SVJETSKA automobilistička federacija objavila je danas popis "sigurnih" vozača za sljedeću sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1.
Iako još ima upražnjenih mjesta i vozača koji su pod znakom pitanja, "glavne" momčadi su potvrdile svoje vozače koji će sjediti u bolidima 18. ožujka iduće godine na startu prve utrke sezone za VN Australije u Melboureu.
Momčad svjetskog prvaka Vettela, Red Bull Racing, potvrdila je njega i njegovog dosadašnjeg momčadskog kolegu Marka Webbera kao vozačku postavu za iduću sezonu. Vodafone McLaren Mercedes je svoje bolide povjerio ovogodišnjoj postavi u sasavu Jenson Button i Lewis Hamilton.
Momčad iz Maranella, Scuderia Ferrari, također nije ništa mijenjala u odnosu na ovu sezonu te će se osloniti na Fernanda Alonsa i Felipea Massu.
Broj sedam će nositi bolid Mercedes GP Petronas F1 Teama sa pilotom, sedmerostrukim prvakom svijeta, Michaelom Schumacherom, dok će drugi bolid u Mercedesu voziti Nico Rosberg.
Nastavljamo niz momčadima koje nisu još objavile svoje namjere u smislu odabira vozača, pa će tako za Lotus F1 Team (sadašnji Lotus-Renault) voziti "povratnik" Kimi Räikkönen, a tko će mu biti momčadski kolega još ne znamo. U obzir dolaze Vitalij Petrov koji je "na čekanju" zbog famoznog intervjua u kojem je ocrnio svoju momčad, Robert Kubica za kojeg se sa sigurnošću ne zna kada bi mogao biti spreman za povratak u bolid, te kao treća opcija Bruno Senna koji je i ove godine sjedio u Renaultu. Opcija za Lotus F1 Team je i njihov test vozač Romain Grosjean.
Force India, Toro Rosso, Williams, Caterham i HRT još nisu odlučili
Momčad Sahara Force India F1 Teama nije još objavila svoju vozačku postavu i tu su moguće razne kombinacije, jedino je sigurno da ovogodišnji vozači Adrian Sutil, Paul di Resta, te njihov test vozač Nicolas Nico Hulkenberg, nisu "osigurali" mjesto u momčadi.
Japanac Kamui Kobayashi i Meksikanac Sergio Perez Mendoza za sada su odabrani kao vozači tima Petera Subera.
"Mlađa momčad" ili "juniori" Red Bulla, Scuderia Toro Rosso, nije potvrdila svoj "pick" pa Sebastian Buemi i Jaime Alguersuari moraju dobro otvoriti oči, mada će im to malo pomoći ukoliko (prema glasinama) na mjesto jednog vozača uskoči mladi Jean-Eric Vergne. Vergne bi nakon testiranja u Abu Dhabiju mogao biti prvi izbor momčadi iz talijanske Faenze.
Momčad AT&T Williams, koja je bila na "udaru" glasina kao domaćinska što se tiče povratka Kimija Räikkönena, a koji je na kraju potpisao za Lotus, nije još odlučila kojim će vozačima udijeliti mjesto u svoja dva bolida u idućoj sezoni. Tako će Sir Frank Williams i šef momčadi Sam Michael najvjerojatnije birati između "otpisanog" Rubensa "Rubinha" Barrichella i Pastora Maldonada te dosadašnjeg test vozača Valtterija Bottasa. Iako se u svijetu Formule 1 ništa ne smije uzeti zdravo-za-gotovo...
Druga momčad koja je ove sezone dobila dozvolu za promjenu imena Team Caterham (dosadašnji Team Lotus) odlučio je ne mijenjati postavu i u idućoj godini svoje bolide povjeriti Heikkiju Kovalainenu i Jarnu Trulliju. Uz napomenu da bi njihov "prvi" test-vozač, Indijac Karun Chandok, mogao završiti u Sahara Force Indiji zbog želje dvojice većinskih vlasnika, Subrate Roya Sahare i Vijaya Mallyae.
Momčad iz "donjeg doma" današnje Formule 1, HRT F1 Team, nije donijela odluku o odabiru vozača, tako da je upitno gdje će (i ako će) završiti njihovi ovogodišnji vozači Daniel Ricciardo, Vitantonio Liuzzi i test-vozač Narain Karthikeyan. Također momčad HRT nije objavila ni dobavljača motora za sljedeću sezonu dok su ove godine vozili sa motorom britanskog Coswortha.
Timo Glock i Charles Pic potvrđeni su kao vozači iz momčadi koja je također ove godine mijenjala naziv te će se u sljedećoj sezoni nazivati Marussia Virgin Racing. Kao što vidimo Jerome d'Ambrosio, dvadesetpetogodišnji Belgijanac, nije zadovoljio vlasnike momčadi i svoju sreću morati će potražiti u nekoj drugoj momčadi.
Maria de Villota treći pilot Lotus Renaulta?
Prema pisanjima nekih medija, momčad Lotus Renaulta odlučila je kao trećeg vozača(icu) angažirati tridesetjednogodišnju Španjolku Mariju de Villotu.
Navodno je sama Maria u intervjuu izjavila kako je "samo pitanje vremena kada ću potpisati ugovor". De Villota je već testirala bolid Renaulta u kolovozu ove godine i prema tadašnjim izjavama ta testiranja su prošla vrlo dobro.
Nakon Giovanne Amati koja je 1992. ušla u Formulu 1, u momčad Brabhama, te njene četiri prethodnice, od kojih je jedino Lella Lombardi osvojila pola boda u Svjetskom prvenstvu Formule 1, Maria bi mogla biti sljedeća žena u kokpitu bolida Formule 1.
Španjolka, inače kći bivšeg vozača Formule 1 Emilija de Villote, koja je zadnju sezonu vozila za Formula Audi Palmer u Superleague Formula prvenstvu 2009. godine, ovog ljeta je testirala bolid Renaulta. Španjolka je izjavila kako je "bliže" osiguravanju svog cilja da uđe u neku od momčadi u Formuli 1.
Nakon testiranja u kolovozu ove godine izjavila je:
"Prva testiranja koja smo odradili u kolovozu prošla su vrlo dobro i to je povećalo mogućnosti mog dolaska u Formulu 1. Imam poštovanja prema vozačima u Formuli 1, ali ne vidim razlog zašto bi takva borba bila neravnopravna. Znam da moram ojačati fizički, ali kao atleta i vozač osjećam da uz potrebne treninge i sa malo više iskustva mogu biti vrlo dobra."
Bit će zanimljivo vidjeti kako će na mogući angažman reagirati "ledeni" Finac Kimi Räikkönen.