Foto: Screenshot
NBA će postati prva profesionalna sportska liga koja će organizirati vlastitu esport inačicu. Najava za NBA 2k eLeague stigla je u veljači, a mnogi NBA klubovi pokazali su želju za sudjelovanjem. Toronto Raptors, Miami Heat, Cleveland Cavaliers i Boston Celtics su samo neki od zainteresiranih klubova, a svakim danom javljaju se novi.
U NBA-u su duže vremena svjesni potencijala esporta. Upravo su bivše NBA zvijezde uvelike pomogle u njegovoj promociji. Rick Fox ima vlastitu esport organizaciju, Echo Fox, a Shaquille O'Neal je jedan od vlasnika NRG Esportsa. Jonas Jerebko pak, iako još aktivno igra za Boston Celticse, prošle godine kupio je Renegades.
Nisu samo igrači zainteresirani za investiranje u esport. Suvlasnik Milwaukee Bucksa, Wesley Edens uložio je u FlyQuest, Steve Kaplan, suvlasnik Memphis Grizzliesa, većinski je dioničar Immortalsa, dok je aXiomatic grupa (Peter Guber, Ted Leonisis, Magic Johnson...) kupila kontroli paket dionica Team Liquida.
Ovaj trend među poznatim košarkaškim zvijezdama i djelatnicama nije mogao proći nezapaženo. Nedugo zatim i klubovi žele na esport tržište. Philadelphia 76ers postaju vlasnici Dignitasa, a Miami Heat se udružuje s Misfits organizacijom. Čak je i Turner, televizijska mreža koja drži kanale poput CNN-a, TNT-a, TBS-a i Cartoon Networka te je zadužena za prijenos brojnih sportskih događaja, uključujući NBA, pokrenula vlastitu esport ligu. Bilo je samo pitanje vremena kada i kako će se priključiti ostali. Potom stiže bombastična najava iz samog NBA-a.
NBA 2K eLeague bit će esport liga u organizaciji NBA-a i TakeTwo Interactivea, kompanije koja stoji iza NBA 2K franšize. Igra je košarkaška simulacija, što je čini logičnim odabirom za NBA. Liga bi tako trebala početi 2018., a cilj organizatora je da sudjeluju svi NBA klubovi.
Za prvu sezonu predviđeno je da će se natjecati od 8 do 12 klubova, svaki klub po pet igrača. Liga će se igrati po uzoru na onu košarkašku, regionalna sezona i doigravanje, a sve ostale informacije zasad su nepoznanica. Međutim, sve zainteresirane strane slažu se u jednom. Sama liga i klubovi trebaju ići u korak s novim tehnologijama i pružiti sadržaj koji želi mlađa publika.
NBA ima najmlađu publiku u Americi
Popularnost esporta i mlada publika su želja i pozadina svake velike investicije u esport. Kompanije žele postati dio tržišta na vrijeme jer bi taj pothvat za mjesec, godinu ili dvije, mogao biti višestruko skuplji.
Dok organizatori pripremaju ligu, klubovi se pripremaju na ulazak u svijet esporta. Toronto Raptors, Miami Heat, Sacramento Kings i Boston Celtics već su javno izrazili želju za sudjelovanjem. Raptorsi su imali priliku vidjeti potencijal esporta iz prve ruke. Finale američke League of Legends lige igralo se baš u Air Canada Centru u Torontu, domu Raptorsa.
Karte su planule doslovno u sekundama. Predsjednik Sacramento Kingsa Chris Granger rekao je kako će Kingsi sigurno sudjelovati u ligi, dok su iz Boston Celticsa također najavili eCeltics. Slične izjave stizale su i od ostalih ključnih ljudi NBA klubova. Ipak, dobar dio klubova pažljivo bira riječi o ulasku u esport. Za početak, većina će se priključiti kroz NBA 2K eLeague, što znači da neće agresivnije izaći na tržište kao što su to napravili 76ersi. Međutim, te opcije nisu niti odbačene.
Gotovo svaki sport ima svoju virtualnu simulaciju u obliku igre, zato su osnivanja ovakvih natjecanja i projekata drugih profesionalnih sportskih liga sasvim realna. Nekoliko je mogućih teorija zašto baš košarka i NBA. Naime, od svih sportova u Americi, NBA ima najmlađu publiku. Čak 45% mlađe je od 35 godina.
Ovako će osim privlačenja nove publike, NBA starim gledateljima pružiti nešto novo. S obzirom na starost publike, možda esport lakše preraste dogmu "igranje igrica". Druga teorija je ta da se ideja proširila u javnosti nakon što su neki pojedinci investirali u esport, pa su i drugi u tome pronašli hobi. Koja god teorija bila, radost loptanja nije više samo pod obručima.