Balkanski div: Spajanjem Agrokora, Atlantica, Podravke, MK Grupe i Nektara nastala bi kompanija sa prihodima od 6 milijardi eura

Foto: scx.hu

VODEĆE tvrtka u regiji, poput MK grupe, Agrokora, Atlantic grupe, Nektara i Podravke zainteresirane su za suradnju koja bi mogla dovesti do njihovog spajanja u jednu moćnu regionalnu kompaniju. Takav balkanski div imao bi prihode od oko šest milijardi eura i tako premašio poslovanje jednog Lidla ili Carrefoura u središnjoj Europi.
 
Ideja da se stvori velika tvrtka pod nazivom AMANP, što su početna slova tvrtki koje bi se ujedinile Agrokor, MK grupa, Atlantic grupa, Nektar i Podravka potekla je od vlasnika MK grupe Miodraga Kostića, pišu beogradske Večernje novosti.
 
Kostić, čija tvrtka raspolaže s poljoprivrednim zemljištima u Vojvodini i Ukrajini, mesnom industrijom Karneks i poslovima u turizmu predložio je stvaranje velike zajednička tvrtke, koja bi imala jednu upravu i prihod koji u milijardama eura. - Ako se na vrijeme ne opametimo, bit ćemo samo gledatelji u velikoj europskoj utakmici - upozorio je Kostić.
 
Pozdravljamo inicijative koje idu u smjeru udruživanja tvrtka u regiji - izjavila je za Novosti Anja Linić, direktor Ureda za odnose s javnošću Agrokora. - Ideja koju iznosi gospodin Kostić je odlično strateško razmišljanje i nešto o čemu je Agrokor uvijek govorio, ali ne i vezano uz imena nekih tvrtki. To je jedini ispravni put razvoja regionalnih tvrtki radi njihove konkurentnosti.
 
Agrokor Srbiju smatra prirodnim okruženjem za ulaganje
 
Agrokor je od 2003. investirao u tri tvrtke u Srbiji - Frikom, Dijamant i u Ideu (u kojima je zaposleno 7.000 radnika) - 450 milijuna eura. Kako ističu, oni Srbiju smatraju prirodnim okružjem u koju će ulagati i da je Agrokoru, kao hrvatskoj tvrtki, poznat mentalitet i tržište u Srbiji, pa su se zato odlučili investirati, prenosi list.
 
I Atlantic grupa podržava ovakvu inicijativu. Na tržištu Srbije Atlantic objedinjuje proizvodnju u Štarku, Grand kavi, Palanačkom kiseljaku, Multivita i Atlantic Brands. Izuzetno bogata ponuda uključuje lokalne i regionalne brendove.
 
- Atlantic grupa je uvijek otvorena za razgovor o svakoj inicijativi, i kad je riječ o rastu i razvoju poslovanja ne dijelimo tvrtke po zemljopisnim oznakama, nego kroz poslovnu logiku i obostrani interes - kažu za Novosti u Atlantic grupi, koja godišnje ostvaruje prihod od oko 670 milijuna eura. -Činjenica je da su tvrtke na ovim prostorima, koliko god značajne i velike u regionalnim okvirima, još male na velikim, trećim tržištima. Za veći uspjeh na tim tržištima morat će pronaći uspješnu formulu zajedničkog nastupa. To može, ali ne mora biti vlasničko povezivanje. U svakom obliku povezivanja treba voditi računa o razini dopuštene koncentracije u skladu sa zakonskom regulativom, koju kontroliraju agencija za zaštitu tržišnog natjecanja na pojedinim tržištima.
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.