FIFA i League of Legends su igre koje najviše privlače klubove
Esport strelovito raste već godinama, a u zadnje vrijeme sportski klubovi uvelike potpomažu i potiču taj rast. Brojne su poveznice između sporta i esporta, počevši od samih igrača koji treniraju kako bi postali što bolji u svom sportu, odnosno igri. Esport lige i turniri inspirirani su onim sportskim, kao i što ustroj esport organizacije sliči ustroju sportskog kluba. Naravno, sve to za zabavu publike.
Bilo je samo pitanje vremena kada će esport okupiti dovoljno veliku publiku da ih sportski klubovi odluče odjenuti u svoje dresove. Upravo to je prvi učinio Bešiktaš kada je 2015. kupio AcesHight Esports Club, momčad koja se natjecala u najvećem regionalnom League of Legends (LoL) natjecanju. Bešiktaš je zbog nezadovoljavajućih rezultata ekipu raspustio nakon osam mjeseci, no svejedno su među prvima uspjeli prepoznati novi smjer razvoja i ulaganja profesionalnih sportskih klubova.
PSG i Schalke 04 također su odabrali League of Legends momčadi za ulazak u svijet esporta. Danas se obje ekipe natječu u League of Legends Challenger Series, nižem rangu LoL natjecanja, a to je ujedno i jedina tablica gdje ćete vidjeti Schalke 04 ispred PSG-a. Naime, Schalke 04 je prvi i krajem sezone mogao bi se natjecati u samom vrhu europskog LoL esporta.
Ostali nogometni klubovi uglavnom su se odlučili za manje esport akvizicije potpisujući igrače FIFA-e. Najpopularnija nogometna simulacija logičan je odabir jer privlači veliki broj igrača koji i inače prate nogomet, a samim time targetiranje publike je još preciznije. Tako ćete na FIFA turnirima moći vidjeti igrače Wolfsburga, West Ham Uniteda, Sampdorije, Ajaxa, Manchester Citya i mnogih drugih. No, neki klubovi su ušli u esport puno hrabrije.
Dok neki potpisuju pojedine igrače, drugi kupuju čitave organizacije
Za razliku od sporog ulaska u svijet esporta, bez previše rizika, Philadelphia 76ersi su u esport ušli sa stilom. Prošle godine kupili Dignitas, 13 godina staru esport organizaciju. Kako u klubu nisu znali previše o esportu, doveli su Grega Richardsona, čovjeka koji jako dobro poznaje digitalne medije, a radio je i surađivao s nekim od najvećih proizvođača video igara poput BioWarea i Electronic Artsa.
Richardson je predsjednik novog Dignitasa, koji danas ima predstavnike u brojnim igrama uključujući najpopularnije esport igre, League of Legends i Counter-Strike: Global Offensive. Kupnjom Dignitasa 76ersi su postali prvi profesionalni sportski klub u Americi koji posjeduje esport organizaciju.
PSG se odlučio za nešto drugačiji model, u suradnji s Webedia medijskom grupom stvorili su novu esport organizaciju Paris Saint-Germain eSport, što je direktno uključenje samog PSG-a u esport i kao branda. Dignitas je već prepoznatljivo ime u esportu te 76ersi smatraju da nije potrebno spajati brandove, jer su NBA i esport dva različita tržišta, dok PSG pokušava svoju prepoznatljivost iz sporta iskoristiti i u esportu te stvoriti novu organizaciju vrlo povezanu s matičnim klubom.
Jedan manji klub se početkom godine odlučio za sličan model. FC Kopenhagen i Nordisk Film napravili su veliki iskorak u esport stvarajući novu esport organizaciju, North. Uzeli su vrhunsku CS:GO ekipu i odmah se pozicionirali u sam vrh esporta. Pozadina ove priče drugačije je od one PSG-a i 76ersa. Naime, Danci možda nisu velika nogometna nacija, ali u esportu su odavno prepoznati. Skandinavci su jedna od najvećih europskih esport sila. Osim toga, u doba globalne popularnosti Igre Prijestolja, North (Sjever) je odličan marketinški potez. Čak imaju i vuka.
Kako bi naša regija išla u korak s vremenom pobrinuo se KK Partizan, koji je nedavno osnovao vlastitu League of Legends momčad. Partizan eSports ujedno je prvi regionalni sportski klub koji ima svoje predstavnike u esportu, a njihova ekipa trenutno se natječe u srpskoj League of Legends ligi. Teško je za očekivati da će kod nas nastati uzlet esporta na leđima sportskih klubova, ali etablirani bogatiji klubovi mogli bi si tako nešto priuštiti, prvenstveno GNK Dinamo i NK Rijeka.
Klubovi su tu, što je sljedeće?
Profesionalni sportski klubovi imaju ogroman kapital, zato ovakve investicije ne trebaju čuditi. U francuskim medijima špekuliralo se da je PSG investirao nešto više od $20 milijuna u esport, ta brojka međutim nije potvrđena. Čak i da je, PSG si bez problema može priuštiti takve izlete. Esport tržište je vrlo mlado i dosta kaotično, ali i puno potencijala, određeni klubovi su to znali prepoznati.
I dalje se čekaju prvi potezi najvećih sportskih mašinerija poput Reala i Barcelone. Sada kada su klubovi tu, savezi i lige su bacili oko na esport. Najavljena je NBA 2k eLeague, esport liga u kojoj će se natjecati momčadi NBA klubova. Sličnu mogućnost najavili su iz španjolske LaLiga, samo za nacionalne nogometne klubove. Prije nego se pitamo kada će se HNS ili neki hrvatski klub odlučiti uključiti u esport, pitajmo se želimo li to zapravo.