Foto: Getty Images / Guliver image
RED BULLOV čudotvorac Adrian Newey očekuje da će se odnos snaga među momčadima promijeniti u 2017. te tvrdi da nema garancije da će se njegova momčad ponovno naći u samom vrhu. Britanski inženjer dotaknuo se i smjera kojim Formula 1 ide posljednjih godina.
Nakon što su se 2016. vratili na drugo mjesto u poretku konstruktora i s dvije pobjede ponovno vratili na pobjednički put, Red Bull je uoči nove sezone Formule 1, uz Mercedes, glavni favorit za naslov svjetskog prvaka.
Nova pravila za 2017. naglasak stavljaju na dizajn šasije i aerodinamiku, za razliku od 2014. kad su u prvi plan došle nove pogonske jedinice koje su bile najutjecajnija varijabla po pitanju performansi.
“Kad god se promijene pravila, neke momčadi ih interpretiraju bolje od ostalih. Najčešće su to velike momčadi s većim resursima, ali kad smo posljednji put imali tako veliku promjenu 2009. to nije bio slučaj, nego smo ih Brawn i mi interpretirali kako treba.”
“S novim pravilima imate puno ideja koje morate usmjeriti u određenom pravcu. Iako smo jedna od većih momčadi, nemamo resurse simultano istraživati sve razvojne pravce.”
“To je slučaj u kojem se nadate da ste krenuli pravim putem. Ali uvijek postoji šansa da postoji neki drugi pravac koji je superioran.”
Newey dovodi u pitanje povezanost F1 i cestovnih automobila
Formula 1 okrenula se 2014. novim hibridnim pogonskim jedinicama koje bi ih trebale približiti tehnologiji cestovnih automobila – smanjenju radnog obujma motora, smanjenju potrošnje, emisije štetnih plinova i povećanje učinkovitosti.
Ali Adrian Newey, koji je u Formuli 1 još od 80-ih godina prošloga stoljeća, dovodi u pitanje smjer kojim ovaj sport ide.
“Je li F1 tehnička pozornica za proizvođače motora ili spektakl koji uključuje čovjeka i stroj?”, zapitao se Newey.
“Moje mišljenje je da bi F1 trebala biti borba vozača u kombinaciji s kreativnošću inženjera. To znači da F1 ne bi smjela biti samo borba resursa, u što se pomalo pretvara na inženjerskoj strani.”
“Moguće je donijeti pravila koja bi nagradila kreativnost umjesto broja ljudi. Ograničenje budžeta bilo bi vrlo teško primijeniti, ali mogli bi uvesti ograničenje resursa, posebno na šasiji koja je najviše uvjetovana aerodinamikom.”
“Možda bi mogli odbaciti zračne tunele i znatno ograničiti korištenje CFD-a. Ako to učinite ne bi imalo smisla imati toliko inženjera.”