Ilustracija: Arhiva
PO PRVI PUT je jučer Šolta ostala bez vode, a danas i bez trajekta Lastovo. Rješenje Sanitarne inspekcije zabranilo je noćenje u Rogaču jer agregati proizvode preveliku buku?! Inspekciju je pozvalo desetak mještana. Oni će svakako biti zadovoljni, ali što je sa ostalima?
Načelnik Nikola Cecić razočaran je što su Šoltani ostali bez Lastova, o kojem imaju samo riječi hvale. Jadrolinija im je na noćnu liniju poslala trajekt Nazor, koji se navečer spaja na zemaljsku mrežu u Rogaču i ne koristi agregate.
Sanitarna inspekcija?! Pa nije to kafić
"Lastovo je bio najbolji brod za nas. Do Splita bi došao za tek nešto više od pola sata, a Nazoru treba dvostruko više. Lastovo je odradilo odličan posao prije dvije godine kada je Šolta bila u plamenu. Za sat vremena bi došao do Splita i vratio se nazad. Žao mi je što je do ovoga došlo i napravit ćemo sve da sačuvamo Lastovo. Po meni nije bilo nikakvog razloga za pozivanje Sanitarne inspekcije jer buka nije bila prevelika", kazao nam je Cecić.
Inače, Uprava sanitarne inspekcije nije izdala samo zabranu za Lastovo, već i za sve ostale brodove Jadrolinije koji se ne mogu priključiti na električnu mrežu.
Koordinator Jadrolinije Ante Mrvica smatra da Sanitarna inspekcija uopće nije bila nadležna za mjerenje buke na trajektu jer se radi o luci, a ne o kafiću i preglasnoj glazbi. Sličnog je mišljenja i načelnik Cecić.
Lastovo, veteran iz Japana
Lastovo je, inače, veteran Jadrolinije koji je čitav niz godina održavao najzahtjevniju liniju na srednjodalmatinskom području do Vele Luke i Lastova.
Nakon požara su mu ugrađeni novi strojevi i Lastovo je od tada prava "formula" među Jadrolinijinim trajektima. Nažalost, godine su uzele danak, pa i ako zna zaploviti brzinom nedostižnom ostalim trajektima, posada ima pune ruke posla na krpanju trupa. Unatoč tome, za Šoltane, makar veći dio, Lastovo je i dalje najbolje što im doplovi do otoka...
Na zemaljsku mrežu se, inače, ne može spojiti jer je japanske proizvodnje pa su uređaji na brodu ugođeni na "krivi" napon...