Screenshot: YouTube
KINESKI sateliti uočili su novi objekt u južnom dijelu Indijskog oceana koji bi mogao biti olupina malezijskog zrakoplova koji je 8. ožujka nestao s 239 putnika i za kojim tragaju spasilačke posade više zemalja, potvrdile su u subotu kineske i malezijske vlasti.
Australski piloti uočili nekoliko predmeta golim okom
Australska uprava za pomorsku sigurnost izvijestila je danas kako su piloti njihovih aviona golim okom na površini mora vidjeli nekoliko "manjih predmeta", između kojih i jednu drvenu paletu.
Na to je područje odmah poslan novozelandski avion, koji ipak nije pronašao nikakve predmete, već nakupine morske trave. Ipak, u more su bacili plutače kako bi pratili kretanje.
Dva tjedna bezuspješne potrage
Dva tjedna nakon nestanka malezijskog zrakoplova s 239 ljudi međunarodna potraga duboko u južnom dijelu Indijskog oceana u subotu se nastavlja iako je Australija upozorila da je najbolji trag kojeg trenutno imaju i dalje nepouzdan.
Sumnjiva poruka pilota uoči nestanka
Britanski Telegraph došao je u posjed transkripta posljednje 54 minute komunikacije između posade nestalog aviona i zaposlenih u zračnoj kontroli. Brojni stručnjaci koji su vidjeli transkript slažu se u jednom: sve se čini savršeno normalnim osim jedne poruke i vremena kad su izgubili komunikaciju s kontrolom.
Naime, pilot je obavijestio kontrolu da avion leti na visini od deset tisuća metara. Šest minuta kasnije zračna kontrola dobila je istu poruku. Steve Landells, bivši pilot British Airwaysa, kazao je Telegraphu da je ta druga poruka bila nepotrebna no da nema u tome ništa sumnjivo. "Možda je pilot zaboravio da je to već rekao, možda je samo želio potvrditi da lete na toj visini.", kazao je bivši pilot Boeinga 777 Landells.
Također, dodao je kako sumnje da je nestanak aviona bio planiran potpiruje i trenutak gubitka komunikacije te oštar zaokret prema zapadu. Naime, to se dogodilo upravo u trenutku kada su avion trebali preuzeti kontrolori u Ho Chi Minh Cityju. "Da sam ja oteo avion, to bih učinio upravo u trenutku primopredaje drugoj zračnoj kontroli", kazao je Landells, dodajući kako je jedino tada moguće da avion ne bude vidljiv sa zemlje.