NEDAVNO je na 72. zboru Svjetske zdravstvene organizacije ovisnost o igranju videoigara uvrštena u Međunarodnu klasifikaciju bolesti kao psihičko oboljenje ("gaming disorder"). Akademici iz Kine, Australije i Engleske sastavili su psihološki test na engleskom jeziku - za čije rješavanje treba izdvojiti oko 20 minuta - za istraživanje uzroka ovisnosti o videoigrama, ali i provjeru postoji li kod ispitanika razlog za zabrinutost od oboljenja.
>Amerikanac osvojio esport Ligu prvaka i više od 660 tisuća kuna
Još početkom prošle godine WHO je najavio da će definirati poremećaj ovisnosti o videoigrama. Nedugo zatim on je uvršten i u 11. inačicu Međunarodne klasifikacije bolesti, koja je nedavno na zboru World Health Assembly jednoglasno usvojena od strane 194 člana Svjetske zdravstvene organizacije. To znači da će osobe kojima je dijagnosticirano psihičko oboljenje ovisnosti o videoigrama uskoro moći ostvariti pravo i na liječenje od istog, iako slične klinike već postoje diljem svijeta.
Ovisnost o videoigrama se prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji najčešće dijagnosticira kroz tri simptoma, učestala i kod ostalih ovisnosti: "Ponašanje povezano s igranjem video i digitalnih igara za koje su karakteristični gubitak kontrole nad igrom, davanje većeg prioriteta igri u tolikoj mjeri da ona potisne druga središta interesa i svakodnevne aktivnosti te nastavak pa i intenzivnije igranje unatoč štetnim posljedicama."
Sada je dostupan i test koji bi trebao istražiti uzroke stvaranja ovisnosti o videoigrama i trebao bi biti jedno od najvećih testiranja tog tipa dosad. Nakon rješavanja testa dobiva se ocjena od 1 do 20 koja bi trebala ukazati na to postoje li razlozi za zabrinutost kod ispitanika. Što je ispitanik bliže ocjeni 20, to je šansa da problem postoji veća. Svakako treba napomenuti da test ne služi za postavljanje dijagnoze, nego pokazuje postoje li razlozi za zabrinutost, prema kriterijima Svjetske zdravstvene organizacije. Test možete riješiti ovdje.
Iz vrha Svjetske zdravstvene organizacije napomenuto je kako je tek "mala manjina" igrača obuhvaćena poremećajem, ali s obzirom na to da na svijetu više od dvije i pol milijarde ljudi igra videoigre, određeni rizici ipak postoje. Znanstvena zajednica je još podijeljena u vezi s postojanjem tzv. "gaming disordera". Ne samo u smislu dvojbe postoji li on nego i oko toga što iza poremećaja zapravo stoji i kakva je uloga videoigara u tome. Bez obzira na sve, ako kontrolu nad vlastitim životom gubite zbog igranja igara, ili bilo čega drugoga, svakako potražite profesionalnu pomoć.