formula 1

Može li Leclerc 2.0 do titule?

Foto: Profimedia

FERRARI je u nedjelju u Melbourneu na trenutak izgledao kao Ferrari iz vremena dominacije Michaela Schumachera. Kad je prošao kroz cilj, Charles Leclerc imao je više od 20 sekundi prednosti ispred Sergija Pereza i tako potvrdio svoj fantastičan start u sezonu.

Kažemo samo na trenutak, jer je u tom trenutku njegov Rubens Barrichello u liku Carlosa Sainza odavno već odradio tuširanje budući da je iz utrke izletio već u prvom krugu nakon velikih tehničkih problema. No bilo kako bilo, nakon tri kaotične utrke na otvaranju sezone koja će po svemu sudeći biti strašno zanimljiva Leclerc je došao do druge pobjede i pobjegao na velika 34 boda prednosti.

I to ne Maxu Verstappenu nego, što je malo tko očekivao, Georgeu Russellu. U prijevodu, Leclerc se najbolje snašao u novoj Formuli 1 u kojoj baš sve momčadi imaju manjih ili većih problema, ali Ferrari ih nekako prolazi s najmanjom mogućom štetom i trenutačno izgleda, kako kaže Verstappen, neuhvatljivo.

Čeka se odgovor Red Bulla

No u Maranellu su jako dobro svjesni da je samo pitanje vremena kad će Red Bull pronaći rješenje za svoje bolide iako to za sad ne izgleda kao da će se dogoditi već za dva tjedna u Imoli. U biti, pomalo je nevjerojatno kako je Red Bull od mašinerije iz prošle sezone postao momčad koja kao da ni sama ne zna kakav će imati vikend.

U prvoj utrci sezone i Perez i Verstappen su odustali. U Jeddahu je Max pobijedio, a Checo bio četvrti, da bi u nedjelju Perez osvojio drugo mjesto, a Verstappenu se bolid zapalio. Fantastično otvaranje Ferrarijeve sezone pokvarilo je Sainzovo odustajanje u Melbourneu, a sve to kao iz prikrajka prate u Mercedesu koji je nekim čudom drugi u poretku konstruktora s, čini se, najlošijim bolidima u odnosu na glavne konkurente.

"Miljama smo daleko od Ferrarija. Trenutačno uopće ne razmišljam o borbi za naslov prvaka, nego o tome da počnemo završavati utrke", rekao je u svojem stilu Verstappen nakon još jedne razočaravajuće utrke.

Iako je još jako puno do kraja, glavno pitanje koje se nameće je mogu li Leclerc i Ferrari nastaviti ovim tempom? Charles Leclerc slovi za najvećeg talenta generacije uz svojeg dugogodišnjeg rivala Maxa Verstappena, a sad je konačno dobio bolid u kojem njegov talent dolazi do izražaja. Na Ferrariju je sad da ga nastavi podržavati u tom smislu jer će ovo biti sezona u kojoj će adaptacija na nova pravila i regulative biti ključna.

Ferrari se najbolje prilagodio, ali ga gone duhovi iz prošlosti

Društvo iz Scuderije to za sad najbolje radi, ali isto tako zna da ne bi bilo prvi put da u završnici izgube korak s konkurentima. Tako je bilo 2012. kad se Fernando Alonso junački borio s inferiornim bolidom prije nego što je Red Bull dokučio kako riješiti svoje probleme i omogućiti Sebastianu Vettelu da osvoji naslov.

U 2017. i 2018. je baš Vettel u dominantnom Ferrariju bio u utrci za naslov s Hamiltonom, da bi serija vozačkih i momčadskih pogrešaka predala titulu Mercedesu. Leclerca to sve skupa ne zanima previše.

"Ne smijemo se fokusirati na druge, nego na sebe. Držati korak s Red Bullom će biti teško, ali svi u Ferrariju napravili su fantastičan posao s razvojem bolida za ovu godinu. Imamo još neke adute u rukavu i napredak je očit u svakom pogledu. Znamo što radimo krivo, znamo što još možemo poboljšati i nema razloga da nismo optimisti", rekao je Leclerc.

Za to vrijeme u Red Bullu još tapkaju u mraku. Problem s dovodom goriva spektakularno se manifestirao u Melbourneu u kojemu se Maxov bolid zapalio, a osim toga Red Bull ima problema i s brzinom i s težinom. Red Bullovi su bitno teži od Ferrarija, što im u startu otežava priču, nedostaje im i brzine i, što je najvažnije, rješenja. 

Zabrinutost u Red Bullu

Šef momčadi Christian Horner rekao je nakon utrke u Australiji da su rješenja na putu i da je puno posla pred njima, ali je Helmut Marko, desna ruka vlasnika Red Bullova cirkusa Dietera Mateschitza, izrazio duboku zabrinutost u performanse bolida te je ono što je vidio u Melbourneu opisao beznadnim.

Red Bullova lutanja omogućila su Mercedesu da se na mala vrata uključi u borbu za nešto, iako svi stručnjaci tvrde da se momčad Tota Wolffa ove sezone nema čemu nadati. Po jedno postolje za sjajnog mladog Russella i Hamiltona puno je bolje od realnih performansi njihovih bolida koji u prosjeku, kad je najbrži krug u pitanju, zaostaju gotovo sekundu za vodećima.

No za razliku od Red Bulla u kojemu tvrde da bolja vremena dolaze, u Mercedesu nisu toliko optimistični. Lewis Hamilton konstantno kritizira bolid, a njegovu kukanju pridružio se i George Russell koji s četvrtim, petim i trećim mjestom ima sasvim solidnu prvu sezonu u velikoj momčadi.

Mladi Russell ne vjeruje u napredak

"Puno toga nije dobro i nadam se da ćemo nešto uspjeti promijeniti. No na vidiku nema previše rješenja i ona neće doći preko noći. Sigurno ćemo nešto uspjeti napraviti, ali će i konkurenti tako da se neki napredak neće vidjeti jer će napredovati i Ferrari i Red Bull", rekao je Russell.

Iako će utrka u Imoli za dva tjedna biti tek četvrta u sezoni, reći će puno toga. Charles Leclerc je prijašnjih godina, baš kao i Verstappen, znao gubiti živce, raditi glupe pogreške, ali i dobro reagirati pod pritiskom kao kad je u Formuli 2 osigurao naslov prvaka četiri dana nakon smrti oca. 

No Formula 1 je potpuno druga razina pritiska, a imati na sebi crvenu Ferrarijevu uniformu taj pritisak povećava za stupanj ili dva. Oni blisku vozaču iz Monaca tvrde da je u pauzi između ove i prošle sezone strašno puno radio na mentalnoj pripremi i da je Leclerc kojeg danas gledamo zapravo Charles 2.0. 

Promijenio stanje uma

"Strašno se promijenio, a to sam vidio već na prvim testiranjima u Barceloni. Potpuno je promijenio stanje uma. Kad je u Bahreinu osvojio pole position, očekivao sam da će biti izvan sebe. No bio je miran, staložen i znao je da je pred njim jako, jako duga sezona. Jako puno je radio na sebi i to se vidi", rekao je dugogodišnji Ferrarijev test vozač Marc Gene.

Verstappen je svoje odrastanje i svoju novu verziju doživio prošle sezone kad je pokazao i dokazao da je vozač za velike stvari. Hamilton je odavno jedan od najvećih. Leclerc tek mora proživjeti borbu za naslov i ako uspije izdržati strašan pritisak koji će od Verstappena i Red Bulla doći, moći će se nadati svačemu.

A nešto će se pitati i Mercedes. Možda nisu najbrži, možda je Hamilton u padu, a Russell još neiskusan, ali Toto Wolff ovu sezonu neće nikome prepustiti bez borbe. Smislit će u Wokingu nešto da zapapre Ferrariju i Red Bullu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.