GODINA koja je iza nas opet je bila u znaku Lewisa Hamiltona i Mercedesa.
Nevjerojatni Britanac osvojio je šesti naslov prvaka i nedostaje mu još samo jedan da izjednači rekord Michaela Schumachera, što se činilo nemogućim u skorijoj budućnosti. Hamilton je dobio šest od osam, a Mercedes osam od osam prvih utrka u sezoni i tako ubio svaku neizvjesnost oko borbe za naslov prvaka.
No sezona je obilovala dramatičnim i zanimljivim trenucima. Apsolutno najluđa utrka bila je ona u kišnom Hockenheimu, a obilježio ju je Hamiltonov ulazak u boks koji uopće nije bio spreman za njega. Britanac je 50 sekundi stajao dok su mehaničari donijeli novi prednji spojler, pronašli gume i sve montirali na njegov bolid.
Veselo je bilo i u Ferrariju, koji je na trenutke nalikovao na dječji vrtić, a jedna legendarna momčad napokon je pokazala da se polako diže prema vrhu. Ovo je pet stvari koje smo u 2019. naučili o Formuli 1.
1. Lewis Hamilton je potpuno nedodirljiv
Iako Mercedes na nekim utrkama nije bio potpuno dominantan, 34-godišnji Hamilton je savršenom taktikom, smirenošću i fantastičnim vožnjama rutinski obranio naslov svjetskog prvaka. Imao je veliku pomoć i u Valtteriju Bottasu, no način na koji je Hamilton odradio ovu sezonu bio je fenomenalan.
Nije forsirao kad za to nije bilo potrebe, odlično je čuvao svoje tijelo, a golemo iskustvo koristio je u ključnim trenucima i tijekom cijele sezone održavao je formu. Godinu je završio sa čak 11 pobjeda i sljedeće godine će opet biti glavni favorit za naslov. Nije vozio pretjerano atraktivno kao prijašnjih godina, ali za to su krivi i Red Bull i Ferrari, koji su ove sezone bili vrlo dobri, ali ne još dovoljno da bi ozbiljnije poremetili planove Britanca. Hamilton je imao jednu jedinu baš lošu utrku, a to je bila ona spomenuta u Hockenheimu.
2. Ferrari napravio harakiri, ali ima potencijala
Legendarna talijanska momčad imala je ove sezone tehnički vjerojatno najbolji bolid, ali je rezultatski podbacila zbog rijetko viđenog kaosa u momčadi. Svi su podjednako krivi; momčad, Charles Leclerc i Sebastian Vettel. Ovi prvi pacerski su griješili u najlakšim mogućim odlukama, a nekad ih je mučila i osnovna matematika, a druga dvojica su svojim divljanjem zabavljala svijet godinu dana.
Sve je kulminiralo nevjerojatnim sudarom u Brazilu kad su jedan drugoga izbacili iz utrke pa se kasnije međusobno optuživali. Ljudi iz svijeta Formule 1 bliski Ferrariju tvrde da se Vettel teško nosio s činjenicom da ga je deset godina mlađi momčadski kolega ubrzo zasjenio i ostvarivao bolje rezultate i ponudio se da on u Ferrariju postaje vođa. A to je nešto što nedostaje i u uredima i u kokpitima Scuderije. Zanemarimo li kaotično vodstvo momčadi, Ferrari je ove godine imao odličan bolid koji bi, unatoč sumnjama u izigravanje pravila, sljedeće sezone mogao biti puno konkurentniji.
3. McLaren je živ
Slavna britanska momčad imala je najbolju sezonu u posljednjih sedam godina i prvu pravu u cijelom desetljeću. Krah McLarena počeo je kad je ostao bez tri najvažnije stvari; motora, sponzora i vozača, odnosno Mercedesa, Vodafonea i Lewisa Hamiltona. Godine lutanja prekinute su kad je na čelo momčadi došao sjajni Nijemac Andreas Siedl, koji je uveo reda u McLaren, a to se odmah vidjelo na rezultatima u 2019. godini.
McLaren je završio na četvrtom mjestu konstruktora, što je najbolji rezultat od 2012. godine, a Sainzovo postolje u Brazilu (treće mjesto) prvo je od 2014. godine. Sainz i mladi Britanac Lando Norris pokazali su da McLaren ima velik potencijal i da bi se polako mogao vratiti u vrh, s kojeg nekad nije ni silazio.
4. Proboj mladih vozača
Osim spomenutog Charlesa Leclerca, sjajnu sezonu imao je i njegov veliki rival Max Verstappen, a upravo taj dvoboj mogli bismo gledati sljedeće desetljeće na stazama Formule 1. Verstappen i Leclerc pružili su nekoliko sjajnih duela, a Nizozemcu je ovo bila najbolja sezona u karijeri. Vrlo dobar je bio i Pierre Gasly, čiji je Toro Rosso odustao samo jednom u cijeloj sezoni. Mladi Francuz bio je vrlo konstantan, a najbolji rezultat bilo mu je drugo mjesto u Interlagosu.
Lando Norris je bio vrlo dobar u McLarenu, a najugodnije iznenađenje drugog dijela sezone bio je Gaslyjev momčadski kolega Alexander Albon. Tajlanđanin je u posljednjih deset utrka samo jednom završio iza 10. mjesta, čime si je osigurao ugovor i za sljedeću godinu.
5. Strašni napori za vozače
Natrpan kalendar Formule 1 tema je koja se ovim sportom provlači već godinama. Gotovo svi vozači bunili su se zbog previše utrka, a koliko one utječu na njihov privatni život vidjelo se na slučaju Valtterija Bottasa. Finac je objavio da se razvodi od supruge, a razlog je navodno bila njegova prevelika odsutnost iz privatnog života, uzrokovana putovanjima, utrkama i treninzima.
Ne samo da FIA, odnosno vlasnik licence Liberty, ne radi ništa po tom pitanju nego će sljedeća sezona biti najdulja u povijesti Formule 1. U kalendar su ubačene dvije nove utrke. Prvi put u povijesti vozit će se u Vijetnamu, a domaćin te utrke bit će Hanoi s uličnom stazom. Nakon 25 godina u kalendar se vraća i Velika nagrada Nizozemske, koja će se 3. svibnja voziti u Zandvoortu.