Odlazi najbrža žena na svijetu

Getty Images/Guliver Image

NIJE TO BIO kraj kakav je očekivala, ali ni bliski susret sa zidom u 68. krugu njezinog zadnjeg Indyja 500 nije mogao pokvariti kraj velike karijere Danice Patrick (36).

Najpoznatija vozačica u povijesti automoto sporta prošlog vikenda odradila je svoju zadnju utrku. Iako je u kvalifikacijama bila vrlo dobra s obzirom na to da nije sjela u bolid Indyja dugih sedam godina, Danicu je izdao bolid koji se nekontrolirano izvrtio na stazi.

"Nije to baš bio kraj kakav sam zamišljala. No prije utrke sam mislila da nije ni to najgora stvar koja mi se može dogoditi jer će onda netko sigurno zapamtiti moju zadnju utrku. Samo želim reći hvala svima za sve ove divne godine. Nedostajat ćete mi stalno, a nadam se ću i ja vam barem povremeno", rekla je Danica nakon utrke istovremeno susprežući suze i osmijeh.

Iako su joj kritičari zamjerali da u 14 godina karijere nije napravila neki zapaženiji rezultat, ova Amerikanka srpskih korijena (preko majke) napravila je strašno puno za promociju žena u ovog uglavnom muškom sportu. Kartingom se počela baviti kad je imala samo deset godina i dobila je dopuštenje roditelja da sa 16 napusti srednju školu i preseli iz Wisconsina u Englesku kako bi se mogla više utrkivati.

U SAD se vratila četiri godine kasnije, a u IndyCar je ušla 2005. godine i triput osvojila pole-position. Proglašena je rookiejem godine, a 2008. u Japanu postala je prva žena pobjednica Indy Car utrke. Atraktivnog izgleda, Danica je paralelno s karijerom vozačice gradila i onu modela i velike zvijezde izvan staze. Bila je na naslovnicama FHM-a i Sports Illustrateda, a taj ugledni američki sportski list uvrstio ju je u izbor za svoj poznati kalendar sa sportašicama u kupaćim kostimima.

Godinu 2008. završila je kao šesta u ukupnom poretku, što je bio sjajan rezultat, a nakon dvije slabije sezone 2011. godine prešla je u NASCAR. Najbolji rezultat bilo joj je četvrto mjesto u Las Vegasu 2011. godine, a sljedeću sezonu završila je na 10. mjestu ukupnog poretka i bila je prva žena nakon Shawne Robinson iz 1994. godine koja je u ovom natjecanju bila na pole-positionu. Jedna je od samo 14 vozača u povijesti koji su u jednom trenutku bili vodeći u utrci Indianapolis 500 (IndyCar) i Daytona 500 (NASCAR), koje se smatraju najvećima u Sjedinjenim Državama.

U Indyju je bila šest godina zaredom izabrana za najpopularnijeg vozača, a u NASCAR-u je tu tituli dobila 2012. godine. Njezinom pojavom povećao se broj djevojčica u kartingu u SAD-u, a njezin snažan personality i medijska privlačnost bili su jedan od ključnih faktora koji su spriječili gašenje do tada neatraktivnog IndyCara. Po mišljenju svih američkih stručnjaka upravo je ona zaslužna za razbijanje predrasuda o ženama u sportu koji se smatra muškim, iako su mnogi smatrali da je na stazi morala i mogla imati više uspjeha.

"Bilo je trenutaka kad sam izgubila samopouzdanje i kad sam mislila da ovo ipak nije za mene. To su ključni trenuci u životu u kojima moraš iz sebe izvući dodatnu energiju da ih prebrodiš. Moram priznati da moj ego neće najbolje prihvatiti činjenicu da više nisam stalno u centru pozornosti, ali istovremeno znam da me to nije uvijek činilo sretnom. Nisam zbog toga toliko godina bila u ovom sportu i nemam problema s time da netko ne zna tko sam ja", rekla je Danica.

Nakon završetka karijere, izrazito simpatična Danica bit će poduzetnica u brojnim granama. Ove godine postat će prva žena koja će voditi dodjelu sportskih nagrada velike televizijske kuće ABC, a Patrick ima i vlastitu vinariju na imanju površine 24 hektara. Vlasnica je i sportske linije "Warrior by Danica Patrick", dobila je i ponudu Playboya za snimanje nakon završetka karijere, a objavila je i knjigu "Pretty Intense" o zdravom životu i prehrani.

Danica je i veliki humanitarac i redovito podržava fondaciju "No Kid Hungry", a glavna je ambasadorica kampanje za borbu protiv plućnih bolesti, od koje joj je preminula baka. Od veljače ove godine je u vezi s jednim od najboljih quarterbackova u NFL-u Aaronom Rodgersom iz Green Baya.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.