Foto: S. Mati / Index
KAŽU DA u New Yorku moraš vidjeti Times Square, Empire State Building, Brooklyn Bridge i Yankeese. Prvo troje (i još desetak destinacija) te u desetak dana pošteno izmore i oduševe, pa stari, dobri "ball game" na kultnom Yankee Stadiumu dođe kao zasluženi odmor na kraju godišnjeg odmora.
Bejzbol, nama Europljanima, djeluje kao spektakularno dosadan sport. U usporedbi s nogometom ili košarkom ne može stati u istu rečenicu. No, kad debeljuškaste tipove s palicama i rukavicama ubaciš na dvije milijarde dolara vrijedan stadion, u klub koji godišnje zarađuje nešto manje od Barcelone i Manchester Uniteda, a sve skupa se odvija u New Yorku, monotona i dosadna igra najednom postaje odlična zajebancija.
Subota je, 13 je sati, 26 je stupnjeva i već tamo negdje u downtownu na stanici se okuplja ekipa u bijelo-plavim dresovima svih dobnih skupina. Na utakmicu će i cijele familije, a tu i tamo naiđe neki "uljez" u narančasto-crnim bojama Baltimore Oriolesa, koji gostuju u Bronxu.
Stadion je golemi shopping centar
Metro kasni zbog nekakvih radova na jedinoj liniji koja ide do stadiona, ali nema baš nikakve nervoze. Evidentno je da ćemo svi zakasniti na prvu polovicu prvog "inninga", ali to je svima ionako manje važno. Jer, utakmica traje barem tri sata, ako nešto i propuste, bit će usporenih snimaka, a najbitnije je da se svi skupa dobro najedu, možda i napiju, nasmiju i zabave.
Stadion tijekom utakmice izgleda kao shopping centar. Nije MLB jedini, tako je i na NHL-u i NBA-u, ali na bejzbol utakmicama sve ono što sport u Americi predstavlja, dignuto je na jedan veći nivo. Nema toga što se na Yankee Stadiumu ne može pojesti, popiti i kupiti. Tipovi u korporativnim ložama se dave u biftecima, morskim plodovima, jastozima i polovica ih uopće ni ne gleda utakmicu uživo nego na ekranima (!!!) u luksuznim prostorima.
Navijač na utakmici potroši u prosjeku 180 dolara
Yankeesi su prošle godine ostvarili 516 milijuna dolara prihoda, samo kroz fan shopove, ulaznice i sve ono što se proda na stadionu. Statistički, svaki navijač Yankeesa na jednoj utakmici potroši oko 180 dolara. Da, dobro ste pročitali, stotinuosamdesest dolara ili 1230 kuna.
Pomnožite to s 81 domaćom utakmicom, koju će Yankeesi odigrati ove sezone i od love će vam se zavrtjeti u glavi. A doda li se još i zarada o televizijskih prava kroz sve 162 utakmice u sezoni, nije ni čudo da New York Yankeesi, prema Forbesu, vrijede 3,7 milijardi dolara.
Dva sata, dva hot doga i dva pića kasnije, Yankeesi slave 12:4, a Baltimoreu je muka od izleta u New York, budući da su večer prije izgubili 14:11 nakon što su vodili 9:1. Zbog golemog broja utakmica (162) u regularnoj sezoni, momčadi igraju u serijama od dvije, tri ili čak četiri utakmice zaredom, a odgodi li kiša neki susret, nerijetko se igraju i dvije utakmice u jednom danu.
A i meni je muka od svega što sam u sebe stavio, a i od pogleda u novčanik, kad shvatim da sam u blagajnu "Bronx Bombersa" ubacio ukupno 60-ak dolara. Ali, nije ti žao ni centa, jer je stadion stvarno prekrasan, ni te kobasice nisu loše i cijeli "paket" koji ti Yankeesi prodaju je izrazito zabavan. Kad je biznis u pitanju, Amerikanci nemaju konkurenciju, a način na koji su sport s time spojili je fascinantan.
Amerikanci nisu kazališna publika