OD IDUĆE sezone na snazi je novi ugovor o TV pravima na prijenos utakmica pod ingerencijom HNS-a, a koje se odnose na domaća nogometna, futsal i ženska natjecanja. Nakon višemjesečnih naklapanja o tome kako će se novac dijeliti, ta informacija je sada napokon poznata.
U tiskanom izdanju Sportskih novosti opisano je kako se jučer sastala Komisije za profesionalni nogomet pri HNS-u. Prisutna su bila samo trojica predsjednika klubova, dok je Dinamo poslao voditelja omladinske škole Tomislava Butinu koji je “morao telefonirati da zna kako glasovati”.
HNS se, navodi SN, prilikom odluke o tome kako će se novac dijeliti među klubovima, vodio načelom solidarnosti prema kojoj će svaki klub dobiti određenu svotu fiksno, dok će ostatak prihoda od TV prava ovisiti o plasmanu.
Prvaku preko devet milijuna kuna, zadnjem skoro pet milijuna
Odlučeno je kako će prvoligašima pripasti oko 85 posto, odnosno približno 70 milijuna kuna (od 11 milijuna eura koliko je po sezoni vrijedan ugovor). Preostalih približno 13 milijuna kuna dijelit će se drugoligašima, ženskom nogometu, futsalu i svima ostalima koji su bili obuhvaćeni prodajom prava.
Svaki klub 1. HNL će fiksno dobiti 3.5 milijuna kuna, a ostalo će ovisiti o plasmanu. Tako će primjerice prvak dobiti dodatnih 17 % od ukupnih primanja iz TV ugovora, drugoplasirani 15 %, trećeplasirani 13 %....
Na taj način prvak će dobiti od TV prava 9.28 milijuna kuna. Drugoplasiranom klubu pripadat će 8.6 milijuna, trećeplasiranom 7.92 milijuna, četvrtoplasiranom 7.5 milijuna, petoplasiranom 6.9 milijuna, sedmoplasiranom 6.22 milijuna, osmoplasiranom 5.88 milijuna devetoplasiranom 5.5 milijuna, a posljednjeplasiranom 4.86 milijuna kuna.
"Padobran" za ispadanje iz lige
Odlučeno je i kako će klub koji ispadne iz lige dobiti milijun kuna kao svojevrsnu amortizaciju s obzirom na činjenicu da će njegovi prihodi u drugoj ligi naglo pasti. Prva rata od malo više preko 2 milijuna kuna trebala bi stići na račun klubova već u kolovozu.
U drugom dijelu sastanka raspravljalo se o brendingu lige i želji za većom marketinškom prepoznatljivošću. U sklopu toga, predloženo je da se na svim stadionima osiguraju LED panoi za oglase i LED semafori.
Zaključeno je i kako je rad ove Komisije za dobrobit lige novi korak prema osnivanju, točnije rečeno oživljavanju Udruge prvoligaša. Treba napomenuti kako je ovo i dalje formalno tek prijedlog koji skupština HNS-a tek treba izglasati.