LIVERPOOL je danas potvrdio transfer Takumija Minamina iz Salzburga za samo 8,5 milijuna eura.
Fantastični 24-godišnji japanski napadač dat će Kloppu širinu u napadu i rasteretiti dosta opterećeni Liverpoolov kadar za sezonu u kojoj se na Anfieldu nadaju naslovu prvaka. Klopp za sad ima samo Manea, Firmina i Salaha, na kojima je teret većine utakmica, a jedini pravi rezervni napadač na klupi je Divock Origi.
Dolaskom Minamina Liverpool će dobiti još opcija, a novi igrač pridružit će se klubu prvim danom Nove godine. No, iako je Klopp iznimno nahvalio mladog Japanca i inzistirao je na njegovu dolasku, Minamino bi za Liverpool mogao biti puno važniji izvan travnjaka nego na njemu.
Golema zarada, ali samo u Engleskoj
Liverpool je u zadnjih nekoliko godina od kluba koji je utonuo u europski prosjek postao jedan od najprepoznatljivijih brendova na svijetu, a zahvaljujući odličnim rezultatima iz godine u godinu je povećavao dobit. Tako je ove godine ostvario dobit od 447 milijuna funti, no gotovo 90 posto tog iznosa Redsi su zaradili na području Velike Britanije. Liverpoolovi američki vlasnici željeli su proširiti brend i zaradu na cijeli svijet, a osobito na Aziju, a za to su im nedostajale dvije stvari - moćan tehnički sponzor i neko azijsko lice.
Minamino je nakon Izraelca Avija Cohena, koji je više Europljanin, prvi azijski igrač u povijesti Liverpoola i nije slučajno da je baš sad došao na Anfield. Naime, Liverpool je mjesecima bio na sudu sa svojim tehničkim sponzorom New Balanceom s kojim je imao još sedam godina ugovora. Nakon što je Liverpool osvojio Ligu prvaka, javio mu se Nike koji je želio uvrstiti engleski klub u svoj bogati portfolio, ali je problem bio aktualni ugovor s New Balanceom. U njemu je stajalo da New Balance smije izjednačiti bilo koju ponudu koja dođe od konkurenata, a Liverpool je na sudu tvrdio da New Balance ne može klubu ponuditi ono što može Nike.
Sud je 1. studenog presudio u korist Liverpoola i Nike će od sljedeće sezone biti njegov novi tehnički sponzor. Mogućnosti koje se Liverpoolu otvaraju tim ugovorom su goleme, a u tome će mu jako pomoći upravo Minamino. Tottenhamov Korejac Son Heung-min najpopularniji je sportaš u Aziji prema analitici s društvenih mreža, a ona je sve važnija, ako ne i najvažnija u današnjem marketingu.
Son je strašno puno napravio za promociju Spursa u Aziji, a Liverpoolov Son trebao bi biti Minamino s kojim Liverpool računa na golemi proboj u Aziji, a osobito u Japanu. Klub je nakon Minaminovog dolaska napravio japanski Twitter račun koji je u sat vremena nakon objave transfera dobio 10.000 followera.
Sonov uzlet u Aziji krenuo je nakon što je Tottenham zamijenio Under Armour s Nikeom, koji ima neusporedivo veću mrežu u svijetu od UA-a ili New Balancea. Istu stvar napravit će s Liverpoolom čija popularnost raste u Južnoj Americi zbog Alissona i Roberta Firmina te u Africi zbog Manea i Salaha. S Minaminom će se proširiti u Aziju, a Nike će mu pomoći i da se probije u SAD-u, no tu neće koristiti njegove igrače.
Jordan preporodio PSG
Najbolji primjer Nikeove taktike bio je PSG kojemu je Nike također tehnički sponzor, ali na dresovima nosi legendarni lik Michaela Jordana i promovira njegovu liniju "AIR". Rezultati su bolji nego što je itko mogao očekivati. Prije sedam godina PSG nije uspijevao prodati 250.000 dresova godišnje, a ove godine probit će brojku od milijun dresova.
Za to je najzaslužniji upravo Michael Jordan koji u Americi ima status božanstva i ljudi kupuju apsolutno sve artikle s njegovim likom. Tako je prodaja PSG-ovih artikala s Jordanovim znakom u Americi porasla 470 posto, a u promociji su korišteni i Justin Timberlake i Rita Ora. Kako piše Forbes, Nike bi Jordana mogao iskoristiti i u Liveproolovu slučaju, a sigurno će iskoristiti druge svoje "teškaše" Serenu Williams, LeBrona Jamesa i megapopularnog glazbenika Drakea kako bi povećao popularnost Liverpoola.
Liverpool je neusporedivo veći i vrjedniji brend od PSG-a, kluba koji je osnovan tek 1970. godine i koji nema nikakvih pravih europskih rezultata, i analitičari smatraju da će kombinacija Minamino-Nike vinuti Liverpool uz bok Manchester Unitedu, Barceloni i Realu kad je zarada u pitanju. Nike je već uložio šest milijuna dolara u dizajn i izradu tri Liverpoolove garniture za sljedeću sezonu, a rezervirani su proizvodni pogoni za 2,9 milijuna dresova.