Foto: Getty Images/Guliver Image
AZIJSKE igre održavaju se svake četiri godine, a od 1982. organizira ih Azijski olimpijski odbor. Radi se o najvećem sportskom događaju tog tipa poslije Olimpijskih igara. Ove godine, u sklopu Azijskih igara esport natjecanja će biti održana kao demonstracijski sport. Gejmeri će dobiti priliku natjecati se u šest igara, među kojima je i League of Legends, najpopularniji esport današnjice.
U organizaciji natjecanja u League of Legendsu na Azijskim igrama pomoći će i Riot Games, kompanija koja je proizvela igru te je ujedno u vlasništvu kineskog giganta Tencenta. Upravo su moćne kineske kompanije poput Tencenta prepoznale potencijal esporta te su među najvećim zagovornicima izjednačavanja esporta s tradicionalnim sportovima. Njihov utjecaj je posebno jak u Aziji, što potvrđuje ovaj potez Azijskog olimpijskog odbora. Ipak, esport će biti samo demonstracijski sport ove godine, a ne službena disciplina za medalju.
Azijske igre počinju 18. kolovoza i trajat će do 2. rujna. Za League of Legends bit će organizirano pet regionalnih kvalifikacija na kojima će pravo sudjelovanja imati 45 nacija iz Azije. Najboljih osam timova će se natjecati na glavnom događaju. Indonezija kao zemlja domaćin je dobila direktnu pozivnicu za sudjelovanje na događaju, dok će se kvalifikacije održati za jugoistočnu, južnu, centralnu i zapadnu Aziju.
Riot Games će također sugerirati format kvalifikacija i samog natjecanja, ali nude pomoć i nacionalnim olimpijskim odborima u pronalasku najkvalitetnije metode za sastavljanje i okupljanje timova. Riot Games je potpuno nadležan za vrhunski League of Legends esport, imaju sve potrebno znanje i informacije, a nacionalni olimpijski odbori trebali bi to iskoristiti žele li se ozbiljno natjecati u esportu. Favoriti su Južna Koreja i Kina.
Nastavlja se tako jaka azijska inicijativa da se esport uvrsti na Olimpijske igre, a mnogi ovogodišnje Azijske igre smatraju prvim korakom prema cilju. Inicijativu predvode International eSports Federation osnovan u Južnoj Koreji te Tencent i Alibaba, bogate kineske kompanije. Međutim, i dalje postoje brojne prepreke. Organizatori Olimpijskih igara u Parizu 2022. također predlažu nešto slično, ali europsko i azijsko tržište se uvelike razlikuju. Interesi, politika i ogroman kapital sve značajnije utječu na esport. Kako će to sve završiti preostaje nam vidjeti. Malo je vjerojatno da će profesionalni i vrhunski esport ikada otići dalje od svojih vlasnika, kompanijama čije su vlasništvo neke od najpopularnijih igara današnjice. Svijet esporta već ima svoja "svjetska prvenstva" i "olimpijske igre".