PROMETNI vještak Stanko Smodlaka utvrdio je da su gume dimenzije 21 cola na BMW-u X6 Drage Gabrića prevelike!
"Nema šanse da je vozilo tvornica tako opremila. To je netko naknadno stavio. Pretjerao je. Takve dimenzije jednostavno ne odgovaraju tom vozilu. To je moje tehničko mišljenje", kazao je Smodlaka.
Doznali smo i kako Dunlopice u dimenzijama 320/30 i 285/35 imaju zakonom propisanih 1,6 milimetara dubine šare te da su više istrošene po rubovima nego po sredini, što je i normalno.
Široke gume podložnije akvaplaningu
Pitanje je, međutim, je li do nesreće došlo zbog guma ili nekog drugog uzroka. Naime, Gabrić je i ranije vozio na pneumaticima čudovišnih dimenzija pa je opet sve bilo u redu. Nema sumnje da su tako široke gume znatno podložnije akvaplaningu, odnosno, gubitku kontakta gume s kolnikom zbog vode.
Odakle lokva na autocesti, je li loše projektirana?
Po nekim pričama, Drago je naletio na nekakvu lokvu, nakon čega je izgubio kontrolu nad 2,5 tona teškim vozilom, preletio ogradu, sletio osam metara ispod razine kolnika i prevrnuo se. Odakle lokva, kada je suvremena i tek prije koju godinu otvorena autocesta trebala biti tako projektirana da se osigura primjerena "drenaža"?
Radi li se možda o grešci u projektiranju autoceste? Mnogi su, naime, primijetili kako je stara dionica do Dugopolja puno uspješnije izvedena od južnog kraka prema Vrgorcu. Ne mora ni vozač uvijek biti kriv.
Policija je, inače, utvrdila da je Drago Gabrić vozio unutar ograničenja, no sumnjaju da brzinu nije prilagodio kišnim uvjetima.