LEAGUE of Legends World Championship jedno je od najvećih i najvažnijih natjecanja u esportu, a sudeći prema brojkama, i najpopularnije. Međutim, može li se nositi sa Super Bowlom, jednim od najvećih sportskih događaja na svijetu s tradicijom dužom od 50 godina? Rezultati bi vas mogli iznenaditi.
>Predsjednik Njemačkog olimpijskog odbora: Esport ne postoji
Na League of Legends World Championshipu se krajem godine natječu najbolji timovi iz cijelog svijeta za milijunski nagradni fond i titulu najboljeg na svijetu. Prvi Worlds održan je 2011. u sklopu DreamHack Summera u Švedskoj. Natjecanje je bilo tek dio jednog od najvećih esport festivala na svijetu, igrači su igrali u ograđenom prostoru, a ne na pozornici. Broj gledatelja mogao se možda mjeriti s onim manjih kazališta, ali nikako velikih sportskih dvorana, a kamoli stadiona. Više od milijun i pol ljudi se uključilo u prijenos, što su tada bile zaista impresivne brojke.
Ove godine Worlds se održao na više lokacija u Južnoj Koreji, a veliko finale između Fnatica i Invictus Gaminga na Incheon Munhak stadionu kapaciteta 49 tisuća ljudi. Riot Games je objavio kako je prijenos finala pratilo nevjerojatnih 99,6 milijuna ljudi.
Tu se isključivo govori o broju jedinstvenih gledatelja koji su gledali finale. Prema podacima Sports Media Watcha, 53. Super Bowl gledalo je tek nešto više od 101 milijuna ljudi. Posljednjih 10 Super Bowla najbolji su po gledanosti u povijesti od 1967., otkad se ti podaci bilježe. 53. Super Bowl najgori je u tom periodu. Rekordna gledanost, sa 115 milijuna gledatelja, bila je 2015. na 49. Super Bowlu u kojem su Patriotsi s 28:24 nadigrali Seahawkse. Razlika u broju gledatelja između 53. Super Bowla i League of Legends World Championshipa 2018. tako je manja od dva milijuna.
Iako je razlika u broju gledatelja mala, postoji i jedna velika, koja zabrinjava američku sportsku elitu. Prosječna dob gledatelja sva četiri najveća američka sporta povećava se iz godine u godinu. Tako prosječni NFL gledatelj ima više od 50 godina, dok je prosječna starost esport publike oko 30 godina.
Da rezimiramo, Super Bowl se po gledanosti ne može mjeriti s finalom Svjetskog prvenstva u nogometu, ali jedan je od najvećih komercijalnih sportskih događaja, baš kao što je to League of Legends u esportu. League of Legends je također globalniji od američkog nogometa pa samim time lakše privlači gledatelje s ogromnih tržišta kao što je kinesko.
Cijena zakupa reklamnog prostora u prijenosu ne može se mjeriti, iako treba napomenuti kako je otvaranje Worldsa, na kojem su nastupale K/DA s pjesmom Pop/Stars, prošlo bolje nego ono na poluvremenu 53. Super Bowla. Međutim, da vam je netko prije pet godina rekao kako će turnir u nekoj videoigri biti popularniji od Super Bowla, vjerojatno mu ne biste povjerovali.
Navedene brojke neki su od glavnih razloga zašto ne-endemski sponzori sve češće ulažu u esport i pokušavaju pronaći pravi način komunikacije s mlađom i zahtjevnijom publikom koja je sadržaj navikla konzumirati na drugačiji način. Naravno, podaci o gledanosti pojedinog esport i sportskog događaja ne znače da je esport popularniji od sporta, ali jasno pokazuju kakav eksplozivan rast bilježi mlada i atraktivna industrija.