Foto: Getty Images/Guliver Image
LIBERTY MEDIA grupa predstavila je momčadima u Bahreinu plan u pet točaka koji se tiče budućnosti Formule 1 iza 2020.
Kao što su već više puta istaknuli, Liberty Media želi da se bolidi F1 mogu više utrkivati i lakše pretjecati, a fokus bi se trebao vratiti na vozača, a ne na tehnologiju kao što je to trenutno slučaj.
Dijelovi će biti više standardizirani nego prije, ali aerodinamika, ovjes i motori će i dalje biti ključna područja u kojima će se bolidi međusobno razlikovati.
Motori bi od 2021. trebali biti jeftiniji, glasniji i jednostavniji, a želi se smanjiti i potreba za kaznama na startu utrke zbog prekomjernog korištenja elemenata pogonskih jedinica. Također, motori i dalje moraju biti ''hibridni, relevantni za cestu i omogućiti proizvođačima da načine jedinstvene i originalne pogonske jedinice''.
Nova pravila trebala bi pogodovati novim momčadima i proizvođačima motora, a privatne momčadi trebale bi imati iste uvjete kao i tvorničke momčadi poput Mercedesa, Ferrarija i Renaulta.
Raspodjela zarade među momčadima trebala bi biti ujednačenija, planirana je i financijska potpora za proizvođače motora, ali povijesna važnost pojedinih momčadi i dalje će biti prepoznata.
Što se tiče upravljanja, cilj je pojednostaviti strukturu koju čine F1, FIA i momčadi.
''Formula 1 je sport s bogatom poviješću, želimo sačuvati, zaštititi i pojačati tu povijest oslobađajući potencijal F1, stavljajući navijače u srce uzbudljivijeg i izjednačenijeg sporta", rekao je Chase Carey, izvršni direktor Formule 1.
''Nosi nas jedna želja - stvoriti vodeći svjetski brend. Želimo da F1 bude centralizirana oko navijača, komercijalno uspješna, profitabilna za momčadi i s tehnološkim inovacijama u srcu svega."
Mercedesovi šefovi Toto Wolff i Niki Lauda nakon sastanka na kojem su prezentirane nove ideje i ciljevi smjesta su se išli naći s Ferrarijevim Maurizijom Arrivabeneom kako bi prokomentirali ono što su upravo čuli.