WORLD OF WARCRAFT se nakon gotovo 15 godina postojanja vraća na sam početak. U utorak 27. kolovoza i službeno će izaći World of Warcraft Classic, remake originalne igre koja je zauvijek promijenila industriju videoigara. Odabrani sretnici posljednja dva tjedna testiraju zatvorenu betu, što je i sve ostale, koji nisu dobili tu priliku, poslalo niz staze sjećanja.
>YouTube gasi svoju platformu za gamere
Bez previše razmišljanja, s više od 20 godina iskustva igranja videoigara, natjecanja i baveći se njima na najrazličitije načine smatram da je World of Warcraft najbolja igra svih vremena. Naravno, dojam je dijelom i subjektivan. EverQuest je vjerojatno najviše utjecao na razvoj World of Warcrafta, a priznali su to i developeri koji su radili igru. Međutim, osim inovativnog i zanimljivog koncepta MMORPG-a smještenog u fantastičan svijet Warcrafta trebalo se pogoditi još bezbroj stvari da bi World of Warcraft dosegao kultni status kakav ima danas. Podsjetimo, od samih je početaka za igranje World of Warcrafta bilo potrebno uz igre platiti i mjesečnu pretplatu, i tako posljednjih 15 godina. Ni to nije bila prepreka da od 2012. igru mjesečno aktivno igra više od 12 milijuna igrača.
Uspjeh WoW-a iznenadio i Blizzard
Tog 23. studenog 2004. nitko nije očekivao da će World of Warcraft ostvariti takav uspjeh. Nekoliko mjeseci kasnije postao je dostupan igračima u Europi, a naknadno i u ostatku svijeta. Gdje god se pojavio ostvario je sjajne rezultate. Do 2014. bilo je više od 100 milijuna registriranih računa. To ne odgovara broju igrača, još manje broju aktivnih, ali je i dalje impresivno. Do 2017. WoW je uprihodio 9,23 milijarde dolara. Sedam ekspanzija kasnije, od kojih su novije polučivale sve lošije rezultate, WoW će se vratiti tamo gdje je sve počelo. World of Warcraft Classic najavljen je na BlizzConu 2017., na oduševljenje mnogobrojnih fanova.
Cijela drama oko gašenja privatnih Vanilla WoW servera, na kojim su igrači mogli igrati igru iz perioda 2004.-2006., ali u podosta lošijoj verziji, sada je postala gotovo nebitna. WoW se vraća izvornom obliku, a on je drugačiji od onoga u što se igra, ali i mnoge druge, pretvorila. WoW je po izlasku bio mnogo teža i zahtjevnija igra nego što je to danas. Isto tako, osjećaj uspjeha ili dostizanja cilja kod igrača bio je značajno veći jer su takvi trenuci bili rjeđi nego danas.
Lakše, jednostavnije, brže
Posljednja ekspanzija koju sam pošteno igrao bila je Legion. Ne smatram da je loša. Međutim, igranje i dizanje alta Feral Druida bilo je poprilično automatski. Grindanje instanci kako bih što prije digao lika do maksimalne razine i počeo igrati PvP ili uživati u nekom drugom "end game" sadržaju. Naravno, nisam morao tako levelati lika. Mogao sam ugasiti i svaki dodatak u igri i ne koristiti tražilice za sve moguće koje su danas integrirane u igru te tražiti suigrače na listi prijatelja, u guildu ili pak na samom serveru. Nijedan quest nisam pročitao više od jednom, a ponekad ni to. Tu je WoW izgubio dio čari koje se vraćaju s Classicom.
Developeri se posljednjih godina trude svoje igre napraviti prihvatljivijima za nove igrače. Pokušavaju manje kazniti one koji nisu toliko vješti u igri ili je nemaju toliko vremena igrati. I to je sasvim u redu, ali WoW nije bio takav. Nevjerojatno je koliko je igra bila dobro napravljena, toliko da igrači kroz levelanje lika imaju priliku toliko toga naučiti i pripremiti se za ono što im slijedi kasnije. Kako se radi o kompleksnoj igri, i samo učenje zahtijevalo je više vremena. Savladavanje prvo osnovnih mehanika, onda onih za borbu ili preživljavanje protiv drugih igrača, pronalazak vlastitog mjesta u WoW svijetu i sve što on nosi, pa sve do manjih kao što su pronalazak najboljih mogućih predmeta i oružja, zarađivanje u aukcijskoj kući i masu drugih stvari. I uz sve to, mnogi nikada nisu potpuno savladali svog lika.
Koji je tvoj najdraži WoW trenutak?
Osjećaj uspjeha nakon prolaska raida ili bilo kojeg drugog dostignuća u igri bio je i puno veći nego danas jer se za njega trebalo pošteno potruditi. Tu je WoW napravio nešto što nijedna druga igra nije za toliki broj igrača. Nevjerojatna količina uspomena sastavljena od najvećih uspjeha svakog WoW igrača. Neki će se sjećati Naxxramasa, neki legendarnog otvaranja vrata Ahn'Qiraja, drugi svoje Gladiator titule iz neke od sezona, a ja skidanja Lich Kinga u Icecrown Citadelu. Pojaviti se u Dalaranu s titulom Kingslayera tada nije bilo nimalo jednostavno, ali i sva ona manja dostignuća koja smo ostvarili po putu pružala su veću količinu sreće. Pa makar skupljali i 20 tisuća golda za Mamuta.
Nedavno sam sličan razgovor vodio sa starijim gospodinom s kojim se sam se sasvim slučajno našao u društvu. On i trojica prijatelja cijelu su noć pokušavali proći jednu instancu, sve dok jedan nije spomenuo quest na početku iste. Kako ih je bilo četiri umjesto pet, instanca je bila teža, ali to ih nije spriječilo da i ostali preuzmu quest kako bi dobili nagradu na kraju.
Danas je WoW drugačija igra, koja nudi brza rješenja za brojne stvari u igri, oduzimajući igračima upravo dio tog ranije spomenutog doživljaja. Zato se veselim WoW Classicu u kojem nema prečaca. U kojem se igra onako kako je izvorno zamišljeno. I upravo ono što mi je nekad najviše smetalo sada bi moglo postati najvažniji razlog zašto bih se ponovno mogao zaljubiti u WoW.
Originalna igra i Classic neće biti isti
Classic neće biti identičan Vanilli. Tu su dodaci za igru na kojima modovi sada imaju više od 14 godina iskustva. Tehnologija će igračima pružiti bolje uvjete, onakve kakve 2004.-2005. nismo mogli ni zamisliti. Neće ni sadržaj dolaziti naknadno, nego postoji raspored kada će biti dostupan igri. Danas za WoW postoji 15 godina arhiviranog napretka, tutoriala za likove i klase, uputa za prolazak svakog pojedinog questa i svake instance. Toga prije nije bilo, a internet nije bio onakav kakav je danas. Također, i Blizzard je najavio popravak nekih poznatih bugova iz tog vremena, kao i neke druge tehničke napretke za samu igru. Ali po svemu drugome Classic će biti izdanje najbliže originalnom iskustvu igranja World of Warcrafta, nešto što bi svaki zaljubljenik u serijal trebao isprobati.
Vječni WoW
Mnoge igre pokušavale su biti "WoW killer", ali nijedna nije uspjela, a još manje ih je danas aktualno. U svojoj 15 godina dugoj povijesti World of Warcraft nam je priuštio nevjerojatne stvari. Bilo da se radi o najdražim momentima u igri, novim prijateljstvima koje ne poznaju geografske granice ili one u samoj igri, kao što je izlazak Cataclysme pri kojem je promijenjen cijeli svijet. Bilo je u tom periodu i manje atraktivnih i kvalitetnih promjena i noviteta, putovanja kroz vrijeme i rupa u priči, ali WoW za većinu ostaje jedinstveno i neponovljivo iskustvo koje će mnogi zasigurno željeti ponovno proživjeti kada u kolovozu izađe World of Warcraft Classic.
World of Warcraft ujedno je i prva igra koja se zbog popularnosti uspješno probila u mainstream. Spominje se u "South Park", "Stargate", "The Bing Bang Theory", "How I Met Your Mother" i drugim popularnim serijalima, filmovima, ali i videoigrama. Najpoznatiji primjer je vjerojatno Leeroy Jenkins, ali daleko od toga da je jedini.