Ferrari odustao od KERS-a za VN Kine, Kubica naprotiv

TALIJANSKA F1-momčad Ferrarija prvi je tim ove sezone među korisnicima sustava preraspodjele kinetičke energije (KERS) koja je, makar samo privremeno, odustala od tehnologije.

Felipe Massa i Kimi Räikkönen vozit će oslobođeni KERS-sustava tijekom VN Kine ovog vikenda u Šangaju, treće utrke nove sezone SP-a Formule 1.

"Treba nam vremena da bismo shvatili što se dogodilo sa sustavom u pogledu stabilnosti i pouzdanosti", izjavio je direktor Ferrarijeva tima Stefano Domenicali dodavši:

"KERS nosi korist u utrci, to je neosporno. Međutim, sve dok ne omogućuje sigurnu i pouzdanu vožnju, ne možemo s dopustiti rizik njegova korištenja".

KERS-sustav stvoren je da bi očuvao i generirao višak energije prilikom kočenja, te potom jednostavnim pritiskom vozača na gumb razvijao veće brzine na sigurnijim dijelovima staza, s kojim bi po krugu, teoretski, korisnici sustava mogli dobiti čak do šest sekundi prednosti pred nekorisnicima.

Momčadi koje se u prve dvije utrke koristile KERS, međutim, malo su se okoristile njime. Iako sustav očito ubrzava bolid na otvorenim i ravnijim dijelovima staze, dodaje, međutim, dodatnu težinu ukupnoj masi bolida.

Dok Ferrariji, poučeni problematičnim iskustvom naročito s VN Malezije, odustaju od noviteta, na njega se odlučio poljski pilot BMW Saubera Robert Kubica. Poljak u dvije prve utrke nije koristio KERS, za razliku od svoga momčadskog kolege, Nijemca Nicka Heidfelda.

Osim promjena s KERS-om, VN Kine bit će zanimljiva i zbog prvih pokušaja ostalih momčadi da kopiraju zračne propusnike (difuzore) zbog kojih su u prvim dvjema utrkama profitirali Brawn GP, Toyota i Williams. Pokušat će to također McLaren i Ferrari, ove sezone još uvijek uspavani divovi najatraktivnijega trkaćeg natjecanja. 

M.Š./Totalsport
Foto: AFP

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.