FORMULA 1

Sljedeća sezona Formule 1 bit će povijesna. Mnogi rekordi pasti će u 2020.

Screenshot: Twitter

SREDINOM ožujka počet će nova, jubilarna 70. sezona Formule 1. Osim rekordnog broja utrka - 22, i činjenice da bi Lewis Hamilton mogao izjednačiti rekord po broju titula prvaka koji drži Michael Schumacher (7), postoje još neki rekordi koji bi u 2020. godini mogli biti oboreni.

Lewis Hamilton trenutno ima 84 pobjede, što je samo sedam pobjeda manje od rekorda koji drži Michael Schumacher. Imajući na umu da je Britanac prosječno bilježio devet pobjeda po sezoni od dolaska u Mercedes 2013. godine, kao i to da je Hamilton jedini vozač u povijesti ovog sporta koji je ostvario barem jednu pobjedu u svakoj sezoni u kojoj se natjecao, ovaj rekord ne izgleda nimalo nedostižan.

S druge strane, Schumacheru je trebalo svega 248 utrka kako bi ostvario 91. pobjedu, a Hamilton iza sebe već ima 250 utrka u karijeri, što samo pokazuje koliko su dominantno Schumacher i Ferrari vladali početkom ovog stoljeća. Toliko, da su mnogi tada vjerovali da rekord Schumachera nikada neće biti srušen.

Uzastopne titule u prvenstvu konstruktora

Ako osvoji i sedmu uzastopnu titulu u kategoriji konstruktora, Mercedes bi oborio rekord Ferrarija koji je postavljen 2004. godine, nakon što je talijanska ekipa spojila šest titula od 1999. do 2004. godine. Također, Mercedes bi mogao postati drugi proizvođač motora koji je sedam puta uzastopno snabdijevao jednu ekipu prvaka. To je učinio i Ford-Cosworth u razdoblju od 1968. do 1974. snabdijevajući ekipe Lotusa, Matre, Tyrrella i McLarena.

Najmlađi svjetski prvak

Ako Ferrari i Red Bull ipak uspiju u namjeri da ozbiljno ugroze ili čak prestignu Mercedes, to bi značilo da su i njihovi vozači u borbi za titulu prvaka. U slučaju da su to Charles Leclerc ili Max Verstappen, Formula 1 bi dobila najmlađeg prvaka u svojoj povijesti. Oba vozača rođena su 1997. godine, i ako netko od njih postane prvak, oborit će rekord Sebastiana Vettela iz 2010. godine kada je postao najmlađi prvak s 23 godine i 134 dana.

Utrke u kojima su osvojeni bodovi

Michael Schumacher je među osvajačima bodova završio 221 put između 1992. i 2008. godine, ali Lewis Hamilton i Kimi Raikkonen zaostaju samo osam utrka u odnosu na njega. Što se tiče uzastopnih utrka, Hamilton već drži rekord, jer je od utrke za Veliku nagradu Japana 2016. godine, pa sve do utrke u Francuskoj 2018. godine čak 33 puta uzastopno osvajao bodove. Taj uspjeh je ponovio, trenutno se nalazi u odličnoj seriji koja je počela od utrke u Velikoj Britaniji 2018. godine. Ako Mercedes ne napravi grešku u Australiji, Hamilton će postaviti novi rekord.

Započete utrke

Rubens Barrichello je u Formuli 1 nastupao od 1993. do 2011. godine, i u tom razdoblju je 322 puta započeo trku. Kimi Raikkonen je blizu obaranja ovog rekorda, jer je Finac trenutno na 312 započetih trka. Ako sve bude išlo prema planu, Raikkonen će rekord oboriti na utrci za veliku nagradu Austrije.

Pole position na istoj utrci

Ako osvoji pole position na premijeri nove sezone u Australiji, Hamilton će postati prvi vozač koji je devet puta počinjao istu utrku s prvog mjesta. Trenutno, osim njega, osam pole positiona u Australiji imaju Michael Schumacher i Ayrton Senna. Zanimljivo je da uspješnost Hamiltona u Melbourneu nije baš sjajna – iako ima osam pole positiona, samo je dvaput uspijevao pobijediti.

Pobjede u utrkama u kojima je vozač od prvog kruga vodio

Ayrton Senna je vodio u svakom krugu tijekom 19 od svoje 41 pobjede. Hamilton se nalazi na istoj brojci, a u 2019. je tako pobijedio u Kini, Španjolskoj, Monaku, Francuskoj i Abu Dhabiju. Kada su u pitanju pobjede uz pole position i najbrži krug utrke, trenutni rekorder je Jim Clark. Ako to učini još dvaput, Hamilton bi se izjednačio sa svojim britanskim kolegom kojem je to pošlo za rukom osam puta.

Pobjednička postolja

Michael Schumacher je rekorder sa 155 pobjedničkih postolja (308 puta je započeo trku). Hamilton se trenutno nalazi na broju 151, iz 250 započetih utrka. Pitanje je trenutka kada će Britanac oboriti i ovaj rekord.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.