdov završio drugi i u džep pospremio čak 685.000 dolara.
 

 
DOTA 2 prednjači po visini nagradnog fonda na jednom turniru, no pozamašne svote vrte se i u drugim esport igrama. Igra League of Legends (LoL) ističe se po uređenom ligaškom sustavu imena League of Legends Championship Series (LCS), unutar kojeg je svakom igraču uz smještaj i hranu osiguran i minimum od 12.500 dolara po polugodišnjoj sezoni. Ukupna plaća mnogo je veća od toga - spekulira se da prosječni igrač zaradi oko 30.000 dolara mjesečno kada se na plaću dodaju i sponzorski bonusi te prihodi od streamanja.
 
Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) nema striktnu ligu poput League of Legendsa, nego koristi otvoreni sustav natjecanja sličan onome u tenisu. Turniri su česti i događaju se na raznim lokacijama, a ekipe odlučuju na kojem natjecanju će prisustvovati - što često ovisi o potencijalnom dobitku. Samo u 2016. održano je šesnaest CS:GO turnira s nagradnim fondom većim od 200.000 dolara, a uz velike potencijalne dobitke ekipe se ne moraju brinuti ni za smještaj ni put koji pokrivaju organizatori samih natjecanja.
 
Prema podacima na stranici esportsearnigns.com, u 2016. su na esport turnirima osvojena ukupno 93 milijuna dolara dolara, a 69% tog iznosa otpada na LoL, DOTA-u 2 te CS:GO, tri najveće esport igre u ovom trenutku. Osim "velike trojke" popularni su naslovi poput StarCrafta II i Street Fightera, a sve više maha hvata i Blizzardova uspješnica Overwatch.
 
League of Legends World Championship u svakom trenutku pratila je "populacija Hrvatske"
 
Iako nema najveći nagradni fond, League of Legends je najigranija esport igra s preko 100 milijuna igrača diljem svijeta, a ta popularnost preslikava se i u praćenje League of Legends World Championshipa - svjetskog prvenstva u ovom naslovu. Brojke za 2016. još nisu u potpunosti dostupne, no u 2015. turnir je u svakom trenutku pratilo prosječno 4,2 milijuna gledatelja - iznos jednak populaciji cijele Hrvatske, dok je samo finale gledalo čak 36 milijuna ljudi.
 
Slične brojke gledanosti možemo naći i kod turnira u drugim igrama, tako je primjerice ESL One Cologne 2015. zabilježio 27 milijuna gledatelja u finalu, a samo malo slabije gledan je bio DreamHack Cluj-Napoca 2015. sa 25 milijuna.
 
Osim putem Twitcha, "LiveStreaming" platforme za gamere koju je Amazon 2014. kupio za 970 milijuna dolara, esport fanovi natjecanja prate i uživo, a prošlih nekoliko godina desetci tisuća obožavatelja napunili su poznate arene i stadione poput Staples Centera u Los Angelesu, LANXESS Arene u Kolnu, Barclays Centera u New Yorku i Sangam stadiona u Seulu.
 

 

Esport će biti industrija vrijedna 1,1 milijardu dolara do 2019.

Istraživanje tvrtke NewZoo pokazalo je da je trenutačno u svijetu 148 milijuna esport entuzijasta, a još 144 milijuna povremeno prati natjecanja u videoigrama. No sa sponzorskog gledišta, primamljivost esporta ne leži u samoj količini gledatelja, već u tome što im esport otvara put do onog što u Americi nazivaju "cable cutters" generacijom, demografijom koja sve više odbacuje klasične medije. Ali usprkos stereotipu, esport ne prate samo mladi muškarci - istraživanje tvrtke Mindshare otkriva da 60% esport fanova ima između 25-39 godina, 25% ih ima djecu, a 38% njih su žene.

 
 
Često se spominje da je industrija videoigara postala veća industrija od filmova, no esport industrija je samo mali dio tog kolača. Tako je u 2016. kroz esport generirano 500 milijuna dolara prihoda, što je sitan iznos u usporedbi s "pravim sportovima". Primjerice, u istom razdoblju nogomet je generirao 30 milijardi dolara prihoda, a NFL 11. 
 
Doduše, prognoze za budućnost su dobre: NewZoo predviđa da će povećanjem potrošnje prosječnog fana esport industrija doseći 1,1 milijardu dolara prihoda do 2019, dok je Superdata optimističniji s 1,4 milijarde. Uz to se očekuje i rast publike od 30% na brojku od 450 milijuna sveukupnih gledatelja - ostaje samo vidjeti kako će se to događati i u praksi.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.