NOVA Mastercardova studija Delphi autora prof. dr. Sasche L. Schmidta, direktora centra za sportski management iz Düsseldorfa, i 46 međunarodnih stručnjaka za razvoj industrije u alpskim područjima ukazuje na vitalni značaj tehnologije za razvoj zimskih sportova u budućnosti.
Zahvaljujući razvoju Mastercardove tehnologije, Hahnenkamm, najpoznatije utrke alpskog skijanja, polako prerastaju iz tradicionalnih događanja temeljenih na plaćanju gotovinom u događanja koja podupiru inovativne oblike plaćanja. Stručnjaci se slažu kako će do 2025. godine većina skijališta morati preći na beskontaktni oblik plaćanja poboljšavajući tako sigurnost, praktičnost i turističku dostupnost. Povezane aplikacije i beskontaktno plaćanje prilikom iznajmljivanja skija, rezervacije hotela ili kupovine skijaških propusnica poboljšat će cjelokupni doživljaj skijanja i proširiti sportsku ponudu.
Mastercard kao partner Hahnenkamm utrka nastavlja s ulaganjem u Kitzbühel i pomaže da se skijalište razvija u koraku s vrhunskom tehnologijom. Važnost implementacije novih tehnologija vidimo na primjeru prve beskontaktne hibridne kartice Ski2Pay, koja omogućava plaćanje, a u isto vrijeme služi kao skijaška propusnica te kartica za pristup hotelu i javnom prijevozu. Nova prepaid kartica omogućava korisnicima da plaćaju, voze se žičarama i ulaze u svoje hotelske sobe, a sve to zajedno čini iskustvo odmora na planini znatno boljim.
Drugi prioritet, uz poboljšanje korisničkog iskustva, jest i očuvanje prirodnog okruženja na skijalištima, posebice zbog sve češćih vremenskih promjena. Stručnjaci se slažu da su inovacije ključne kako bi se maksimalno smanjio utjecaj na okoliš i dugoročno osigurao održivi razvoj alpskih skijališta. Još jedno područje kontinuiranih inovacija je prevencija ozljeda na padinama, a stručnjaci pozivaju na daljnji napredak tehnologije kako bi se smanjio rizik. Na primjer, napredna zaštitna oprema koja smanjuje rizik od rotacije kralježnice može pomoći u sprječavanju velikih ozljeda, a u razvoju su i zračni jastuci za skijaše.
Umjetna inteligencija za bolju formu
Istraživanje je ukazalo kako je upravo tehnologija ključna i za poboljšanje performansi sportaša. Umjetna inteligencija (AI) i sustavi za praćenje rada uvode se kako bi se poboljšala forma profesionalnih sportaša. Nadalje, u skijaškim sportovima sve se više koristi i tehnologija proširene stvarnosti (AR) - ugrađuje se u kacige i prikazuje podatke na zaslonu kako bi korisnici vidjeli statistiku te se povezali s instruktorima i prijateljima dok su na padini.
"Zimski sportovi uvijek su prihvaćali tehnološke inovacije kako bi svim zaljubljenicima u sport pružili jedinstveno iskustvo. Napredne mogućnosti, poput kupnje na jednom mjestu, pomažu ubrzavanju procesa i omogućuju ljudima brži dolazak do padina i uživanje u zimskim sportovima. Radujemo se daljnjem razvoju tehnologije koja će pomoći da boravak na planinama bude još ugodniji“, rekla je Sarah Lewis, glavna tajnica Međunarodne skijaške federacije. „Pažnja Međunarodne skijaške federacije je usredotočena i na održivost te načine na koji možemo doprinijeti zaštiti planina. Tehnologija je ključni dio ove aktivnosti pa stoga stalno tražimo i podržavamo nove projekte, kao što su nove tehnologije proizvodnje umjetnog snijega, elektrifikacija alpskih vozila te stvaranje ugljično neutralnih skijaških odmarališta".
Uz tehnologiju, rodna jednakost je ključna tema razgovora kad je u pitanju budućnost industrije skijanja, pri čemu su stručnjaci usredotočeni na natjecateljske utrke za sportašice i jednakost u odborima. Međutim, stručnjaci vjeruju kako postoji samo pedeset posto šanse da rodna jednakost postane stvarnost u roku od pet godina.
"Od samog početka našeg partnerstva s Hahnenkamm utrkama pružamo inovativna rješenja za korištenje beskontaktne tehnologije, a sve s ciljem unaprjeđenja plaćanja te modernizacije samog događanja. Iako su tehnologija i održivost jako važne, unapređenje jednakosti u sportu i dalje je ključni prioritet za Mastercard. Upravo zbog toga želimo omogućiti svima jednake mogućnosti kako bi uživali u aktivnostima koje ih čine sretnim", rekla je Rose Beaumont, starija potpredsjednica za komunikacije i unapređenje prodaje u Europi u kompaniji Mastercard.