formula 1

Hrvat koji je s Verstappenom izletio sa staze: Kao klinac je bio agresivan i malo lud

Foto: Privatni album

MAX VERSTAPPEN je u nedjelju u najdramatičnijem finišu u povijesti Formule 1 pobijedio Lewisa Hamiltona u Abu Dhabiju i osvojio prvi naslov svjetskog prvaka u karijeri.

Sjajni 24-godišnji Nizozemac prestigao je Hamiltona u zadnjih nekoliko kilometara sezone nakon što je safety car izašao na stazu zbog izlijetanja Nicholasa Latifija. Pod sigurnosnim automobilom vozilo se nekoliko krugova, da bi nakon zavrzlame s pravilima utrka dobila leteći restart u zadnjem krugu i Verstappen je na potpuno novim gumama lako prestigao Hamiltona i odjurio do titule.

Njegova pobjeda i naslov prvaka najbolja je stvar koja se mogla dogoditi za Formulu 1 nakon dugogodišnje dominacije Hamiltona i Mercedesa. Verstappenova planetarna popularnost dodatno je narasla ovakvim raspletom sezone i pred Nizozemcem je sad budućnost jer je Hamilton na zalazu karijere. Verstappen je fanovima Formule 1 dodatno interesantan i zbog svojeg vatrenog temperamenta, a takav je bio i kad je bio dijete.

Kodrić kao 16-godišnjak vozio protiv Verstappena

U vrijeme dok se Verstappen natjecao u kartingu, sreću (ili nesreću) da vozi protiv njega imao je i hrvatski vozač Martin Kodrić, danas tvornički vozač Mercedesa u GT utrkama koji vozi za britansku momčad 2 Seas Motorsport. Maxov vršnjak je protiv Verstappena vozio brojne utrke u karting seriji, a 2013. je u Italiji s Verstappenom završio na pobjedničkom postolju.

"Ovakav kakvoga ga gledate danas je bio i kao klinac. Dobar je dečko, pravi zafrkant, ali kad je na stazi je, u pozitivnom smislu, luđak. S njim sam imao dosta borbi, a u jednoj u kojoj je on bio vodeći, a ja drugi, mislio sam da ga imam i probao sam iskoristiti priliku. Nisam uspio. Oboje nismo dobro prošli, on je zatvorio, a ja nisam popustio… Završili smo osmi i devet, a Max je zbog toga umalo izgubio titulu europskog prvaka. Nevjerojatan lik. Znao sam ja nekad biti brži, ali na, recimo, deset utrka on bi bio brži osam puta, a ja dvaput. Kad je bila korona, utrkivali smo se u simulatoru online i tu je također bio najbolji", rekao nam je Kodrić i nastavio:

"Kažem, isti je danas kakav je bio dok je bio mlađi - oštar i agresivan. Na početku karijere u Formuli 1 se često razbijao, ali je naučio do koje granice može ići i toliko je dobar u tome što radi da je s takvim stilom stigao gdje je sada. Takav kakav je Max treba biti vozač koji je svjetski prvak. Nemojte me krivo shvatiti, to što je Hamilton napravio i ove i svih prijašnjih godina je nevjerojatno. No moje mišljenje je da je ove sezone konačno imao pravoga konkurenta, prvog nakon Rosberga koji je bio u istom bolidu kao i on. Max i Lewis su drugi svijet za ostatak vozača u Formuli. Max prijašnjih sezona nije imao pravu šansu, ali ove ju je imao i odmah je to iskoristio. Mislim da to dovoljno govori o njemu".

Veliku ulogu je u Verstappenovoj pobjedi odigrao i njegov momčadski kolega Sergio Perez koji je uštopao Hamiltona i manje od dva kruga mu uzeo gotovo sedam sekundi prednosti ispred Maxa.

Bottas potpuno podbacio

"Ono što je Perez napravio je bilo fenomenalno. Tu se vidjelo i koliko je Bottas kao Hamiltonov kolega kiksao. Imao je bolid da bude ispred jednog od Red Bulla, a nije im bio ni blizu. Da se on uspio ugurati među vodeće, Verstappen bi imao puno teži zadatak, dok je s druge strane Perez odradio sjajan posao za Maxa". rekao je Martin i dodao:

"Ja sam iskreno navijao za Verstappena jer je stvarno zaslužio taj naslov. Hamilton je imao bolji bolid, a Verstappen je imao puno više pehova u čitavoj sezoni od Lewisa. U Bakuu mu je pukla guma i to ga je koštalo pobjede. Da se to nije dogodilo, vjerojatno bi bio prvak i prije zadnje utrke. Istina, na kraju je Verstappena pomazila sreća, ali tako to ide. Kad pogledate sezonu u cjelini, Verstappen je bio bolji vozač". 

Samoborac se u karijeri sretao s brojnim današnjim vozačima u Formuli 1, a s nekima od njih, poput Landa Norrisa, u jako je dobrim odnosima.

"Sve su to dobri dečki, a Lando mi je s godinama postao prijatelj. Max mi nije toliko blizak, ali sretali smo se na nekim druženjima jer imamo zajedničke prijatelje. Ne mogu reći da smo u čestom kontaktu, ali kad ga vidim iskreno ću mu čestitati na tituli. Sad je vjerojatno teško ionako doći do njega jer sigurno tulumari. I neka tulumari jer je zaslužio", kaže Kodrić.

Mercedes se nakon Hamiltonova poraza dvaput žalio FIA-i zbog kontroverznih odluka direktora utrke Michaela Masija. Optužili su ga da je kontroverznim odlukama omogućio Verstappenu da prestigne Hamiltona, a ni gledateljima nije bilo jasno što se dogodilo u završnici Velike nagrade Abu Dhabija.

Pravila moraju biti jasnija

"Koliko sam pratio, Masi vjerojatno neće ostati na ovoj poziciji zbog odluka koje je donosio i neodlučnosti koju je pokazao ne samo u Abu Dhabiju, nego i u Jeddahu i još nekim utrkama. Mislim da bi FIA to morala poboljšati jer je jednostavno zbunjujuće. Pravila moraju biti jasnija da ljudi koji gledaju razumiju što se događa. Jučer su zbunjeni bili i oni koji dobro poznaju pravila i prate Formulu, a zamislite kako je bilo gledateljima koji možda ne prate tako detaljno ili su gledali utrku samo zato što je bila riječ o najdramatičnijoj završnici Formule u povijesti. Nije slučajno da su sportovi, kao rukomet ili vaterpolo, u kojima pravila nisu najjasnija manje praćeni od drugih. U utrkivanju bi sve trebalo biti jasno, a ove godine su sve zakomplicirali tim čudnim procjenama i odlukama. Mislim da se to mora popraviti", rekao je Martin.

Puno prašine podigla je situacija iz prvoga kruga jučerašnje utrke kad je Hamilton izašao sa staze i presjekao zavoj, ali za to nije bio kažnjen.

Zbunili gledatelje

"Po mojem mišljenju, Max je uletio u taj zavoj i nije dao prostora Hamiltonu. Ali kad je Lewis napustio stazu, trebao je odmah usporiti da Max bude odmah iza njega. Jasno je da to nije napravio jer je pametan i jer se bori za naslov, ali suci su ga trebali usporiti u sljedećoj šikani, dopustiti Verstappenu da mu se približi i tako nastaviti utrku. Sve bi bilo OK, a svojom odlukom su opet zbunili gledatelje", smatra Kodrić.

Za hrvatskog vozača sezona u GT utrkama počinje već u siječnju kad će baš u Abu Dhabiju, na ovoj istoj stazi, krenuti u prvu utrku.

"Sve je super, ne mogu se žaliti ni na što. Prošla sezona bila je sjajna. Rezultati su bili odlični, bilo je i pobjeda i vidjet ćemo što i kako dalje. GT utrke su također strašno zanimljive i preporučio bih onima koje je ludi finiš ove sezone Formule 1 ponovno zainteresirao za taj sport da pogledaju koju GT utrku jer ni tamo ne nedostaje uzbuđenja", zaključio je Kodrić.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.